Gratis virusscanner Windows Server 2003 R2 gezocht*

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Hallo,

Ik heb hier thuis zonet een Windows Server 2003 R2 Standard geinstalleerd op een pc'tje, bedoeld als fileserver, later als firewall, DHCP.

Nu wou ik graag deze server toch wel voorzien van een goede GRATIS virusscanner/virusscanners, nu dacht ik van, ok, ik installeer er volgende scanners op (ja, allemaal, en ik laat ze niet quarantainen)
AVG
AVast
Antivir

Nu blijkt dat deze allen niet willen werken op deze versie van Windows. Ik gebruik de server alleen maar voor persoonlijk gebruik, niet in een bedrijf ofzo en ik had graag toch een virusscanner gehad op deze computer. Kent er iemand toevallig nog een gratis virusscanner die wel wilt draaien op een serverversie van Windows ?

Detail: ik heb de tweede CD van R2 niet, dus in principe heb ik de functies van R2 niet, maar wel de R2 Serverbasis.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom gratis als je je OS ook niet gratis hebt ;)

anyway nod32 kan je voor een paar tientjes kopen en die werkt op server 2003

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 03-03-2007 23:44 . Reden: foei! ]

A wise man's life is based around fuck you

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Omdat ik W2K3 gratis heb ;-), IK betaal er niet voor ! Maar ik heb het wel legaal

Feit is dus, dat zo een scanner zoek

Verwijderd

Als je je clients van een virusscanner voorziet heb je toch geen anti-virus op de server nodig? Firewall goed instellen, verder de server niet als desktop gebruiken en je bent safe.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:33:
Als je je clients van een virusscanner voorziet heb je toch geen anti-virus op de server nodig? Firewall goed instellen, verder de server niet als desktop gebruiken en je bent safe.
Thuisnetwerk is het een optie. Bedrijfsnetwerk zou ik daar dus echt op vertrouwen. Is het risico dus echt niet waard. Er zijn te veel factoren aanwezig die alsnog kunnen zorgen voor een virus.

Verwijderd

WaSteiL schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:51:
[...]

Thuisnetwerk is het een optie. Bedrijfsnetwerk zou ik daar dus echt op vertrouwen. Is het risico dus echt niet waard. Er zijn te veel factoren aanwezig die alsnog kunnen zorgen voor een virus.
Bij een bedrijf ga je ook niet op zoek naar een gratis scanner denk ik.. :)

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:47:
[...]

Bij een bedrijf ga je ook niet op zoek naar een gratis scanner denk ik.. :)
haha nee daar heb je helemaal gelijk in! :+
Pagina: 1