Toon posts:

parallelpoort nieuwe laptops voor dongle

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een nieuwe laptop aanschaffen ( T7200 of beter)
het probleem is echter dat ik vier oudere maar legale software pakketten heb die werken met een dongle op de parallel poort
op nieuwere laptops zie ik die poort niet meer
weet iemand een oplossing die werkt of laptops die die poort nog wel hebben

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kan je in ieder geval wel zeggen dat je het met een Usb -> Parallel converter niet werkend gaat krijgen. Daar kun je namelijk alleen een printer aan hangen, helaas. Je krijgt er dan ook geen LPT1 bij in je apparaatbeheer.

Misschien werkt het met een parallel poort op een pcmcia kaartje wel, dat weet ik niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic, maar is er geen nieuwere versie van dat software pakket dat desnoods met een USB-dongle werkt of iets? Parallelle poort is namelijk best wel antiek.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Paralelle poorten hebben niets met CSL te maken :o.
Gebruik de GoT search eens. Met GoT Search - 'usb parallel' komt ik toch zeker wat topics tegen. Wat betreft het aanschaffen van een nieuw notebook: Parallele poorten zijn inderdaad moeilijk te vinden. Toch zijn er soms nog high-end notebooks met daarop legacy I/O te vinden (o.a. ook met COM poorten). Probeer dus nog even goed te zoeken of informeer bij leveranciers :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Parallele poorten hebben hier niets te zoeken en ik heb niet het idee dat je genoeg gezocht hebt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.