iso-8859-1en utf-8 op één pagina

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Nu staat er <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> bovenaan op men pagina's.
Er wordt een deel data gecodeerd in utf-8 vanuit een database gehaald. Deze wordt goed weergegeven (logisch).
Echter wordt de 'news' uit een andere database gehaald en is deze in iso-8859-1 gecodeerd en is de weergave van é,à, é en andere tekens niet goed.

Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat dit wel goed verloopt? Dus dat beide charset naast elkaar goed weergegeven worden op één pagina. Of moet ik iets in die mysql tabel veranderen of bewerken?

Ik weet het, het is nogal vaag, maar zelf sta ik hier al een uur te piekeren...

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Over welk platform hebben we het hier? PHP/ASP/etc.. Wellicht is het mogelijk om de input vanuit de database om te zetten naar een andere encoding.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• jvvv
Not Pingu schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:19:
Over welk platform hebben we het hier? PHP/ASP/etc.. Wellicht is het mogelijk om de input vanuit de database om te zetten naar een andere encoding.
php

Verwijderd

iconv gebruiken... zie manual.

• jvvv
Heb het al opgelost.. De post van Not Pingu gaf me een ingeving. Heb gewoon utf8_encode() gebruikt. Geen idee of het de meest nette methode is, maar het geef het resultaat dat ik nodig had :) .

Hij mag dus dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door jvvv op 03-03-2007 16:31 ]