Toon posts:

[Vista] ntdll.dll bestand vervangen, hoe?*

Pagina: 1
Acties:
  • 5.517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk is ntdll.dll beschadigt bij mij omdat er in het logboek bij fouten altijd naar deze dll verwijst wordt. nu heb ik een goede gedownload van dll-files alleen nu kan ik die niet zomaar vervangen. ik heb de machtigingen overgenomen van het bestand alleen hij geeft nog aan dat het in gebruik is. het bestand staat in c:/windows/system32. ik weet zeker dat het wel kan alleen hoe?
het zal waarschijnlijk wel heel simpel zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offline doen..

ntdll.dll is een protected system file en die kan je niet in een draaiende install vervangen.
(een van de redenen waarom je soms nog moet rebooten met een windows hotfix).

Daarom heb ik ook grote vraagtekens bij het nut van je downloaded ntdll.dll, de goeie staat immers ook nog op je DVD, waarom pak je die dan niet?

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 03-03-2007 21:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:49
Probeer eens iets als "Start > uitvoeren > sfc /scannow"

En anders Replacer gebruiken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Replacer moet inderdaad werken. Wat je ook kunt proberen is via de Windows-CD het bestand herstellen (vanuit windows zelf, maar ook booten vanaf de CD kan (dan kun je onderdelen los vervangen))

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor jullie reacties

het is alleen nog niet gelukt :'(
ik heb de vista dvd er in gedaan, op herstellen geklikt en toen ging hij dus iets met opstartherstel doen. maar dit heeft niks geholpen.
ik heb replacer geprobeerd alleen die kan hem niet vervangen omdat het bestand in gebruik is.
is het ook mogelijk om dit via dos te doen? of is er een replacer in dosversie?

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:11:
offline doen..

ntdll.dll is een protected system file en die kan je niet in een draaiende install vervangen.
(een van de redenen waarom je soms nog moet rebooten met een windows hotfix).

Daarom heb ik ook grote vraagtekens bij het nut van je downloaded ntdll.dll, de goeie staat immers ook nog op je DVD, waarom pak je die dan niet?
dat dll bestandje staat niet zomaar los op de dvd

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb grote twijfels erbij of dat je echte probleem is eigenlijk, volgens mij moet je eerder denken aan een ander probleem (bijvoorbeeld slecht geheugen, een slechte driver) dan dat een ntdll.dll corrupt is.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34

Arethusa

Niet die server

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:44:
waarschijnlijk is ntdll.dll beschadigt bij mij omdat er in het logboek bij fouten altijd naar deze dll verwijst wordt. nu heb ik een goede gedownload van dll-files alleen nu kan ik die niet zomaar vervangen. ik heb de machtigingen overgenomen van het bestand alleen hij geeft nog aan dat het in gebruik is. het bestand staat in c:/windows/system32. ik weet zeker dat het wel kan alleen hoe?
het zal waarschijnlijk wel heel simpel zijn.
Wat is de exacte foudmelding die je krijgt en wanneer treedt deze op? Wellicht dat we met meer informatie een beter beeld van je probleem kunnen vormen.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-11 14:13

Zerora

Ik Henk 'm!

Zoals elevator al meld zou ik idd het problem elders zoeken.
Welke programma's melden een probleem met ntdll.dll?? Misschien dat het opnieuw installeren van dat programma een oplossing bied.
Of misschien dat het bestand zelfs is aangetast door een virus, scan het bestand daar eens op.

Edit:
Probeer de scan op deze site eens:
http://www.liutilities.co...askspro/dlllibrary/ntdll/

[ Voor 16% gewijzigd door Zerora op 05-03-2007 10:40 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1