IRQ Acer aspire 1350 / Wlan

Pagina: 1
Acties:

• Pimmetje16
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
Beste mede tweakers,

Een tijd terug heb ik al een keer een stuk over mijn acer aspire geschreven. Het probleem hierbij was dat ik een broadcom kaart (54Mbit) niet aan de praat kon krijgen. Inmiddels heb ik een andere kaart gevonden (Intel 2100 / 11 Mbit) dit het wel doet.

Het volgende probleem doet zich nu voor;

Mijn modem/geluid/wireless netwerk gebruiken met z'n drieën IRQ 9. Niets aan de hand zou je zeggen. Normaal ook niet maar als ik mijn wireless aanzet en ik ga muziek draaien slaat alles vast. Nu was mijn idee om het IRQ adres van mijn intel kaart te veranderen. Maar hiervoor moet vaak de bios worden aangesproken iets wat op mijn laptop erg beperkt is.

Mijn vraag nu is het nog op een andere manier mogelijk de IRQ adressen in windows XP Prof aan te passen.

Pimmetje

• Pimmetje16
Ik ben nog steeds niet echt verder gekomen met mijn laptop. Heb er inmiddels Sabayon linux 3.3 op staan. Dit werkt maar weer als ik geluid en WLan gelijk gebruik gaat het mis...

De IRQ van mijn audio kaart en Wlan zitten op hetzelfde adres. Ik kan in mijn Bios verder niets IRQ gerelateerds vinden. Als ik mijn ifconfig mijn IRQ probeer te weizigen zegt ie toegang geweigerd.

Zijn er nog mensen die ideeën hebben brand maar los zou ik zeggen. Hebben er mensen ervaring of het helpt om er een ander kaartje in te zetten?

Bedankt voor het lezen

Pimmetje

Verwijderd

irq sharing is toch meestal afhankelijk van de laptop layout, fysiek niet te veranderen. Is je computer wel als acpi geinstalleerd, anders even in bios instellen (als mogelijk). Check via windows hardware manager, plusje naast "computer" klikken. Wat staat daar?

• Pimmetje16
ACPI is in ieder geval niet in te stellen bij mijn laptop bios. De kaart die is er later bijgeplaatst. Ik heb op internet gelezen dat IRQ sharing kan. Alleen dat sommige apparaten hier problemen mee hebben. (zoals bijvoorbeeld een audio of netwerkkaart). Komt me bekend voor. Nu zoek ik eigenlijk een methode dit probleem te omzeilen, aangezien de bios van mijn laptop acer1350 ver niet toereikend is. Zoek ik eigenlijk naar een andere oplossing.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:59:
Check via Windows hardware manager, plusje naast "computer" klikken. Wat staat daar?
Ben wel benieuwd wat je hiermee bedoeld apparaat beheer?
Daar staat bij alle apparaten geen problemen opgetreden.

In ieder geval bedankt voor de reactie

Pimmetje

Verwijderd

Zelden dat een irq via apparaatbeheer te wijzigen is. Die mogelijkheid is meestal uitgegrijsd bij resources (bronnen???) en je kan niet van insteekslot wisselen in jouw geval.
Ja, sorry, alles engels hier. Apparaat beheer, dan het plusje naast "computer" klikken. Staat daar "acpi uniprocessor pc"? Zo niet, probeer of je via "eigenschappen - stuurprogramma updaten - driver kiezen uit een lijst, alle hardware weergeven, en dan acpi uniprocessor kiezen. Herstarten, en alle hardware zal zich opnieuw installeren, en deels een ander irq krijgen. Via acpi heb je 20 (deels virtueel ahw) irq's om toe te wijzen.

• Pimmetje16
Ga ik zeker proberen op het moment dat ik Windows er weer op heb staan. Heb op het moment nog even Linux er op staan, maar dit vind ik wel de moeite om het er weer even af te gooien :D Als ICTer blijf je toch aan de gang >:)

In ieder geval bedankt voor de reactie _/-\o_

Pimmetje
Pagina: 1