Toon posts:

Geen beeld na inelkaar zetten van PC

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een vreemd probleem. Afgelopen week kreeg ik mijn mediacenter behuizing binnen, en ik heb hem direct in elkaar gezet. Echter, ik kreeg op mijn radeon 9600 geen beeld. Bios reset, nix, alle pci kaarten eruit en HD's en DVD drives loskoppelen, nix. Uiteindelijk de hele pc weer uit de behuizing gehaalt en even los op mijn bureau gelegd, maar nog steeds nix. Vervolgens heb ik een oude GF 2 mx erin gedaan, en toen gaf hij weer beeld. Daarna mijn 9600 er weer in gedaan, en toen deed hij het.

Uiteindelijk heb ik het moederbord met videokaart weer in de behuizing gemonteerd, maar kreeg vervolgens weer geen beeld.

Ik heb absoluut geen id hoe dit nou kan.
Zowel de GF 2 mx als de 9600 zijn in orde (heb ze getest in een ander systeem, daar werkte alles goed). De enige hardware die ik in deze configuratie gebuik, is een Asrock K7upgrade-600, een 2800+ en een 9600. Is misschien het moederbord stuk?

bvd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

Als het buiten de behuizing wel werkt is de kans op kortsluiting groot (hoewel een defect mobo, zeker bij asrockprut, ook goed mogelijk is.)

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar wat ik gek vond, was dat hij het buiten de behuizing ook nog niet deed, pas als ik eerst de GF 2 mx erin had gedaan, deed hij het weer.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nix :X

Maar ok, kan het zijn dat je vergeten bent om een stroomstekkertje aan te sluiten op je 9600.
Neem eerst iig even alle stappen door uit de FAQ die hierboven genoemd wordt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen stroomaansluiting op die 9600.

ik heb alle kabels, (ookal ik dat er maar 1) goed op het mobo zitten.

ik heb de graka goed aangedruk

ik heb het op een andere monitor getest

ik weet het niet zo goed meer

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Post eens al je specs, zoals in die FAQ staat is je voeding misschien te zwak voor die videokaart, zo zijn er nog een hoop mogelijkheden die daar beschreven staan. Test ook eens het hele zooitje met alleen de belangrijkste onderdelen, uit je kast.

offtopic:
Zo veel lege regels is nergens voor nodig, interpunctie daarintegen weer wel.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-07 08:32

Emiel1984

Made in NL

Het zou een beveiliging van je mobo kunnen zijn lijkt me. Zoiets als wanneer er een defecte kaart wordt gedetecteerd word alle data van de sloten gehaalt. Net als de beveiliging van P4 mobo's , welke uitschakelen wanneer de cpu te warm wordt.

Je had dus na het plaatsen van de GF video kaart ineens beeld, waarom ging je dan niet deel voor deel de pc opnieuw in elkaar zetten ipv alles ineens weer in elkaar schroeven ?? Had je kunnen weten als je dat document had doorgelezen. suc6 iig..

[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 03-03-2007 17:56 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
hm, misschien was ik niet helemaal duidelijk geweest.

De enige onderdelen waar ik op dit moment mee test zijn:

2800+
Asrock K7upgrade-600
Radeon 9600
en een 300Watt voeding

nadat hij het bleek te doen, heb ik alleen deze onderdelen in mijn behuizing geschroeft, en voor de rest niks aangesloten. Toen gaf hij plotseling geen beeld meer.

Nogmaals, ik dacht ook in eerste instantie dat hij sluiting maakte met de kast, alleen als ik de onderdelen uit de behuizing test, dan krijg ik nog steeds geen beeld.

Verwijderd

AMD sempron 2800+ ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:59:
alleen als ik de onderdelen uit de behuizing test, dan krijg ik nog steeds geen beeld.
Dan is het denk ik toch verstandig de FAQ eens door te nemen om te kijken welk onderdeel het probleem nou geeft. Zonder dat je dat doet kunnen wij er ook niets zinnigs over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
athlon

Verwijderd

Topicstarter
@ Terw_Dan

de videokaart doet het in een andere pc gewoon goed, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
ook heb ik al een andere voeding geporbeert, ook hier ligt het niet aan.
het lijkt met sterk dat het aan de processor ligt.

waarschijnlijk is het dus het mobo. Ik weet dit alleen niet zeker, en ik had gehoopt dat er misschien iemand was die met een soort gelijk probleem ervaring heeft, en me kan adviseren wat het beste is om te doen

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 11:58
Of harde schijf, geheugen, brakke IDE-kabel, of...

Kortom, ga eens testen!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:06:
waarschijnlijk is het dus het mobo. Ik weet dit alleen niet zeker, en ik had gehoopt dat er misschien iemand was die met een soort gelijk probleem ervaring heeft, en me kan adviseren wat het beste is om te doen
Simpel, testen.

Als er iemand is die ervaring heeft met het doodgaan van mobos dan ben ik het wel :+

Het probleem dat je beschrijft kan prima aan het mobo liggen, de cpu, het geheugen, enz.
Vandaar dat het verstandig is de troubleshooter echt stap voor stap door te nemen en te kijken per onderdeel waar wat fout gaat. Anders blijft het gewoon gokwerk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Wij hebben hier geen glazen bol...

Het is sowieso een rare gedachte om niet dingen uit te sluiten omdat het "je sterk lijkt", maar dan wel om hulp gaan vragen als je er niet uitkomt. Gewoon *alles* uitsluiten, dan weet je het. Er is niets wat wij je kunnen vertellen dat daar als vervanging voor kan dienen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.