Probleem bij games (xfx 7600 GT AGP)

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-05 19:10
ik heb nog niet sinds lang een nieuwe videokaart gekocht. Het gaat om een xfx 7600 GT AGP. Het probleem wat zich sinds kort erg regelmatig voorkomt is dat tijdens veel games (erg nieuwe games) mijn pc ineens crasht. Het beeld staat dan compleet stil in het spel en de pc reageert totaal niet meer. heb zelfs een keer een half uur gewacht in de hoop dat die het weer deed. Ik moet de pc dan rebooten dmv. de aan/uit knop van mijn kast.
Mijn systeemspecs.

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moederbord
CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3000+
Moederbordnaam Gigabyte GA-K8VM-NF (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8383 Apollo K8T800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1024 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Medallion (06/12/05)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 7600 GT (256 MB)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (14041)

Multimedia
Geluidskaart SigmaTel STAC9750/51 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Temperaturen als ik in windows zit

Temperaturen
Moederbord 47 °C (117 °F)
CPU 36 °C (97 °F)
Aux 41 °C (106 °F)
GPU 49 °C (120 °F)
Seagate ST3200021A 38 °C (100 °F)

Spanningswaarde
CPU Core 1.55 V
+2.5 V 1.38 V
+3.3 V 3.42 V
+5 V 5.27 V
+12 V 12.42 V
+5 V Standby 5.19 V

Wat ik al allemaal heb geprobeert:
-Nieuwste drivers installeren
-kast open
-schoonmaken
-stress tests
-lagere resoluties

Ik weet echt niet waar het aan kan liggen.. Kan iemand mij mss helpen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat had je eerst als VGA kaart? Heb je een schone installatie gedaan? Wat voor voeding heb je?

• IseT
Ik had standaard in mijn pc een ati 9200 SE.
Ong. 2 weken geleden heb ik een schone installatie gedaan.
coolermaster extreme power 430w

• IseT
Ligt het probleem nou eigenlijk wel of niet aan de videokaart?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Die temperaturen kloppen toch niet... Het moederbord heeft een veel hogere temperatuur dan de cpu??

http://specs.tweak.to/16567

• Black_Swan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 13:46
Ik heb precies het zelfde probleem. Alleen is mijn systeem een stuk ouder.
Ik werk nog met:
CPU: athlon 2600XP
MEM: 2x512 reepjes
HD's: 80GB Maxtor
320GB WD
MOBO: MSI KT4V (ligt een Asrock K7NF2 RAID te wachten)
GPU: XFX 7600GT
VOEDING: Cooler Master 450W Real Power

Computer een compleet nieuwe installatie gegeven. (doe ik toch al om de 2 maanden, elke keer wat nieuws proberen)

Vorige GPU was een GF TI4400, maar je nieuwste games waren niet zijn vrienden.

Temps van het systeem:
CPU: 38
MOBO: 24
GPU: 41
HD's: 19
Voltages: Allemaal standaard.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 07:58
Je komt van ATI af en je zit nu op nVidia. Ik zou als ik jou was eens je pc schoonmaken met Driver Cleaner om alles van ATI weg te halen. Denk dat je toch daar het probleem moet zoeken...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

IseT:
Je geheugen is eigenlijk te traag voor het mooie. Niet dat dat zorgt voor de vastlopers, maar het is wel zonde van de snelheid. De software die je temps uitleest werkt waarschijnlijk niet helemaal goed. De kans dat je mobo warmer is dan je CPU is erg klein.

Heb je al andere drivers geinstalleerd? Oudere/nieuwere?

• IseT
ik had eerst oudere drivers nu heb ik de officiele nvidia geistalleerd wat voor kleine verandering zorgde verder over de ouwe ati drivers ik heb windows compleet opnieuw geinstalleerd en met de nvidia kaart erin.
Over die temperaturen, Ik heb ze van everest. Ik denk dat dat komt omdat ik totaal geen airflow heb en de enige koelers die ik heb op mijn cpu en mijn vga zitten en mijn voeding natuurlijk :p

• Coen543
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik heb precies het zelfde probleem!! Ik laat vandaag mijn voeding omwisselen en kijk dan hoe het verder gaat. Ik heb na ongeveer 15-60 min spelen een freeze moment, bij Command and Conquer 3 krijg ik dit erg snel!!
In een andere forum las ik dat iemand met het zelfde probleem dit heeft opgelost door de voeding van 350W te vervangen, ik vervang de mijne vandaag dus ik zal de uitslag geven.
Ik heb wel PCI-E

Intel Pentium 4 3,2 Ghz
1,5 ram
7600 GT 256
350W

• IseT
ik heb ook al een ticket ingediend bij xfx en dit kreeg ik als reactie :
Hi, thanks for your message and for letting us know. Firstly, we would advise trying with an uprated PSU as the current PSU unit may not be sufficient for the card as it requires a 450W minimum, 500W + recommended. Try disconnecting a couple of devices to see if any power is freed up. Hope all goes well, however if any queries or problems please keep us posted. Kind regards Paul...

