Op zoek naar makkelijke DNS configuratietool

Pagina: 1
Acties:

• FooBarWidget
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben in het bezit gekomen van zo'n 30 domein (hoe dat is gekomen is een lang verhaal). Ik ben gedwongen om de websites voor al die domeinen naar een ander server te verhuizen. Op dit moment worden de IP adressen van de domeinen bijgehouden door een DNS server (TinyDNS), maar ik heb geen idee hoe ik die moet configureren. Ik heb de documentatie gelezen en ik denk niet dat ik het binnen korte termijn onder de knie heb. Bovendien heb ik haast, de websites moeten zo snel mogelijk verhuisd worden naar de nieuwe server.
Mijn huidige domein registrar biedt geen DNS services. Ik heb ook gekeken naar services zoals ZoneEdit, maar na 5 domeinen kost het geld, en ik heb 30 domeinen. Ik ben niet bereid om 200 dollar neer te tellen.
Daarom ben ik op zoek naar een gemakkelijke configuratietool voor Bind of TinyDNS. Bestaan die? Met "gemakkelijk" bedoel ik dat het lijkt op de configuratiescherm van ZoneEdit of andere DNS configuratie tools van registrars die wel DNS services bieden. Het hoeft niet veel toeters en bellen te bieden, ik wil alleen dat ik domein namen (en subdomeinen) kan associeren met een IP adres.

Ik heb gekeken naar de Bind configuratietool van Webmin, maar die is alles behalve makkelijk. Ik snapte er niets van. Termen als master zone en slave zone zeggen me ook helemaal niets.

[ Voor 7% gewijzigd door FooBarWidget op 03-03-2007 18:25 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik vrees dat je dan of geld uit moet geven voor een beheerde service of control panel, of jezelf zult moeten verdiepen in bijvoorbeeld Bind. Bind icm Webmin werkt erg simpel :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

Ik zou met zo'n hoeveelheid domeinen zelf een DNS server opzetten. Dat kost je niks en je bent volledig eigen baas. Dat eerste is voor jouw waarschijnlijk het belangrijkste.
Je kan met 1 foute DNS instelling een domein volledig 'uit de lucht' halen. Misschien handig om iemand anders te vragen dit voor je te doen die er wel kaas van gegeten heeft? DNS is niet moeilijk maar je moet wel even het concept begrijpen. Ik begrijp uit je posting dat je het eigenlijk niet ziet zitten je er in te verdiepen en dan maakt het niet uit hoe de interface naar de configuratie er uit ziet, je moet het nog steeds goed configureren. M.a.w. je kan met easydns-achtige-dingen nog steeds de boel compleet verzieken ook al hebben ze een leuke beheer-website gemaakt voor je.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.