Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Attiny2313 en terminal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het net gestelde topic is gesloten, ik heb de topic wat aangepast en de regels wat "beter" doorgelezen.

Ik heb de Attiny2313 en de MySmartUSB van Atmel gekocht. De MySmartUSB is een programmer. De computer ziet hem als een COM port (bij mij COM 3) maar het is een USB. Aan de andere kant heb ik een ISP kabel verbonden met een breadboard waarop de Attiny2313 zit. Ik weet niet of ik alle kabels goed heb aangesloten.

De bedoeling is dat ik de chip met de PC laat communiceren. Ik wil in Bascom een simpel programma maken waarmee ik in de terminal van Bascom de tekst "hoi" laat zien. In Bascom heb ik alles goed ingesteld.

Wie kan mij helpen om de terminal aan de gang te krijgen? Ik denk dat ik iets verkeerd heb aangesloten, want waar moet die txd en rxd pin mee verbonden zijn?

Alvast hartelijk bedankt,
Kevin.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Ik weet niet precies wat er allemaal in je programmer zit, maar meestal(in het geval van een PIC) moet je een max232 tussen de chip en de pc zetten. dan wordt het bijvoorbeeld COM1 of COM2.
dus:
code:
1
2
3
PC ---- Programmer ---- Chip
 |_______         ______|
           MAX232

[ Voor 32% gewijzigd door StapelPanda op 03-03-2007 17:43 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
En die max232 kan je dan best aan de UART van de µC aansluiten. De UART initialiseren en een reeks van char's naar buiten sturen.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

kluyze schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:49:
En die max232 kan je dan best aan de UART van de µC aansluiten. De UART initialiseren en een reeks van char's naar buiten sturen.
jah, maar een van zn vragen was ook waar moet ik de txd en rxd op aansluiten ;)
dat uart initialiseren is volgens mij ook nog een klusje. bij de PIC tenminste wel. maar dat is datasheetwerk.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 21:57

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Dat is bij Atmel juist super simpel:) zie datasheet

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Compuspace, verwar vooral de programmeerkabel niet met de kabel waarover de normale communicatie gaat. De programmeerkabel is allen voor (duh) het programmeren van je AVR, nadat het programma daarin eenmaal draait heb je daar niets meer mee te maken, maar moet je een MAX232 ofzo gebruiken om je ATTiny aan een serieele poort te hangen. Meer leesvoer: http://www.windmeadow.com/node/25

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie hulp! Ik zal (morgen ofzo) een keer kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik deze onderdelen in kunnen vinden? Ik neem aan dat hier toch verschillende apparaten gebruik van maken...

DB9 female serial connector
MAX232IN ( mouser 595-MAX232IN)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

What about online/real-life elektronicazaken? Zoek eerst eens voordat je zoiets vraagt, de onderdelen die je zoekt zijn best goed verkrijgbaar hoor.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 17:03
je kunt de mySmartUsb als het goed is ook rechtstreeks als vervanger voor een max232 en seriele poort gebruiken. Via de bijgeleverde software of de dip-switch kun je hem in een andere mode dan de programmeer-mode zetten en dan rechtstreeks de chip aanspreken - zie hiervoor de documentatie van je mySmartUsb

Verwijderd

je kunt de mySmartUsb als het goed is ook rechtstreeks als vervanger voor een max232 en seriele poort gebruiken.
Dat werkt prima, heb zelf nl. ook een mySmartUsb
Pagina: 1