overdreven modbreaks...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Een beetje kritische post op de mods is goed voor een ban, vooral als je niet direct ja en amen roept als een mod iets zegt.
Een beetje uitdagende post, daar moet direct een modbreak op komen.
(http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27575578)

Nu gaat het me niet of dit al dan niet terecht is, maar neem het nu eens niet zo serieus. Het is maar een reactie. Zorg liever dat het allemaal in het algemeen netjes loopt.
Dat gezeur om een enkele post in een draadje.
En daarnaast is het de vraag waarom 6 dagen na het plaatsen van een reactie nog ingegrepen moet worden. Wat is daar het nut van?

In het algemeen zijn de meeste van mijn postjes ontopic en probeer ik mensen te helpen, wat maakt het dan uit dat een enkel postje wat slechter is? Waarom moet er dan gelijk een modbreak op plaats vinden? Bij mij werkt een modbreak echt als een rode lap op een stier.
Hou dat voor echt noodzakelijk dingen: Echte scheldpartijen, het plaatsen van warez, noem maar op.

Ik hoop dat dit draadje een tijdje open mag blijven, want ik weet dat mods op dit forum niet houden van kritiek.
Ik moet toch vast niet de enige zijn die zich ergert aan dat vele ingrijpen in een enkel minder zinnig postje?

Het is dus niet op 1 of 2 mods gericht, maar gewoon op het beleid hierover... (beleid klinkt al te serieus vind ik). Ik ga er vanuit dat mods gewoon doen wat ze onderling hebben afgesproken.

Ik kom op dit forum voor mijn plezier, net zoals iedereen. Laten we dan aub niet met een vergrootglas naar fouten zoeken. Laten we dat houden voor werk/school.

(en dit draadje zal wel weer niet in dankbaarheid aanvaart worden, maar ik ben het in elk geval kwijt)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Ach, zo houden de moderators de fora wel lekker schoon vind ik. In sommige topics(vooral grote topics) zie je soms door de bomen het bos niet meer. Al heb ik wel het idee wanneer het topic door een gewone user was geopend en deze reactie er was geweest dat er geen modbreak op zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Quacka schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:16:
Een beetje kritische post op de mods is goed voor een ban, vooral als je niet direct ja en amen roept als een mod iets zegt.

Nu gaat het me niet of dit al dan niet terecht is, maar neem het nu eens niet zo serieus. Het is maar een reactie. Zorg liever dat het allemaal in het algemeen netjes loopt.
En daarnaast is het de vraag waarom 6 dagen na het plaatsen van een reactie nog ingegrepen moet worden. Wat is daar het nut van?

In het algemeen zijn de meeste van mijn postjes ontopic en probeer ik mensen te helpen, wat maakt het dan uit dat een enkel postje wat slechter is? Waarom moet er dan gelijk een modbreak op plaats vinden? Bij mij werkt een modbreak echt als een rode lap op een stier.
Hou dat voor echt noodzakelijk dingen: Echte scheldpartijen, het plaatsen van warez, noem maar op.
Dus jij verwacht van Turkish (en alle andere mods for that mather) jouw hele posts historie nalopen om te kijken of dit een eenmalige onnodige posts is? Jouw post voegt niets toe aan het draadje dus daarom krijg je dat te horen. Ookal zijn al je andere posts normaal nog zo goed. Post dan alleen die goede posts ;)

Dat het pas na zes dagen gebeurd is inderdaad wel langer dan normaal, maar je kan ook niet verwachten dat elke post binnen het uur gemodereerd is.

Als al dit soort posts genegeerd zouden worden zou het een grote bende worden omdat steeds meer mensen dat soort dingen zouden posten. Daarom wordt er meteen ingegrepen om ervoor te zorgen dat alles gewoon netjes blijft.
Ik hoop dat dit draadje een tijdje open mag blijven, want ik weet dat mods op dit forum niet houden van kritiek.
Ik moet toch vast niet de enige zijn die zich ergert aan dat vele ingrijpen in een enkel minder zinnig postje?

Het is dus niet op 1 of 2 mods gericht, maar gewoon op het beleid hierover... (beleid klinkt al te serieus vind ik). Ik ga er vanuit dat mods gewoon doen wat ze onderling hebben afgesproken.

Ik kom op dit forum voor mijn plezier, net zoals iedereen. Laten we dan aub niet met een vergrootglas naar fouten zoeken. Laten we dat houden voor werk/school.

(en dit draadje zal wel weer niet in dankbaarheid aanvaart worden, maar ik ben het in elk geval kwijt)
Je mag best kritiek hebben op de modjes, maar als je dat doet moet je het wel serieus en goed onderbouwd doen, niet een of andere troll post. Die krijgt dan inderdaad een mbr omdat de reactie overbodig is, niet omdat je kritiek hebt op een redacteur.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Nee, we kunnen niet tegen kritiek, maar we hebben wel een heel feedbackforum waar het stikt van de "jullie modereren te streng!" en "jullie moeten 's strenger modereren!" draadjes ;) . Ik durf te stellen dat je hier meer feedback kan geven en er meer met die feedback gedaan wordt dan op veel andere fora.

