Toon posts:

NAS van buitenaf benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Lacie Ethernet Disk Mini 320 gb NAS aangeschaft. Deze NAS heeft zowel HTTP als FTP support en moet dus van buitenaf te benaderen zijn.

Nu ben ik al een paar dagen bezig op dit voormekaar te krijgen, maar echt lukken wil 't nog niet, is er iemand die dit wel voor mekaar heeft ?????

Ik heb 't volgende gedaan:

- NAS aangesloten op m'n Livebox
- NAS krijgt automatisch ip adres via DHCP van de Livebox
- Portforward gedaan naar het ip adres dat de NAS krijgt

als ik nu m'n externe ipadres invoer krijg ik telkens de melding dat de pagina niet gevonden kan worden :?

Weet niet precies wat ik vergeet of niet goed doe, dus als er iemand is die 't weel heeft draaien: HELP plz !!!

Verwijderd

Probeer je nu je NAS te benaderen via het internet vanuit je eigen netwerk? Want dan moet de modem iets van een loop-back functie bezitten, en dat hebben ze lang niet allemaal. Of probeer je het vanaf een andere locatie? Je kan er trouwens nog voor kiezen om je NAS een eigen IP te geven, dan weet je tenminste zeker dat de poorten die je forward altijd naar je NAS verwezen worden.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb ff iemand anders gevraagd om te kijken of ie benaderbaar is ...

• DA_MELKMAN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07-2024
Geef je degene die 'm van buitenaf probeert te bereiken ook het poortnr. mee? dus stel dat ie op poort 8000 ofzo draait dan wordt het adres x.x.x.x:8000

• DA_MELKMAN
en de poortforward staat neem ik aan correct in je router?
probeer poort 5555 op jouw ip adres eens te 'proben'

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

(of zoek in google naar 'shields up' en klik op de eerste link)

als 't goed is staat die poort open..

Is er misschien een optie in de webinterface van je NAS dat ie niet bereikt mag worden van buitenaf ofzo? :?

Verwijderd

Waarom niet via FTP ?
Gewoon eerst zo instellen dat die opnetwerk doet, doet die het dan poort forwarden bij de router en klaar ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ff shields up gedraaid en vreemde is dat poort 5555 als closed word aangegeven terwijl ie in de firewall van de livebox gewoon geforward word naar de ethernet disk

als ik poort 5556 doe dan krijg ik stealth als status .....

beide poorten forwarden naar de lacie 5555 is TCP poort en 5556 is UDP poort trouwens

• DA_MELKMAN
als ie op closed staat betekent dat meestal dat je NAS niet open staat. Bijvoorbeeld als ik m'n uTorrent poort probe terwijl uTorrent uit staat staat er ook closed. Wanneer ik een niet-geforwarde port probe staat er stealth, en wanneer ik m'n uTorrent poort probe als uTorrent draait staat er open. Kun je 'm van binnenuit wel zeker weten goed bereiken? Zoja, dan ligt het aan de poortforwarding in je livebox..

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik gewoon http://edmini doe dan kom ik gewoon in m'n scherm van de NAS waar ook de links naar http en ftp staan die intern wel gewoon werken

zal 's wat andere poorten forwarden .....

• DA_MELKMAN
misschien heb je hier wat aan?
http://www.lacie.com/support/drivers/driver.htm?id=10096

The LaCie IP configurator is an easy tool for mapping and configuring the LaCie Ethernet Disks on the network.

Ik heb in de manual niet kunnen vinden of je je poorten waarop de NAS luistert kunt wijzigen..

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al geprobeerd, helaas krijg je met dat progje alleen de interne adressen te zien .....

anders maar ff ticket aanmaken bij lacie zelf !