Wat ik zo vreemd vind is dat er op de doos duidelijk staat minimaal 350W... En hij me minstens 450W aanraad... dat is een enorm verschil vind ik.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

IseT schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:53:
ik heb ook al een ticket ingediend bij xfx en dit kreeg ik als reactie :
Hi, thanks for your message and for letting us know. Firstly, we would advise trying with an uprated PSU as the current PSU unit may not be sufficient for the card as it requires a 450W minimum, 500W + recommended. Try disconnecting a couple of devices to see if any power is freed up. Hope all goes well, however if any queries or problems please keep us posted. Kind regards Paul...

Wat ik zo vreemd vind is dat er op de doos duidelijk staat minimaal 350W... En hij me minstens 450W aanraad... dat is een enorm verschil vind ik.
Wat een onzin, met zo'n kaart volsta je met een 350W A-merk PSU hoor.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
IseT, ik zie dat je spanning van 2,5V op 1,38 zit. Deze is te laag, in ieder geval valt deze buiten de 5% afwijking die een PSU mag hebben.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• IseT
wat kan ik er aan doen dan?

Verwijderd

Wat voor merk is je voeding?

• marquis
Je voeding vervangen. Kun je er niet even een testvoeding inzetten, van iemand even lenen? Het kan ook zijn dat er iets op je moederbord zoveel stroom trekt dat je spanning te ver daalt. Dus of je voeding is kapot of je moederbord heeft een storing. Voeding verwisselen is het makkelijkste. Heb je die spanningswaarden uit de BIOS gelezen?

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nu heb ik sinds kort een nieuwe kaart, bliss 7800 GS AGP, het heeft zo ongeveer 14 dagen geduurd voor we het ding aan de praat kregen.

op de doos stond namelijk 400W maar dat bleek onvoldoende, ik heb er nu een 450 inzitten...
vraag me niet hoe dit precies komt, ik ben gewoon opgelucht dat ie nu wel werkt

misschien moet je het toch gewoon eens proberen met een andere voeding?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2007 01:47 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 01:43:

nu heb ik sinds kort een nieuwe kaart, bliss 7800 GS AGP, het heeft zo ongeveer 14 dagen geduurd voor we het ding aan de praat kregen.

op de doos stond namelijk 400W maar dat bleek onvoldoende, ik heb er nu een 450 inzitten...
vraag me niet hoe dit precies komt, ik ben gewoon opgelucht dat ie nu wel werkt

misschien moet je het toch gewoon eens proberen met een andere voeding?
De doos heeft gelijk, maar jouw 400 W voeding was waarschijnlijk geen A-merk voeding of was al gewoon brak. Mijn 350W Aopen voeding heeft bijvoorbeeld geen enkel probleem met mijn 7600 GT

• IseT
Ik heb deze voeding nog niet zo lang geleden gekocht ( ong. 3 maanden geleden) Het gaat om deze voeding http://www.coolermaster-e...CAPeXtreme%20Power%20430W
volgens mij is dit een goed merk tog?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een 7600gt agp ook van XFX< op een merkloze 400watt voeding, geen problemen... Ik denk niet dat het aan je voeding ligt

Vaak bu'j te bang!

• marquis
IseT schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:00:
Ik heb deze voeding nog niet zo lang geleden gekocht ( ong. 3 maanden geleden) Het gaat om deze voeding http://www.coolermaster-e...CAPeXtreme%20Power%20430W
volgens mij is dit een goed merk tog?
Niets mis mee, dik in orde (het merk i.i.g.), heb zelf de iGreen 600 W. Maar mail eens naar Coolermaster Nederland en leg het spannings probleem eens uit? (2,5 volt moet zijn maar 1,38 aangeeft). De jongens daar willen je best wel helpen, zal dan garantie worden. Ik heb goede ervaringen met Coolermaster Nederland.

