Panasonic pt-ae900 en overscan

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55
Ik heb de Panasonic pt-ae900 nu al een tijdje hangen en deze heeft in tegenstelling tot mijn vorige projector wel overscan, maar ik krijg het niet aan. De optie is grayed out in het menu.

Hij hangt met VGA aan mijn pc en met component aan mijn receiver. De bron waarom het gaat is een PS2 met component aangesloten. De projector ziet als signaal 576i.
Ik had nog ergens gelezen dat je wss aan moest zetten, maar dat helpt ook niet. Ik kan nog steeds geen overscan aanzetten en dat is jammer want ik heb een redelijke zwarte rand om het beeld van de PS2 heen, da's niet mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Kanaalweg/GoT_1_small.jpg

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik kan iig bevestigen dat het met hdmi wel goed werkt. In de handleiding is dit te vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroenzz/ae900overscan.png

Het lijkt er dus op dat het met 576i niet gaat werken.

Dit docje heb ik van het avforum, misschien nog interessant.

• Jag
Hmm, had ik niet gezien. Wel onhandig dat ie geen overscan ondersteunt in 576i, dat is toch wel de meest gebruikte display mode. Lang niet alles ondersteunt progressive stand. De meeste PS2 games niet iig.
Ik heb helaas geen receiver die HDMI ondersteunt, dus zit nog een tijdje aan component vast.

Je zou haast zeggen dat het wel zou moeten kunnen via een of ander service menu ofzo.

• sewer
  • Laatst online: 19:20
Niet alleen ondersteunt ie het niet op je resolutie, maar dus ook alleen via component of HDMI. Heb zelf ook deze projector, en verbaas me ook wel eens waarom sommige opties er niet zijn bij bepaalde ingangen of resoluties (zoals zoom).

In het servicemenu zit het ook niet, maar voor als je geinteresseerd bent zijn er 2 service menu's:
- bij option | OSD, hou de ok-knop 3 seconden in
- power off | rechts (je gaat nu dus naar cancel), boven, onder, boven, onder, enter

Let op, wijzigingen in het service menu worden direct doorgevoerd. Je kunt de instellingen niet cancelen als je het menu uitgaat. Heb trouwens wel een pdf van de servicemanual als je interesse hebt (daarin staat dus ook de opties van het servicemenu uitgelegd)

edit:
Ow wacht, je hebt hem ook via component. Had iets te snel gelezen en dacht dat je hem via VGA aanstuurde

[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 31-03-2007 21:50 ]

• Jag
Ja, heb hem idd via component aangesloten. Ga binnenkort proberen de computer ook via component aan te sluiten (Radeon9700pro met DVI -> component verloopje), hoef ik nog maar 1 kabel naar de projector te laten lopen en switched geluid en video via mijn receiver. Jammer dat mijn receiver geen HDMI ondersteunt, daar is ie net te oud voor.

Maar goed, ik zal eens dat service menu bekijken, dank je voor de tip. Wie weet staat er iets in dat helpt. Maar waarschijnlijk is het enige dat helpt dat toch een andere display mode instellen. Misschien maar eens een Playstation 3 kopen ofzo :).

Wel een beetje stom dat die projector geen overscan kan bij 576i. Het andere dat ik jammer vind aan de ae900 is dat ie recht vooruit projecteert, moet je hem nog steeds ongeveer gelijk hangen met de bovenkant van het scherm (moet binnenkort scherm en projector opnieuw op gaan hangen).

Verwijderd

Offtopic, maar Jag, wat zijn die front speakers? Je ziet niet zo vaak een hoorn in een home theater setup...

• sewer
  • Laatst online: 19:20
Service manual heb ik hier gezet.

Jouw punt over dat recht vooruit projecteren en gelijk met de bovenkant van het scherm hangen begrijp ik niet zo, de projector werd toentertijds zo geprezen dat het niet zoveel uitmaakte waar ie precies stond (vanwege de zoom en lensshift).

• Jag
Uh ja, dat is een lang verhaal. Zijn iig zelfgemaakte speakers met een midhoorn van gips en dipool laag.
Hier zie je de set beter (oude kamer) met de sub nog zonder front.

En een leuk amp rackje :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Crest_amp/Sub_amp1.jpg

Verwijderd

Duidelijk. Die 3 Crest eindbakken (de 4e is voor de sub neem ik aan), gebruik je die om je fronts te tri-ampen, of sturen ze ook je center en surround aan? Ik hoop 't eerste... :)

edit:
Krell? hoe kwam ik daar nou bij?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 16:46 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

IS idd tri-ampen. Center en rear doet die yamaha gewoon goed zat :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
sewer schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:29:
Service manual heb ik hier gezet.

Jouw punt over dat recht vooruit projecteren en gelijk met de bovenkant van het scherm hangen begrijp ik niet zo, de projector werd toentertijds zo geprezen dat het niet zoveel uitmaakte waar ie precies stond (vanwege de zoom en lensshift).
Mijn vorige pj was een ae500 en die moest je gelijk hangen met de bovenkant van het scherm (hij hing dan op zijn kop). Die projector projecteerde standaard omhoog of omlaag (afhankelijk van orientatie :) ). De ae900 projecteert standaard rechtdoor en kan je door gebruik van lensshift net iets boven het scherm hangen. Maar je hebt al bijna volledige lensshift nodig als je hem gelijk hangt met de bovenkant van het scherm.
Je kan wel (in hangende positie) een heel stuk omhoog projecteren, maar daar heb je niks aan. In staande orientatie heb je er ook niks aan om omlaag te kunnen projecteren. Als hij net als de ae500 standaard naar boven had geprojecteerd en je dat nog hoger kon doen met lensshift dan zou je nog veel flexibeler zijn met de plaatsing.
Ik heb zelf een korte beugel van 15cm en ben bang dat ik die toch weer moet gaan verlengen als ik ga verhuizen omdat ik niet uitkom met de lensshift. Het is gewoon prettig en mooi als je de pj net onder het plafond hebt hangen en niet een meter eronder.
Misschien dat het wel gewoon technisch niet kan wat ik voorstel hoor, maar het zou wel handig zijn :).

Zo heb ik hem nu hangen:
Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1417_6d7e3845af98a54662671de9cadc4903.jpg

En dank je voor de service manual!
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:44:
Duidelijk. Die 3 Crest eindbakken (de 4e is voor de sub neem ik aan), gebruik je die om je fronts te tri-ampen, of sturen ze ook je center en surround aan? Ik hoop 't eerste... :)

edit:
Krell? hoe kwam ik daar nou bij?
Uh, Crest ja :). Zijn pro audio amps aangepast om geen lawaai te maken en met de attenuators een stuk terug gedraaid :).

Daarmee tri-amp ik het front. Delay, crossover en EQ (hoorncorrectie, dipool correctie en inroom response correctie) door een Sony 24bit/96KHz digitale loudspeaker manager.

Verwijderd

Ik wil niet weten hoeveel herrie daar uit kan komen, maar ben wel benieuwd hoe goed 't klinkt wanneer die set met fluwelen handschoentjes wordt behandeld!
Mijn setje (waar ik best blij mee ben, T+A TMR80 3-weg transmissielijn floorstanders, en Marantz AV9000/MM9000 receiver) mag dan alleen niet meeluisteren. Ze krijgen gegarandeerd een minderwaardigheidscomplex... :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

offtopic:
Haalde zelf 2 dingen door elkaar

[ Voor 191% gewijzigd door |sWORDs| op 01-04-2007 17:17 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1