• DA_MELKMAN
Mja.. succes dan! Ik denk zelf dat het aan de NAS ligt, en niet aan de port forward, omdat port 5555 'closed' aangeeft. Als ie niet goed was gefoward, zou ie 'stealth' aangeven. Ik vraag me af of die NAS wel op poort 5555 luistert :S. een optie om er sowieso achter te komen is om alle poorten naar de NAS te forwarden en dan een port probe op alle poorten [1..65535] te doen. Er staat er vanzelf wel 1 open :P

Verwijderd

Het lijkt mij dan ook dat hij naar 80 of 8080 luistert. Hoe kom je op 5555 dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wel de volgende resultaten als ik via grc Filesharing kies en dan scan naar mijn ip

Afbeeldingslocatie: http://www.richardpenning.nl/images/screen.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 16:17 ]

• DA_MELKMAN
inderdaad.. Ik denk ook dat ie op 80 luistert. Anders zou je 'm bij het intern benaderen ook een poortnummer moeten meegeven. Dit hoeft echtern niet. Forward anders poort 21 vanaf je livebox naar de NAS en check vervolgens met shields up of je poort 21 open staat.

Verwijderd

Topicstarter
poort 21 opengezet en word in shields up als open geregistreerd, dus met de forwarding zit 't wel goed, alleen de juiste poort vinden ? of denk ik nu te makkelijk ?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 16:40 ]

• DA_MELKMAN
Ik denk dat de FTP server van je NAS op 21 draait en je HTTP op 80 of 8080.
Maar hoe kom je bij 5555 dan?

[ Voor 22% gewijzigd door DA_MELKMAN op 03-03-2007 16:59 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
kwam ik ergens op google tegen icm lacie maar mijn zweeds, fins of wat 't dan ook was is niet zo best.

Verwijderd

Topicstarter
Top op heden geen reactie van Lacie .......

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Kun je niet een andere poort naar port 80 mappen? Waarschijnlijk zet of je provider die poort dicht of draait je livebox ook iets op poort 80.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12 17:00
eeuhm......in de livebox moet je de port forwarden EN open zetten in de firewall. Twee handelingen dus.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Reactie van lacie:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.portforward.com is een handige website als, je wilt weten hoe je dit doet.

Inprincipe zal poort 8080 Http en poort 21 FtP moeten worden opgezet voor het IP van de ED mini.

Met Vriendelijke Groet,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus gewoon poort 8080 en poort 21 forwarden naar 192.168.x.x en dan zou ie extern bereikbaar moeten zijn ?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 11:02
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:56:
Reactie van lacie:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.portforward.com is een handige website als, je wilt weten hoe je dit doet.

Inprincipe zal poort 8080 Http en poort 21 FtP moeten worden opgezet voor het IP van de ED mini.

Met Vriendelijke Groet,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus gewoon poort 8080 en poort 21 forwarden naar 192.168.x.x en dan zou ie extern bereikbaar moeten zijn ?
dat staat er, ja

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Ja, als de informatie klopt wel ja.
Ik zou dan kiezen voor de http-poort only, just to be safe.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Dus in de firewall de poorten open gezet naar het ip adres van de edmini, maar is nog niet bereikbaar van buitenaf |:(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 16:53 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Staat er in de Edmini niet toevallig een IP-range gespecificeerd die alleen maar toegang tot het apparaat kunnen krijgen? Zo ja: uitzetten!
Zo zou je HD geconfigureerd zijn dat slechts de pc's binnen het eigen netwerk toegang krijgen, in tegenstelling tot iedereen (wat TS graag wil)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Er staat geen ip range gespecificeerd in de Edmini, alleen 't ip adres wat ie krijgt kun je OF handmatig OF via DHCP aanmaken.

dus 192.168.x.x krijgt ie van de livebox mee.

en als ie http-protocol ondersteund moet ie toch toegangkelijk zijn via internet ????
Intern komt ie namelijk al automatisch bij netwerklocaties te staan.

En als ik bij shields up kijk dan is ie wel zichtbaar (zie screenshot in eerdere post) alleen benaderen lukt dus niet |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 09:45 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 11:02
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:17:
Dus in de firewall de poorten open gezet naar het ip adres van de edmini, maar is nog niet bereikbaar van buitenaf |:(
je moet ook nog de porten forwarden naar je NAS. of bedoel je dat?

