rare aansluiting op monitor

Pagina: 1
Acties:

• Hades-333-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 21:35

Hades-333-

Het komt zoals het komt

Topicstarter
Ik kan via via een 21"monitor krijgen,
maar nu is het probleem dat er op de achtekant alleen een soort van BNC uitgang opzit( dit heet een amphenol aansluiting)
Ik weet verder nog niet welk merk etc. maar wil hem aansluiten op een van mijn oude pc's

weet iemand of er verloopstukken of speciale videokaarten zijn om dit allemaal in orde te krijgen?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
pas op pas op.
Dit KAN een fixed frequency monitor zijn, wat wil zeggen dat het niet op alle refresh rates werkt zoals je die kent van normale monitoren! Bij veel van die fixed frequency monitoren gaat de synchronisatie ook nog eens anders dan bij normale videkoaarten, waardoor je er een speciale videokaart voor nodig hebt, of eentje waarvan je weet dat hij "sync-on-green" ondersteunt.

Als je merk en type vermeldt of meelt, kan ik meer zeggen.

Ik heb een jaar of 3 geleden eens een keer een Sony GDM-1661 17" monitor gekocht, maar kon het ding niet aansluiten. Later bleek hij behalve haast onaansluitbaar (want het kan wel hoor, alleen heb je dan geen beeld in dosmode en in je biosscherm enzo) ook nog eens kapot.

Kijk ook eens op www.abgcomputers.nl voor info over fixed frequency monitoren.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
Als het een normale monitor is, kan hij 3, 4 of 5 BNC aansluitingen hebben. Er zijn verloopstekkertje om je VGA-kabel naar BNC te laten gaan.
Handig als je 2 vidkaarten wil aansluiten op 1 monitor.

BNC 3 stekkers:
- Red
- Green (+ Hsync +Vsync)
- Blue

BNC 4 stekkers:
- Red
- Green
- Blue
- Hsync + Vsync

BNC 5 stekkers:
- Red
- Green
- Blue
- Hsync
- Vsync

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23
Je kan ook gewoon in de computerzaak een VGA - BNC (met 5 connectors) kabel kopen.

specs