Moederbord start niet op Asus P5N32-sli Premium

Pagina: 1
Acties:

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Moederbord Boot niet. Er komen geen piepjes bij het opstarten.
Ook als ik niets op het moederbord aansluit behalve de CPU komen er geen piepjes ook niet 1 enkele. De ventilator van de CPU draait wel. Ook het groene lampje op het mb brandt wel. Als ik op het mb alleen een cpu, geheugen, grafischekaart en een hardeschijf aansluit draait wel de ventilator van de cpu, ook begint na ca. 6 sec de ventilator van de grafischekaart te draaien en ook de hardeschijf gaat even aan. Maar opnieuw geen piepjes en absoluut geen beeld.

Ik heb al een andere voeding geprobeerd maar met het zelfde resultaat. Ik heb mijn eerste moederbord terug gestuurd omdat het geluid niet goed werkte daar voor heb ik in de plaats dit moederbord terug gekregen maar nu werkt er dus niets. De bijbehorende geluidskaart krijg ik later terug dus deze zit niet aangesloten op het bord.

Iemand enig iedee wat nu het probleem kan zijn? Wat kan ik nog proberen? Alle onderdelen behalve het moederbord hebben hiervoor wel gewerkt dus ik kan niet anders concluderen dan dat het aan het moederbord ligt. :( :( :(

Jumpers zitten goed, bios reeds gereset.

• funnies
anyone?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat zijn de specificaties van het systeem? Dat is sowieso wel handig om te weten :) En het kan altijd zo zijn dat je moederbord gewoon stuk is hoe rot dat ook is.

Wauw, een sig!

• funnies
Specs:
Asus P5N32-sli premium
Asus EN8800 GTS 640 MB
Corsair dominator 800MHz 2x1 GB
Intel core 2 duo 6600 2,4 GHz
WD Raptor 36 GB
WD Caviar 320 GB

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En wat voor voedingen heb je allemaal uitgeprobeerd? Want je voeding moet genoeg stroom leveren wil alles werken :)

Maar zoals jij het allemaal omschrijft denk ik dat je een DOA hebt :/

Wauw, een sig!

• funnies
Antec treupower 650W
Ook met een andere (kleinere) voeding heeft het systeem met m'n vorige mb al eens gedraaid. Maar nu dus niets.

[ Voor 73% gewijzigd door funnies op 05-03-2007 11:22 ]

• funnies
processor wordt trouwens wel warm dus er gebeurd wel iets.......

Verwijderd

Je processor is stuk. heb hetzelfde probleem gehad met een ouwe 700mhz celeron. Nar honderd uur sleutelen testen en vloeken bleek dat de boosdoener.

Verwijderd

Volgens mij is je processor niet stuk. Je moet wel i.c.m. de 24 polige connector op het moederbord een extra 12 volt connector op het moederbord plaatsen, anders krijgt het moederbord niet voldoende stroom om alles correct te starten. De connector die je nodig hebt is een 4 pins connector, dat aan de voeding is bevestigd.

Groeten

Robster
Pagina: 1