Verwijderd

Topicstarter
onder het kopje firewall van de livebox heb ik nu het volgende:

name: Edmini http
port 8080
ip 192.168.x.x
TCP

name Edmini ftp
port 21
ip 192.168.x.x
TCP

verder: op policies gebaseerde NAT geactiveerd voor beide poorten

maar geen extern bereik

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 13:31 ]

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

ik heb hetzelfde probleem! ik heb juist die lacie gekocht om van buitenaf te benaderen, ik baal hier behoorlijk van!

RObert

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

|sWORDs| schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:13:
Kun je niet een andere poort naar port 80 mappen? Waarschijnlijk zet of je provider die poort dicht of draait je livebox ook iets op poort 80.
80 = 8080
livebox = modem router etc

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 14-03-2007 21:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem met mijn lacie ethernet mini en de livebox. Ik ben zelf niet de portmap held en configuratiekoning, dus als iemand een oplossing heeft gevonden zou ik ERG dankbaar zijn als hij deze aan mij zou kunnen laten toekomen: amstelodamus@gmail.com!

Alvast bedankt en succes! Hoop dat jullie een oplossing vinden!

Amstelodamus

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Hier krijg ik mijn 320 GB Ethernet Disk mini ook niet aan de praat voor toegang vanaf internet...

Poort 21, 80 en 8080 zijn geforward naar de NAS. Ook geeft shieldsup weer dat de poorten open staan.
Intern is de schijf prima via ftp te benaderen, alleen lukt het mij ook niet om er extern op te komen.

Iemand nog een goed idee?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12 22:26
Ik heb hier precies hetzelfde probleem, nog geen oplossing voor gevonden?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Verwijderd

ook al gekeken of de webserver wel draait ?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12 22:26
Ik heb ftp en http aan staan ja en poort 21 is ook open

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Verwijderd

hallo nas gebruikers,

Ik kan ook geen externe verbinding maken via het internet naar mijn lacie mini ethernetdisk.
Ik probeer vruchteloos via de Lacie helpdesk meer informatie te verkrijgen, maar
ik heb de indruk dat ze het daar zelf ook niet weten. Ik krijg enkel van die "cut & paste" antwoorden terug....

hieronder kan je mijn correspondentie volgen met de lacie helpdesk: to be continued.....

Heeft er al iemand een oplossing ?

Dear sir/madam

Can you explain exactly how to remotely access the lacie ethernet drive via the web? I have forwarded ports 80 and 21 in my router pointed to the ip adress of the drive.

People outside my network can't remotely access my lacie ethernet drive! Am I missing something? What ports should I open in order to access this drive correctly? I have no problems with other remote ip appliances.

please advise soonest, rgds

Lacie Gepost: 3 april 2007 @ 0:00

Hello

Thank you for contacting LaCie Tech Support.

Thank you for contacting LaCie Technical Support. In order to use the Ethernet disk over a WAN (Wide Area Network) such as the internet, the Ethernet disk must have a public IP address. In most common network settings, the router acts as a firewall. This means that it has the public IP address assigned to it, and it assigns private IP addresses to your LAN (Local Area Network). The firewall prevents the outside world (the WAN) from seeing any other devices on your network. What this means for you, is that you can either disconnect your router and plug the Ethernet Disk directly to your incoming internet connection or you can configure your router to allow port forwarding (most recommended). We would not suggest unplugging your router because you will completely disconnect your LAN (none of your computers will have access to the internet) and some of your ISP (Internet Service Providers) require you to register a MAC address (if you are unsure of this, please contact your ISP before taking these steps). Port Forwarding and DMZ zones are configurations of a router that allow outside access in. Please contact your routers manufacturer for more information and for directioED Mini En accepss vanuoit hetr internett.

