XP SP2 - Raid Array Migratie

Pagina: 1
Acties:

• japeape
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07-2019
Hallo,

Heeft iemand het volgende misschien al met succes gedaan?

Een bestaande XP SP2 installatie geinstalleerd op een Promise Fassttrak RAID 0 array overzetten naar een Array op de integrated Intel ICH5R RAID controller?

Mijn moederbord is de ASUS P4C800E deluxe en het schijnt dat de Intel controller beter performed en daarom wil ik het zaakje overzetten. Verder heb ik geen enkel probleem dus Windows opnieuw installeren is voor mij een laatste optie die ik liever oversla.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • Met devcon.exe de intel storage driver toevoegen (iastor.sys Versie 5.5)
  • Ghost image maken
  • Het array op de promise controller weghalen
  • schijven ompluggen
  • Intel controller enablen in BIOS
  • Array aanmaken op Intel controller
  • Ghost Image terugzetten
Hierna kreeg ik bij het opstarten echter een Blue screen op iastor.sys (7E of 7B) :'( .

Alle suggesties zijn welkom.

Sander

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Hier staat veel info hierover: RAID FAQ

Dat zal niet lukken. Het overzetten van een array gaat normaal gezien alleen maar werken op dezelfde chipsets.

Uit de Faq:

• Zelfde merk/type > zelfde merk/type = geen probleem
• Zelfde merk, ene type > andere type = geen probleem, meestal alleen "forward compatible"
• Ene merk > andere merk = no-go

Helaas dus. Overzetten zal niet lukken, tenzij je een verse instalatie wil doen. Tot in hoeverre je Image eventueel benodigde drivers oid mee copieerd zal hierop ook van invloed zijn denk ik ( al zou een goede image imo wel moeten kunnen werken, dus BSOD is ? ).

Editje:

Ik neem aan dat de huidige array incl. je Windows is, dan zal deze de drivers etc. gebruiken vande oude setup, en zal hij niet overweg kunnen met de nieuwe chipset omdat hij deze met verkeerde instructies aanstuurd.

[ Voor 29% gewijzigd door Shaggy op 03-03-2007 13:23 ]

Making an ass of myself since the 70's

• japeape
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07-2019
Thanks voor de info / link.

Het stomme is dat XP na het overzetten wel degelijk de Intel driver probeert te laden bij het booten, maar daar dan op Bluescreened. Misschien moet ik een andere versie v.d. driver proberen (Door de hoeveelheid data is dat echter niet bepaald "even" proberen).

Eventuele resultaten zal ik nog posten.

Sander

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:13
Zelfs Zelfde merk, ene type > andere type = geen probleem, meestal alleen "forward compatible"

Lukte bij mij niet, ik ging van een Asrock sata939 naar een Asrock 939SLI32 met als northbridge chipset ULI 1567 en ULI 1573 maar moest toch m'n hele raid0 opnieuw opbouwen.

Hij zag mn raid gewoon niet.

Als je veel wisselt van hardware, is het makkelijkst om een losse PCI raid kaart te kopen, dan heb je veel minder gekut als je van mobo wisselt.

[ Voor 26% gewijzigd door Magnolia op 03-03-2007 20:33 ]

Ontspan.

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 16:08
En al je voordat je de image maakt de intel controller alvast aanzet in je bios zodat deze al echt geinstalleerd is?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Probeer Windows in veilige modus op te starten op de oude controller, alle RAID drivers de-installeren, vervolgens opnieuw opstarten in veilige modus op de nieuwe controller, drivers installeren, klaar. Als het goed is, zou die dan moeten werken.

Of je installatie syspreppen op je oude controller en dan op de nieuwe controller opstarten. Dat heb ik eens gedaan van een oude Compaq EN met Pentium 3 en naar een P4C800E-DeLuxe gebracht. Draait als een zonnetje. Weet alleen niet of dit gaat werken met een array omgeving.

[ Voor 39% gewijzigd door Gé Brander op 03-03-2007 20:37 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1