De kern van je post is, volgens mij, dat je van mening bent dat iemand die over het algemeen goed post niets zou moeten horen van loze of offtopic posts. Kan je het echter niet met me eens zijn dat dat soort posts vervelend zijn, of ze nu afkomstig zijn van iemand die over het algemeen goed post of niet. Op dit forum wordt het belangrijk gevonden dat er in discussies niet op de man gespeeld wordt, zoals jij doet in je post. Als er vervolgens onder het mom van "een postje maakt toch niet uit" niet ingegrepen wordt, dan verzanden discussies natuurlijk nogal snel in een heleboel van dat soort posts.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 13:51

Zoefff

❤ 

Modjes kunnen prima tegen kritiek, we zijn op GoT enorm open over het beleid en betrekken daar de users ook enorm in. Zie bijvoorbeeld de feedbacktopics die je in bijna ieder subforum vind, en de (lange) topics over het beleid hier in LA. Een kritische post op de mods is dus absoluut niet goed voor een ban, mits deze wel onderbouwd is. Ik vind het dan ook een beetje kinderdachtig om te zeggen dat je hier altijd maar "ja en amen" moet roepen, dat is namelijk absoluut niet zo en dat weet je best.

Ik begrijp best wel waarom Turkish een modbreak heeft geplaatst in jouw reactie. Je had het namelijk best wel op een wat vriendelijkere manier kunnen vragen, zeker met smileys als " |:( " komt het niet echt vriendelijk over, eerder verwijtend.

De modbreak is dus niet geplaatst omdat je kritiek hebt op een crewlid, maar omdat het gewoon grof overkomt. Had je deze reactie naar een user geplaatst, dan had Turkish er waarschijnlijk ook een modbreak geplaatst :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

JHS schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:29:
De kern van je post is, volgens mij, dat je van mening bent dat iemand die over het algemeen goed post niets zou moeten horen van loze of offtopic posts.
Het punt lijkt me tweeledig. Enerzijds wellicht het punt dat jij aangeeft, maar anderzijds ook dat er 6 dagen erna nog op gestuurd wordt.

Zolang een reactie geen invloed heeft op het verdere verloop van een discussie, acht ik het niet bijzonder zinvol om iemand hier strikt op te sturen. Een kleine attentie met "deze post zien we liever niet, zou je er in de toekomst op willen letten" lijkt me meer dan genoeg. Ik denk dat Turkish het heeft meegenomen omdat het zich later nogmaals voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

Thandor

SilverStreak

Stel als we het zo zouden doen zoals je nu beschrijft. Geen reacties meer lezen en 'beoordelen' (wat eigenlijk automatisch gebeurd) en alle replies in hun originele staat achterlaten. Alle replies. Ook nietszeggende replies, ook slordige replies, ook replies met flames, alles. Als dat gebeurd dan wordt het een bende op het forum. Het is dan ook van belang dat we simpelweg modbreaks blijven plaatsen zodat mensen zien dat een bepaalde manier van reageren niet gewenst is.

Dat toevallig jouw post gemodbreaked is wil niet zeggen dat wij jouw reacties niet waarderen. Het was simpelweg een reactie die niet correct geplaatst is en op dergelijks reacties wordt gemodereerd.
In het algemeen zijn de meeste van mijn postjes ontopic en probeer ik mensen te helpen, wat maakt het dan uit dat een enkel postje wat slechter is?
Het gaat niet om afwegen. Het is helemaal niet de bedoeling dat een slechte reply van iemand die 9999 positieve replies heeft getolereerd wordt. Dat is alleen maar inconsistent. Een slechte reply is een slechte reply en aan een slechte reply zitten 'gevolgen'.
Opi schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:39:
[...]

Het punt lijkt me tweeledig. Enerzijds wellicht het punt dat jij aangeeft, maar anderzijds ook dat er 6 dagen erna nog op gestuurd wordt.
Zes dagen later is inderdaad wel aan de late kant maar toch lijkt een dergelijke modbreak mij wel relevant. Ook al gaat niet iedereen of zelfs helemaal niet erop in en veranderd het de discussie niet; mensen lezen het uiteindelijk wel. Zeker gezien het een stucky is en het topic altijd bovenaan blijft staan (Het topic blijft langer 'vers' omdat het niet afzakt). Omdat wij dergelijke replies überhaupt niet in CSL willen zien vind ik een goede zaak dat er toch nog een modbreak geplaatst wordt.

Men moet overigens ook niet vergeten dat een modbreak niet enorm slecht is. Sommige mensen zien een modbreak haast als een OW terwijl het slechts een kleine waarschuwing, mededeling of sturing is. Het is dan ook absoluut niet zo dat er bij een tweede modbreak meteen een OW volgt. Lees de modbreak in dit geval dus gewoon als comment en doe iets met die informatie :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:06

botoo

💀 too old to die young

. . . Bij mij werkt een modbreak echt als een rode lap op een stier.