@-tom-562, het blijft dat de spanning te laag is. Een voeding die 2,5v uit hoort te voeren en maar 1,38 geeft is niet goed, ook al is het de beste of de meest merkloze voeding die er is, snappie? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door marquis op 09-03-2007 16:42 ]

Verwijderd

ik heb exact hetzelde probleem met mijn msi NX7600GT TD512 maar bij mij gebeurt het zelfs als ik gewone toepassingen gebruik.
ik heb reeds geprobeerd een andere voedingen te steken
http://www.spirecoolers.c...pow_detail.asp?ProdID=552
ik heb ook verschillende drivers geprobeerd
ik heb pc geformateerd en vanaf nul volledig terug geïnstalleerd
en krijg nog steeds dezelfde probs
mijn opstelling is:

CPU: AMD 3800+ 939 socket
moederbord: GA-K8NSNXP-939 http://global.giga-byte.c...roductName=GA-K8NSNXP-939
MEM: 2x512MEG PC3000

ik begrijp het probleem echt niet
Kunnen jullie ons helpe

• IseT
Ik w8 nu op een bericht van coolermaster... duurt wel erg lang vind ik...... heb vrijdag een bericht gestuurd.
Maar heb ondertussen ook nog verder allerlei dingen getest enzo... en nu heb ik een paar dingen ontdekt zoals :
- Tijdens zo'n crash gaat het lampje van mijn HDD actiefitijd op mijn kast zo'n 5 tot 10 sec branden.
- Na een boot door middel van aan/uit knop komt er soms een raar geluid uit mijn kast dat me doet denken aan gekras op een cd.

Krijg langzamerhand het gevoel dat er ook iets mis is met mijn harde schijf. Iemand suggesties over proggramma's die dat kunnen controleren?

• marquis
Ja, met schijfcontrole van Windows zelf. Vink alles aan, je zult dan opnieuw moeten opstarten om het uit te voeren.

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 22:31
Waarom test je niet de onderdelen apart? Geheugen: memtest. CPU: prime95. HD: zie windows. VGA: 3dmark05 etc.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

• Kuppelhut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07-2025

Kuppelhut

Honi Soit Qui Mal Y Pense

Je bent niet alleen met AMD/AGP-perikelen. Ik:
AMD Athlon XP 2600
Asus A7V8x-x (AGP)
Coolermaster 430W Real Power
Win XP
+alle driver updates.

Draait superstabiel met GF5200, maar na 3 GF6800 te hebben geprobeerd, maar opgegeven.
(na kaart # 2 geswitched van OEM 400W-voeding naar de CM, maar geen verbetering).
Nu wilde ik nog een 7600GS gaan proberen, maar als ik dit zo lees...

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 13:39

Darkasantion

Just keep swimming!

Heb zelf ook een XFX7600GT en moet zegen dat ik helemaal geen problemen heb met de kaart. Zou inderdaan je voeding kunnen zijn die het niet doet, maar heb je alle chipset drivers ook die voor AGP-chipset geinstallerd? Had er zelf ook ruzie mee toen ik op de Asus P4P800E-Deluxe ging werken. Verder is inderdaad de spanning teveel aan het schommelen, heb de de onderdelen wel goed over je 'rails' verdeel als je die hebt?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• IseT
nog steeds geen bericht van coolermaster... Maar heb ondertussen mijn hdd getest met seatools van seagate.. geen problemen gevonden. Heb ook ff mijn geheugen met memtest getest en had 1 pass zonder fouten. Met 3d mark doet mijn vga nog steeds normaal.
Dit begint er vaag te worden vind ik... Het probleem is er alleen tijdens games blijkbaar...

• marquis
Dan wordt je voeding extra belast. Wel vreemd dat je nog niets gehoord heb, maar volgens mij is er ook een nederlands telefoonnummer. Ik heb wel een e-mail adres voor je hier in nederland, laat me maar weten of ik dat adres je door moet mailen. Heb je al eens met een andere voeding getest?

