[php] exec op achtegrond uitvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Ik wil graag met exec wat shell commando's uitvoeren. Echter wil ik niet wachten totdat exec wat terug geeft, maar ik wil meteen doorgaan met het script. Is er een mogelijkheid dat dit kan? Of is dit niet mogelijk. En is het dan ook mogelijk om later via een id in een andere script aanroep het resultaat te vinden?

Ik roep dus bijv via exec een ander php script aan, die mag wel een tijd duren. Maar het andere script moet meteen doorgaan. Het is nodig om een lang proces uit te voeren op de achtergrond, zonder er op gewacht dient te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door RSD op 03-03-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34
Alternatief dat ook werkt voor PHP versies onder 4.3: output pipen naar textbestand of andere source:
Opmerking: If you start a program using this function and want to leave it running in the background, you have to make sure that the output of that program is redirected to a file or some other output stream or else PHP will hang until the execution of the program ends.
Regelrecht uit de manual trouwens ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Mbv proc_close(proc_open ("./script.php &", array(), $foo)); heb ik het in de achtergrond draaien. Maar als de sessie vastloopt en hij update de database niet, dan is er een slot bezet en deze blijft dan alszijnde bezet bestaan. Hoe kan ik bijv kijken of iets is vastgelopen.

Is er een commando in linux/unix waarin ik kan zien dat de processen draaien en of ze zijn vastgelopen?

Er zijn maximaal 3 sessies bezig op dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:56

xces

To got or not to got..

Is er een commando in linux/unix waarin ik kan zien dat de processen draaien en of ze zijn vastgelopen?
Google er op los zou ik zeggen; we kennen je situatie niet en zelf onderzoek is wel gewenst hier.