Het gebruik van de ED mini via WAN (Wide Area network) zoals het internet, je zult de ED mini een Publiek IP adres moeten geven. In de meeste netwerk settings, zal de Router als Firewall dienen. Dit betekent dat het Publiek IP is toegewezen en geeft een Prive Ip adres aan je LAN (Local Area Network). De Firewall behoed de buitenwereld (de WAN) om jouw apparaten te zien in je netwerk. Dit Betekent dat je de ED mini of direct aansluit op je internet connectie, of via de aansluit en de Router instelt om "port forwarding"in te schakelen (aanbevolen). Het verwijderen van de Router zelf is niet aanbevolen, zeker als je meerdere computers op het internet hebt aangesloten. Met de meeste ISP (Internet Service Providers), is het nodig om een MAC adres te regsisteren. (mocht u informatie omtrent MAC adres nodig hebben, neem dan contact op met uw ISP).

Port Forwarding en DMZ zones zijn configuraties van een router die toegang verleent van het publiek. Indien nodig neem dan contact op met de fabriekant, omtrent de configuratie van de Router.

Poorten: 8000 and 8080 ook open zetten.

Met Vriendelijke Groet,

Gepost door mij: 3 april 2007 @ 0:00

Beste

Dank je voor uw snel antwoord. Helaas heeft uw antwoord niet geholpen. Kan u me specifiek zeggen welke ip-poorten ik moet openzetten en forwarden in mijn router.(welke port range ?) Het configureren van mijn router is niet het probleem. Ik zou enkel de broadcast ports willen weten? Enkel '8000' en '8080' forwarden naar het intern ip adres werkt echter niet, en andere Lacie gebruikers hebben dit ook al eerder gemeld in Forums. Er schijnt niemand te weten welke poorten de ED mini nodig heeft om extern opgeroepen te worden.

U als fabrikant zou me toch beter kunnen informeren welke "Ports" dit toestel nodig heeft om zonder problemen goed te functioneren. Er staat hierover geen info in uw manual. Mijn 'dmz' gebruik ik al voor mijn "voip" adapter.

Graag een duidelijk antwoord hieromtrent.

Mvg

Lacie Gepost: 3 april 2007 @ 0:00

Wij verschaffen hierover weinig info, omdat het vrij complex is. Je ISP heeft een IP voor jouw aangemaakt 77.1.78.100 je router communiceert via dat ip naar de IP's van je computer(s) en andere netwerk producten (indit geval je ed mini.

Om bepaalde computers(programma's) en ED mini beschikbaar te stellen. zul het Ip van de computer(programmanaam + poort) /Ip van Edmini moeten instellen in de router "port forwarding" gedeelte van de routers webadmin gedeelte.

http://portforward.com/routers.htm is een hele goeie website die je uitlegt voor de router die je hebt om port forwarding toe te passen. tip: poort 80 hoef je niet open te zetten deze is al open voor elke computer of netwerk apparaat de je aansluit. Het openzetten van deze poort voor een applicatie of computer kan juist ervoor zorgen dat Http gewijs al het verker naar alleen die IP gaat waarvoor het is opengezet.

Met Vriendelijke Groet,

Gepost door mij : 3 april 2007 @ 0:00

Beste Dion

Zoals eerder vermeld in mijn bericht ben ik wel perfect op de hoogte van portforwarding en netwerken. Dat is niet zozeer het probleem. Mijn vraag is hoe en waar kan ik de webserver ip-poort vd EDmini aanpassen? Bijv: met een command? En welke andere specifieke poorten van uw produkt moet ik openstellen in mijn router. Begrijpt u wat ik bedoel? Kan u even nagaan bij uw amerikaanse Lacie collega's welke deze "listen" poorten zijn? Hoe mijn router werkt weet ik heus wel. Al mijn andere netwerktoestellen, pc's, ipcam, voip,etc werken hier zonder problemen...

Mvg

Lacie Gepost: 4 april 2007 @ 0:00

Het ip kan worden aangepast via de web admin pagina. alleen poort 21 hoef je open te zetten voor dit apparaat omdat routers automatische poort 80 open heeft.