• IseT
Ik denk dat ik maar ff ga bellen maandag. Maar ik heb het nog niet met een andere voeding getest want enige die ik hier nog heb liggen is een 145w voeding en daar zal ut zeker niet mee lukken :p

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem, ik vind dit erg vaag, ik heb zon 3 / 4 weken goed gespeeld en zonder crashes.. en opeens savonds kreeg ik een crash en sindsdien stopt het niet meer.. ik heb ook alles al geprobeerd, temp's zijn OK, ik heb PC geformateerd 1 maal, en 1 maal andere HD geinstalleerd en daarop weer alles opnieuw geinstalleerd.. alles zonder resultaat.. ik weet niet meer wat ik er aan kan doen..

Verwijderd

IseT schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:47:
Ik denk dat ik maar ff ga bellen maandag. Maar ik heb het nog niet met een andere voeding getest want enige die ik hier nog heb liggen is een 145w voeding en daar zal ut zeker niet mee lukken :p
als je meer info hebt, en/of je computer crashed niet meer.. aub laat het ons weten.. danku

• IseT
Heb vandaag coolermaster gebeld. Over die 2.5v spanningswaarde zei die dat het kwam omdat ik een oud moederbord heb. Hij raade me aan die nieuwe Via 4-in1 drivers te installeren waarvan ik de Packard bell versie had. Nieuwe drivers geistalleerd.... Kon wel wat langer spelen maar toch na een uur of 2 liep die weer vast. Dit begint echt vaag te worden.

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 06:10
misschien ff je bios updaten??? tevens ff resetten die zooi xD ??

Verwijderd

ik word er zo langzamerhand strontziek van -.-

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
heb een xfx7900 die ook zo vreemd deed. 0x overclock, en ook 'standaard' enhancements in je BIOS UIT zetten (pipeline fast e.d.) hielp.
Had het overigens alleen met FS2004, Battlefield e.d. liep als een trein.
ook nog koelblokjes gelijmd op Trafoblokjes van de kaart (die bloedheet werden) en er een Fan op gericht.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 17:17
ik heb iets gelezen over cooldown problemen dat de 7600 serie onder een bepaalde temp niet goed werkt te koud dus.
Wat hier van klopt weet ik niet maar het is het proberen waart.
suc6

Verwijderd

ik ben nu helemaal niet blij, ik had msn / firefox / teamspeak openstaan tijdens een game.. toen me PC crashte .. en ik hem weer aanzette.. starte ik vervolgens de 3 aplicaties weer op en krijg bij alle 3 de error "Er is een fout opgetreden in ... en het programma moet worden afgesloten" ik heb alle 3 de aplicaties al meerdere keren opnieuw geinstalleerd ( zonder resultaat ). dus mensen.. als je dan toch probeerd te gamen.. sluit dan alle aplicaties.. anders krijg je errors die niet weg te halen zijn.

• marquis
IseT schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:33:
Heb vandaag coolermaster gebeld. Over die 2.5v spanningswaarde zei die dat het kwam omdat ik een oud moederbord heb. Hij raade me aan die nieuwe Via 4-in1 drivers te installeren waarvan ik de Packard bell versie had. Nieuwe drivers geistalleerd.... Kon wel wat langer spelen maar toch na een uur of 2 liep die weer vast. Dit begint echt vaag te worden.
Dat vind ik wel erg vaag. Als een spanning zo laag is, dan wordt je voeding echt wel omlaag getrokken door een te hoog verbruik of door een slechte voeding. Een spanning mag niet meer dan 5% afwijken. Voor 2,5 V is dat bij mij 2,375 Volt dat ie max mag afwijken. Je zou toch eens een andere voeding moeten testen. Als je in de buurt woond, ik heb wel een Enermax 450W te leen. (woonplaats is Weert)

• IseT
FF over dat gedoe in de bios.. wat moet er nou allemaal aan en uit staan dan? want er staat nogal veel. Hieronder een lijst:

AGP Aperture Size [128M]
AGP 3.0 mode [8x]
AGP Driving control [Auto]
x AGP Driving value 9B < Niet selecteerbaar
AGP Fast write [Enabled]
DBI output for AGP trans. [Disabled]
PCI Delay Transaction [Enabled]
Current Memclock (mhz) 100 < Niet selecteerbaar
System Bios Cacheble [Enabled]
Enable 2T timming [Auto]

• IseT
niemand die het weet?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb diezelfde voeding met een 7900GTO, hoewel dat pci-E is. Over dat moederbord is wel heeeel weinig te vinden, behalve dan deze fransman met dezelfde lage +2.5V waarde http://www.sur-la-toile.c...pilotes-video-et-son.html
Het lijkt mij dat het moederbord het gewoon niet aankan. Kijk nog even met je oude voeding wat je voltages zijn. In het bios zou ik eens prbeen met Fast write Disabled en 2T timing Disabled.

