Toon posts:

Welke DVD stand-alone moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het was iets met juist NIET regio-vrij maar ik weet niet meer waar ik nu precies op moest letten, kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:25

Metten

ik hou het graag simpel

Je bedoelt zeker de RCE-Check? Dat en DVD eerst checkt of een speler regiovrij is en als dat het geval is gewoon niet afspeelt. Er zijn ook regiovrije spelers die hier weer omheen kunnen, daarvan kan je gewoon oneindig de regio verwisselen.

Verwijderd

Niet regiovrij?? Wel dus....

Alleen moet je erop letten dat je de mogelijkheid moet hebben om de regio's ook handmatig in te stellen om ook de nieuwste RCE beveiliging te kunnen ontlopen. Spelers die alleen automatisch van regio switchen schijnen hier problemen mee te hebben.

Verwijderd

Duh.
Je moet gewoon naar een leuke electronica-winkel gaan waar ze niet al te luxe dure dingen verkopen(media markt in r'dam). Vaak als je even informeert hebben ze dvd-spelers waar een cd-rommetje bij wordt geleverd met instructies zodat je m kan flashen. Hij wordt dan regio-vrij maar ik heb ook al een paar keer gezien dat je dan mp3-cd's kan afspelen op je dvd-speler. De reden dat ze jou dit zelf laten doen heeft waarschijnlijk met de garantie e.d. te maken. Dus informeer hiernaar zou ik zeggen.

Sacerdote

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 13:17

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Je moet niks.

En ik denk dat je je vraag in verband met die nieuwe regio-beveiliging bedoeld.

Met het regio-vrij maken wordt je DVD-speler op regio 0 gezet. Voorheen deden hierop alle dvd's het (van regio 0 to regio 6).

Er is echter een nieuwe beveiling (RCE - Region Code Enhancement, dacht ik?) die kijkt op welke regio de dvd-speler staat. Voorlopig zit dit op slechts heel weinig regio 1 dvd's. Deze dvd's spelen dus alleen op een regio 1 dvd-speler. Je hebt daarom in Nederland dus een regio 1 dvd-speler nodig, of een regio-wisselbare dvd-speler. Zo'n wisselbare dvd-speler kan je dus zelf instellen op 0,1,2,3,4,5 of 6.

Verder scheelt het per apparaat. Sommige
"regio-vrije" zijn auto-switching en daarmee wordt ook de nieuwe beveiliging ontweken.

edit:
Goddamn, ik ben weer veel te lang van stof zie ik!

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

Verwijderd

Ik heb pas geleden de Pioneer 535 gekocht en die kan ik je aanraden, kijk voor info en een leuke aanbieding maar 's op:
http://www.elvic.nl

en een quote:
Gelukkig is het hiervoor bedachte RCE programma niet zo'n probleem voor de meeste spelers die wij verkochten/verkopen.
Zoals het er nu voorstaat zullen alle spelers die handmatig in een regio gezet kunnen worden, zoals de RAITE, DiViDO, Pioneer en Sony het RCE probleem niet kennen, mits zij in de juiste regio gezet worden.

De nieuwste generatie Pioneer spelers (535/636/737/NS-DV55) welke alleen met auto-detect werken krijgen hier WEL problemen mee. Vanaf heden zullen wij dan ook deze serie spelers alleen nog maar met handmatige regioswitching aan gaan bieden.
Voor diegenen die bij ons reeds een auto-detect ombouw hebben laten doen, geldt een "wederombouw" tegen het speciale tarief van 75,00 gulden (aankoopbewijs meenemen!). Dit geldt alleen voor de DV-535 spelers geleverd t/m 15-10-2000.

Inmiddels beschikken wij over THE PATRIOT, een Columbia Tri Star DVD met RCE.
We hebben al diverse spelers getest en het blijkt inderdaad zo te zijn dat auto-detect spelers de disc niet afspelen. In plaats daarvan verschijnt de bekende wereldkaart met regioverdeling op het scherm en de Engelstalige tekst zoals hierboven reeds beschreven.
Alle spelers die handmatig in regio 1 gezet kunnen worden hebben DEFINITIEF GEEN LAST van RCE !!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies... dat bedoel ik allemaal...
Bedankt voor jullie reacties!!!!

Verwijderd

De RCE beveiliging kan men ook anders deaktiveren. Doe eerst een andere RC1 DVD erin, laat hem effe lopen en doe dan meteen een RCE beveiligde DVD erin. Ik heb een Pioneer DV717 tot nu nog geen enkele problemen gehad.

Verwijderd

FF wachten is slimmer.

Er is momenteel alleen een dvd-audio standaard.

SACD kan het nog steeds gaan maken.

Technics heeft al de eerste combi speler.

De eerste meerkanaals SACD is ook uit.

Er gaat gewwoon nog heel veel veranderen.

Wil je niet wachten, koop dan een uitverkoop aparaat.
Pagina: 1