Met Vriendelijke Groet,

Gepost door mij: 4 april 2007 @ 0:00

Dion,

Ja, dat ik het ipadres in de webadmin kan veranderen wist ik ook wel, die heeft een intern vast ipnummer gekregen : 192.168.0.4.

Mijn vraag was: hoe verander ik de webserver ip POORT van deze mini Disk?

Bijvoorbeeld: ik wens de inkomende ip-POORT 8000 veranderen in 8099? Waar kan ik dat in de EDmini aanpassen? Als dat daar niet kan, hoe doe ik dat dan wel? Gelieve mij ook al de andere poorten door te sturen die ik moet openstellen in mijn router voor de goede werking van uw Ethernetdisk. zoals: port range 135 to 139, port 145, port 21, etc.....

graag meer technisch advies hieromtrent

Mvg

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen (LaCie Ethernet Disk Mini 320GB). Op de een of andere manier kan IE of FireFox of Opera een aangemaakte share alleen benaderen als de share public toegankelijk is gemaakt (vinkje bij de instellingen).

Wat ik heb gedaan:
ED mini een vast IP (logisch)
Portforward Poort 21 naar IP van de ED

Vervolgens kan ik via ftp://[extern IP]/[sharenaam] wel extern op mn ED mini komen. Vreemdgenoeg niet als ik puur het externe ip invoer, er moet /[sharenaam] achter staan, anders werkt het niet. Shares waar ik alleen met een user + pass in kan komen, zijn niet toegankelijk met een internetbrowser. Met WS_FTP kom ik er wel in.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Ben1985 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:11:
Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen (LaCie Ethernet Disk Mini 320GB). Op de een of andere manier kan IE of FireFox of Opera een aangemaakte share alleen benaderen als de share public toegankelijk is gemaakt (vinkje bij de instellingen).

Wat ik heb gedaan:
ED mini een vast IP (logisch)
Portforward Poort 21 naar IP van de ED

Vervolgens kan ik via ftp://[extern IP]/[sharenaam] wel extern op mn ED mini komen. Vreemdgenoeg niet als ik puur het externe ip invoer, er moet /[sharenaam] achter staan, anders werkt het niet. Shares waar ik alleen met een user + pass in kan komen, zijn niet toegankelijk met een internetbrowser. Met WS_FTP kom ik er wel in.
ja, inderdaad dit werkt prima ! Thks!

en nu nog uitzoeken hoe we de "niet-publieke" shares (met passwords) via browser kunnen benaderen....
;)

waarom lukt dit niet via http://? De "http:server" optie staat nochthans aangevinkt in mijn EDmini...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:16

lier

MikroTik nerd

Verbaasd me dat dit werkt...voor FTP heb je meer dan 1 poort nodig, aangezien de data over een andere poort gaat als de commands. Weet je zeker dat je met het ftp portocol nu op de NAS zit ? Kan je eens een test doen met telnet (extern) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

lier schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:13:
Verbaasd me dat dit werkt...voor FTP heb je meer dan 1 poort nodig, aangezien de data over een andere poort gaat als de commands. Weet je zeker dat je met het ftp portocol nu op de NAS zit ? Kan je eens een test doen met telnet (extern) ?
oeeps! sorry, is inderdaad nog steeds niet extern bereikbaar via browser ... heb aan iemand buiten mijn eigen netwerk gevraagd om via browser op te roepen maar zonder succes. :'(

Verwijderd

Mijn router is van Netgear en ben eens gaan kijken bij de fabrikant of er misschien een mogelijke oplossing is voor het probleem van onbereikbaarheid : zou dit misschien kunnen helpen?
wat zijn jullie bevindingen?

Question

Why can't I Telnet or FTP to my router from the Internet?
Answer

As a security measure, your router is shipped with a filter to block incoming Telnet or FTP requests from the Internet. You can remove this filter using the internal Manager interface.

In the Manager interface, go to Menu 11-remote Node Setup.

Use the arrow keys to toggle to 'Edit Filter Set' and change the field by toggling with the space bar to Yes, then press Enter. You are now in Menu 11.5 -Remote Node Profile.

