jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
Als je ze captured als DV avi is 2.1GB voor 10 minuten heel normaal.
Je moet het toch renderen om op DVD te branden en dan kun je gewoon 2 uur op een schijfje zetten.
Een andere optie is gelijk te comprimeren tijdens het capturen, maar persoonlijk doe ik dat liever nooit, je kunt beter pas op het laatste moment comprimeren zodat de klwaiteit het beste blijft.
Je moet het toch renderen om op DVD te branden en dan kun je gewoon 2 uur op een schijfje zetten.
Een andere optie is gelijk te comprimeren tijdens het capturen, maar persoonlijk doe ik dat liever nooit, je kunt beter pas op het laatste moment comprimeren zodat de klwaiteit het beste blijft.
Die 2.1GB per 10 minuten is ruwe AVI, zoals het op de DV tape staat. Dat is met alleen een simpele lossless compressie eroverheen en dus enorm hoge kwaliteit. DVD-Video is MPEG2 en dat is behoorlijk wat compacter dan ruwe avi. Dus maak je geen zorgen. Het programma dat die avi voor jou omzet naar een formaat dat op DVD kan zorgt er voor dat dat behoorlijk ingekrompen wordt.TonyTone schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:48:
Ik heb met een (Sony) videocamera op mini DV Tapes opnamens gemaakt.
Nou ben ik ze op HD aan het zetten (uiteindelijk op DVD)
Maar de avi bestanden worden 2.1 GB per 10 minuten!![]()
Dan past er maar 20 min film op een DVD.
Is er een manier om dat te comprimeren, zodat je net als een DVD film, er anderhalf uur ofzo op een DVDtje past?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Cool, Thanks!
Kan dat met Nero 7? Of heb ik echt een DVD edit tool nodig? (namen?)
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
Met Nero Vision (onderdeel van nero 7) kan dat volgens mij wel ja. Of dat de beste tool is zou ik niet weten, maar over het omzetten van avi naar dvd is op internet heel veel te vinden. Succes ermeeTonyTone schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:05:
Cool, Thanks!
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr