[CSS/JS] Teruggaan naar vorige ccs actie

Pagina: 1
Acties:

• The Barfly
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 10:50

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
Ben sinds een half jaartje overgestapt van frames naar full css. Heb een site gemaakt waarvan een menu de content aanstuurt (menubuttons (un)hides de contentdivjes). Een aantal van die contentdivjes bevat nog een extra laag met subdivjes. Nu loop ik tegen het probleem aan dat waneer ik met de back button van ie/ff niet terugga naar de vorige actie van css maar naar de vorige webpagina uit de history, terwijl ik dit wel zie gebeuren op andere professionele sites. Hoe ondervang ik dit zonder hiervoor een eigen back button te moeten inbouwen in de site ?

If there is life out there in space, why don't we hear them laugh

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Naar de vorige actie van CSS? Kan je daar een voorbeeld van posten wat je bedoelt :) ?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Niet volgens mij.

Als ik jou was zou ik van het verbergen en laten zien van divjes afstappen en gewoon klassieke navigatie gebruiken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

BaRF

bijna kerst

neem aan dat ie bedoeld dat een stukje wat hidden wordt door een knop, met backspace weer unhidden wordt ipv vorige pagina :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• The Barfly

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
Ik heb hier juist nog geen code voor, ik probeer juist het programmatechnisch verhaal hierachter duidelijk te krijgen. De site is www.hetatelier-indebinnenstad.nl.
Zodra je dus de menuoptie kinderen of workshops kiest en hierna een van de aangeboden subkeuzes kiest uit het contentscherm dan wil ik bereiken dat men zodra men op de vorige/back button van ie/ff klikt hij teruggaat naar het vorige contentscherm waarin men de subkeuzes zichtbaar zijn.

• The Barfly

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
BaRF schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:58:
neem aan dat ie bedoeld dat een stukje wat hidden wordt door een knop, met backspace weer unhidden wordt ipv vorige pagina :P
zoiets, dat unhidden is geen probleem, is er een methode om een soort van programmatechnische snapshot-moment te maken waarnaar je naar terugkeert

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

De back-button van je browser werkt echt alleen maar van pagina tot pagina. Wat jij doet is dmv. javascript en CSS steeds een andere div laten zien in je contentpane. Dat kun je inderdaad niet ongedaan maken dmv. de back-button. Je huidige methode is misschien na de 1e keer laden wel snel, maar voor dat extra beetje navigatiegemak zou je imho beter de pagina's over verschillende HTML bestanden kunnen verdelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Not Pingu op 03-03-2007 19:08 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Misschien heb je wat aan dit stukje wikipedia over AJAX, met name de paragraaf browser integration is wel interessant voor je..

If I can't fix it, it ain't broken.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Wat je zou kunnen doen is het uitklappen afhankelijk maken van een variabel dat je meegeeft in de knop (index.php?cat=1 oid)
Als je dan op de vorige knop drukt is het variabel ook weer weg en is het menu dus ook niet meer uitgeklapt. Toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 03-03-2007 19:25 ]

This space is occupied

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Tja, dan heb je dus weer normale navigatie en is het uitklappen nergens meer voor nodig. En google ziet dan dat je op alle pagina's de zelfde content hebt, waar je misschien weer een penalty voor kan krijgen (duplicate content).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

CrashOne schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:27:
Tja, dan heb je dus weer normale navigatie en is het uitklappen nergens meer voor nodig. En google ziet dan dat je op alle pagina's de zelfde content hebt, waar je misschien weer een penalty voor kan krijgen (duplicate content).
Dat is inderdaad zo, maar ik geloof wel dat mijn oplossing eigenlijk de simpelste is als je echt perse die hide / show methode voor het menu wilt behouden en toch heen en weer wilt kunnen gaan met de browser knoppen.

This space is occupied

Pagina: 1