Go to the Input Filter Sets and clear the '3' under protocol filters.

Save this menu by hitting Enter till the message at the bottom says "saving to romz" and Menu 11 appears.

Save Menu 11.

Now Telnet and FTP are operational from the Internet.

Question

How Do I Make a Web Server (or ftp server) on My Private LAN Running Behind the RT311 or RT314 Visible to the Internet?
Answer

Servers on a private LAN can be made visible to the Internet by routing appropriate ports to the servers on the private LAN. The traffic type is determined by the port number in the TCP/IP packet. Some well known ones are port 80 traffic for http Web traffic, and port 21 for ftp traffic.

To configure the RT311/RT314 router:

On a system connected to the router (on the LAN), click Start (The Windows Start Button).
Choose Run.
Type telnet 192.168.0.1 in the dialog box. (The address is the default. If the address has been changed, use that instead.)
Type the user name and password to access the internal menu of the router.
Type 15 (for menu 15), then Enter.
Configure the port number (E.g., for Web server, 80 is the port number) and the IP address — the private address where you want you traffic routed.
The RT311/RT314 contains a default filter that prevents Web (HTTP), telnet or FTP servers on the LAN side of the router from being accessed from the Internet, even if you configure the proper port forwarding in the PORTS menu. If you want to run a Web, telnet or FTP server on your LAN and allow access from the Internet, you must change the appropriate filter rule for the service that you want to run.

To change a filter rule:

Use a telnet client to access the internal configuration Manager at 192.168.0.1.
Login using your current router management password (default is 1234).
Select Menu 21 - Filter Set Configuration.
Enter 3 to select Filter Set Number 3 (TEL_FTP_WEB_WAN) for editing.
Press ENTER three times to reach Menu 21.3 - Filter Rules Summary. Three rules are shown: Rule 1 for Telnet (Port 23), Rule 2 for FTP (Port 21), and Rule 3 for HTTP (Port 80)
Enter the number of the rule that you want to change and press ENTER
In the Filter Rule menu, use Tab or Enter to reach the Action Matched parameter.
Press Space Bar until Action Matched = Forward.
Press ENTER three more times to save the menu and exit to the previous menu.
Press ESC twice to return to the top menu, and type 99 to exit the telnet session.

For information on filters and using the router's Telnet interface, refer to the Reference Guide on the Resource CD.

Internet users can now access the Web server through the router. It is recommended to give the Web server a static IP address to ensure routing is done correctly. If it is configured to obtain a IP address dynamically everytime it boots, it will likely get a different IP address each time and the router will be routing the traffic to the wrong system

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 21:15 ]

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

lier schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:13:
Volgens mij heb je voor FTP alleen poort 21 nodig hoor. Ik heb het nog nagekeken bij Portforward.com, daar hebben ze het ook alleen over poort 21. Bovendien werkt het zeker weten, aangezien ik van buitenaf gewoon data heen en weer kan pompen.

Alleen vreemd dat het niet werkt via een browser, tenzij de share public is. Kan niet liggen aan de http service van de NAS, die staat standaard aan en kan ook niet uit worden gezet (anders kun je ook gelijk niet meer in het NAS-beheer komen).

• ftaels
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-11-2022
Poorten in de firewall openen, is dat wel genoeg?

Bij mijn weten moet je die poorten ook nog forwarden.

Voor http zal dit wel easy zijn, voor ftp ga je een aantal dingen moeten instellen :
oftewel
1) PASV : PASV-port ranges instellen in de ftp-server en deze ook forwarden in je router
2) PORT : PORT-command enable'n in de ftp CLIENT
In beide gevallen moet je de "ftp poort" forwarden in je router. Voor data te versturen gebruikt ftp data-poorten (beschreven in gevallen 1 en 2).

Met andere woorden. Zet eerst je HTTP op punt. Daarna kan je met ftp beginnen.

Dus volgens mij is die firewall enkel niet goed genoeg. Is er nergens een optie voor "Port forwarding"?
Pagina: 1