hallo nas gebruikers,
Ik kan ook geen externe verbinding maken via het internet naar mijn lacie mini ethernetdisk.
Ik probeer vruchteloos via de Lacie helpdesk meer informatie te verkrijgen, maar
ik heb de indruk dat ze het daar zelf ook niet weten. Ik krijg enkel van die "cut & paste" antwoorden terug....
hieronder kan je mijn correspondentie volgen met de lacie helpdesk: to be continued.....
Heeft er al iemand een oplossing ?
Dear sir/madam
Can you explain exactly how to remotely access the lacie ethernet drive via the web? I have forwarded ports 80 and 21 in my router pointed to the ip adress of the drive.
People outside my network can't remotely access my lacie ethernet drive! Am I missing something? What ports should I open in order to access this drive correctly? I have no problems with other remote ip appliances.
please advise soonest, rgds
Lacie Gepost: 3 april 2007 @ 0:00
Hello
Thank you for contacting LaCie Tech Support.
Thank you for contacting LaCie Technical Support. In order to use the Ethernet disk over a WAN (Wide Area Network) such as the internet, the Ethernet disk must have a public IP address. In most common network settings, the router acts as a firewall. This means that it has the public IP address assigned to it, and it assigns private IP addresses to your LAN (Local Area Network). The firewall prevents the outside world (the WAN) from seeing any other devices on your network. What this means for you, is that you can either disconnect your router and plug the Ethernet Disk directly to your incoming internet connection or you can configure your router to allow port forwarding (most recommended). We would not suggest unplugging your router because you will completely disconnect your LAN (none of your computers will have access to the internet) and some of your ISP (Internet Service Providers) require you to register a MAC address (if you are unsure of this, please contact your ISP before taking these steps). Port Forwarding and DMZ zones are configurations of a router that allow outside access in. Please contact your routers manufacturer for more information and for directioED Mini En accepss vanuoit hetr internett.
Het gebruik van de ED mini via WAN (Wide Area network) zoals het internet, je zult de ED mini een Publiek IP adres moeten geven. In de meeste netwerk settings, zal de Router als Firewall dienen. Dit betekent dat het Publiek IP is toegewezen en geeft een Prive Ip adres aan je LAN (Local Area Network). De Firewall behoed de buitenwereld (de WAN) om jouw apparaten te zien in je netwerk. Dit Betekent dat je de ED mini of direct aansluit op je internet connectie, of via de aansluit en de Router instelt om "port forwarding"in te schakelen (aanbevolen). Het verwijderen van de Router zelf is niet aanbevolen, zeker als je meerdere computers op het internet hebt aangesloten. Met de meeste ISP (Internet Service Providers), is het nodig om een MAC adres te regsisteren. (mocht u informatie omtrent MAC adres nodig hebben, neem dan contact op met uw ISP).
Port Forwarding en DMZ zones zijn configuraties van een router die toegang verleent van het publiek. Indien nodig neem dan contact op met de fabriekant, omtrent de configuratie van de Router.
Poorten: 8000 and 8080 ook open zetten.
Met Vriendelijke Groet,
Gepost door mij: 3 april 2007 @ 0:00
Beste
Dank je voor uw snel antwoord. Helaas heeft uw antwoord niet geholpen. Kan u me specifiek zeggen welke ip-poorten ik moet openzetten en forwarden in mijn router.(welke port range ?) Het configureren van mijn router is niet het probleem. Ik zou enkel de broadcast ports willen weten? Enkel '8000' en '8080' forwarden naar het intern ip adres werkt echter niet, en andere Lacie gebruikers hebben dit ook al eerder gemeld in Forums. Er schijnt niemand te weten welke poorten de ED mini nodig heeft om extern opgeroepen te worden.
U als fabrikant zou me toch beter kunnen informeren welke "Ports" dit toestel nodig heeft om zonder problemen goed te functioneren. Er staat hierover geen info in uw manual. Mijn 'dmz' gebruik ik al voor mijn "voip" adapter.
Graag een duidelijk antwoord hieromtrent.
Mvg
Lacie Gepost: 3 april 2007 @ 0:00
Wij verschaffen hierover weinig info, omdat het vrij complex is. Je ISP heeft een IP voor jouw aangemaakt 77.1.78.100 je router communiceert via dat ip naar de IP's van je computer(s) en andere netwerk producten (indit geval je ed mini.
Om bepaalde computers(programma's) en ED mini beschikbaar te stellen. zul het Ip van de computer(programmanaam + poort) /Ip van Edmini moeten instellen in de router "port forwarding" gedeelte van de routers webadmin gedeelte.
http://portforward.com/routers.htm is een hele goeie website die je uitlegt voor de router die je hebt om port forwarding toe te passen. tip: poort 80 hoef je niet open te zetten deze is al open voor elke computer of netwerk apparaat de je aansluit. Het openzetten van deze poort voor een applicatie of computer kan juist ervoor zorgen dat Http gewijs al het verker naar alleen die IP gaat waarvoor het is opengezet.
Met Vriendelijke Groet,
Gepost door mij : 3 april 2007 @ 0:00
Beste Dion
Zoals eerder vermeld in mijn bericht ben ik wel perfect op de hoogte van portforwarding en netwerken. Dat is niet zozeer het probleem. Mijn vraag is hoe en waar kan ik de webserver ip-poort vd EDmini aanpassen? Bijv: met een command? En welke andere specifieke poorten van uw produkt moet ik openstellen in mijn router. Begrijpt u wat ik bedoel? Kan u even nagaan bij uw amerikaanse Lacie collega's welke deze "listen" poorten zijn? Hoe mijn router werkt weet ik heus wel. Al mijn andere netwerktoestellen, pc's, ipcam, voip,etc werken hier zonder problemen...
Mvg
Lacie Gepost: 4 april 2007 @ 0:00
Het ip kan worden aangepast via de web admin pagina. alleen poort 21 hoef je open te zetten voor dit apparaat omdat routers automatische poort 80 open heeft.
Met Vriendelijke Groet,
Gepost door mij: 4 april 2007 @ 0:00
Dion,
Ja, dat ik het ipadres in de webadmin kan veranderen wist ik ook wel, die heeft een intern vast ipnummer gekregen : 192.168.0.4.
Mijn vraag was: hoe verander ik de webserver ip POORT van deze mini Disk?
Bijvoorbeeld: ik wens de inkomende ip-POORT 8000 veranderen in 8099? Waar kan ik dat in de EDmini aanpassen? Als dat daar niet kan, hoe doe ik dat dan wel? Gelieve mij ook al de andere poorten door te sturen die ik moet openstellen in mijn router voor de goede werking van uw Ethernetdisk. zoals: port range 135 to 139, port 145, port 21, etc.....
graag meer technisch advies hieromtrent
Mvg