Bij jou werkt het als een rode lap maar anderen negeren modbreaks met het argumenet dat het niet duidelijk genoeg was en daardoor gemist werd. M.a.w. iemand die een draadje nauwlettend volgt zal aan een kleine modbreak (imho minder rode lappig, zoals Turkish in "[BBG] Multimediasysteem maart 2007") genoeg hebben.
Jij valt dus in die categorie.

Imho heb je een punt, een modbreak gericht op één user (die een thread duidelijk geinteresseerd volgt) kan wmb wat wat terughoudender terwijl meer algemene of minder oplettende users meer gebaat zijn met een duidelijkere modbreak.

O.m. door Quacka's vergelijkbare commentaar aangaande admin-edits (de modbreak van de FP) hebben we een wat subtielere edit ingevoerd (zonder rood randje) en wmb is dat geen slechte zet geweest.

Toch moet je het totaalplaatje ook in ogenschouw nemen, sommige threads nodigen niet uit tot subtiele hints/modbreaks, de lokale mods hebben daar in regel best wel zicht op :).

Overigens reageer ik hiermee in het algemeen en doe geen uitspraak over de modbreak en het topic van TS want dat heb ik niet gevolgd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dat is en nogal boude bewering, om dit topic mee te beginnen, mag ik vragen je dit te onderbouwen of die bewering in te trekken, want ik zie je verder enkel ingaan op de modbreak en nergens over een 'ban die iemand krijgt die kritisch post'.

Qua banbeleid is het zo dat iemand pas een ban krijgt als er meermaals waarschuwingen zijn gegeven en communicatie is geweest ... daar wordt zeker niet licht over gedacht.

Een uitzondering zijn enkel mensen die overduidelijk komen om te spammen, die snel een afkoelban krijgen die erg snel met cmmunicatie weer in te trekken is, of iemand die bij herhaling aggressief reageert of mod-aanwijzingen bij zich neerlegt en reageert door verder te provoceren ... ook dan hoort een korte 'afkoelban' tot de mogelijkheden ...

Dat is echter geenszins bedoelt om 'kritiek' aan te pakken of onmogelijk te maken
dat kan, aangezien je het zelf al 'uitdagend' noemt kan er inderdaad op besloten worden te reageren.
ik zie niet waarom iemand die welbewust 'uitdaagt' dan zou gaan klagen als er op zijn 'uitdaging' ook gereageerd wordt? Dat is toch ook juist de bedoeling van het 'uitdagen'?
nogmaals zo'n suggestieve post ... natuurlijk vinden 'wij' als mods kritiek niet leuk, en zal er mogelijk een discussie ontstaan, waar we proberen eventuele kritiek die 'wij' onterecht vinden pogen te weerleggen ...

Dat betekent niet dat we kritiek 'niet willen zien' of zouden wilen 'tegenwerken'...
je bent vrij je mening te geven

Wat betreft je klacht ...

een enkel modbreak is heus geen 'einde van je GoT-carrierre, en nee, je wordt er ook niet voor gebanned ...
het kan wel een aanleiding zijn om zelf eens kritisch te kijken naar waarom zo'n modbreak gegeven wordt en of je op zulke punten je posts moet aanpassen ...

Dat je kritiek uit in een draadje is je goed recht, maar die modbreak werd gegeven om de wijze van uitten, in plaats van gewoon een duidelijke klacht te laten horen over de 'presentie' van de nieuwsposter, ond je het nodig nogal suggestief en eenzijdig je mening te geven dat die nieuwposter daar niet genoeg aanwezig was...

je kunt precies dezelfde boodschap, ook wel een stuk constructiever geven ..

Overigens, ik vind ook dat een modbreak gezet enkele dagen nadat iemand de post gedaan heeft weinig waarde hebben, en ook niet écht net ...
Modbreaks hebben wel een bedoeling als 'communicatie' van de moderatoren, maar ik vind het heel aannemelijk dat iemand zo'n dagen later gemodbreakede post niet meer zal zien en dus ook de waarschuwende werking ontbreekt ... daar zou dan ook gewoon een Pushmessage of direkt-message bij moeten horen ...

Of je zulke moderatie 'overdreven' vind als gebruiker ... tja, daar kan ik helaas niet zoveel aan doen ..
GoT is nu eenmaal een streng forum met erg strikte en duidelijke regels.
dat kan soms wat 'overdreven' lijken, maar heeft ook wel degelijk zo zijn voordelen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

RM-rf schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:04:
(...) Overigens, ik vind ook dat een modbreak gezet enkele dagen nadat iemand de post gedaan heeft weinig waarde hebben, en ook niet écht net ...
Je zou ook kunnen stellen dat een dergelijke modbreak meer gericht is op de andere gebruikers dan op de gemodbreakte user, die je denk ik inderdaad over het algemeen in zo'n geval beter (ook) een PM kan sturen :) .

DM!

Pagina: 1