Verwijderd

Ok.. en wij moeten dus Frans kunnen? Ik kan niet iig niet..

Verwijderd

Ook ik heb veel problemen gehad met spellen die vastliepen.
Zelf heb ik een XFX 7800GT.

Na weken van alles proberen ben ik erachter gekomen dat XFX kennelijk z'n kaarten (in iedergeval de mijne) overklokt. Na het installeren van RivaTuner heb ik de clockspeeds gelijk gesteld met die van andere kaartmerken. Sindsdien werkt alles naar behoren en heb ik geen vastloper meer gehad.
XFX verkoopt dus kennelijk overgeklokte kaarten, wat niet bij iedereen fijn uitpakt.

• IseT
Ik heb die 2 opties in BIOS uitgezet maar nog steeds loopt ie vast. Ik ga het ff proberen met dat RivaTuner gedoe

UPDATE: Heb Rivatuner geistalleerd.. maar ik snap er niks van. Wat moet ik allemaal in stellen?

[ Voor 30% gewijzigd door IseT op 22-03-2007 22:35 ]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Houd er rekening mee dat de wattageeis van voedingen nergens op slaat. Het gaat om aperage.

In theorie kun jij een 350W voeding hebben (in princiepe, volgens de doos voldoende voor een 7600GS), maar laat die 7600GS nou net 12A trekken terwijl jouw voeding op de 12v maar 10 kan leveren, dan krijg je problemen. Vastlopers, reboots de hele mikmak. Controleer het gebruik van je kaart en zorg er voor dat je 100% zeker weet of je voeding het aankan.

Expirimenteer met drivers etc.

Success

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

IseT,

* Start RivaTuner.

* Bij het main tabblad zoek je naar "driver settings"

* Selecteer daar customize.

* Ga dan naar "system settings"

* Enable driver level hardware overclocking aanvinken.

* Pas je clockspeeds aan.

* Zorg ook dat je bij "apply overclocking at windows startup" een vinkje zet.

Nu kun je je kaart overklokken. Zowel je core als je memory clock. Ik heb voor mijn kaart de core
en de clock zo'n 50mhz naar beneden moeten bijstellen. Dit is overigens het enige wat je moet instellen. Zelf heb ik geen andere optie nodig gehad in RivaTuner.

Probeer het eens uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 00:23 ]

Verwijderd

Nou heb gedaan wat je zei "rubberlaars" ik hoop zo dat dit werkt.. want ik weet het echt allemaal niet meer 8)7

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 09:51 ]

• IseT
Ik heb mijn kaart een beetje terug geclockt. Nog geen crash voor gekomen. Hopen dat het zo blijft.

Verwijderd

IseT schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 20:28:
Ik heb mijn kaart een beetje terug geclockt. Nog geen crash voor gekomen. Hopen dat het zo blijft.
ik heb het ook gedaan.. maar ik kreeg nog wel crashes.. maar je moet em tog ook niet te ver terug klokken? heb em al 50mhz teruggehaald..

Verwijderd

bij mij gaat memory clock telkens weer terug naar 750 mhz :S

• IseT
blijkbaar helpt dat terug clocken... heb nog steeds geen crash gehad sinds ik um heb terug geclockt... wel jammer dat het op deze manier moet. Maar tog bedankt :)

Verwijderd

ik heb ook terug geklokt.. kheb heeeeeeeeeeeeeeel af en toe nog 1.. maar kan goed gamen.. miss nog heel iets terug klokken.

• IseT
Net toen ik d8 van het probleem af te zijn... Krijg ik weer hetzelfde als toen. Ik heb mijn kaart al een stuk teruggeclockt en het ging een tijdje weer goed... Maar nu krijg ik weer elke keer een crash. Het begint me langzaam erg te irriteren. Wederom vraag ik om hulp om mij te helpen met dit probleem.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 19:15

RmanX

Mario pizza!

Download atitool eens en doe eens artifact scan voor een poosje. Kijken of je wat ziet en of je pc misschien crasht. Ik heb ook sinds een maand of wat een xfx 7600gt 580m erin hangen en tot nu toe nog geen problemen gehad icm xp3000+, asrock k7nf2 en coolermaster extreme power 380W.

Als je geen artifacts krijgt lijkt het mij een voedings of moederbord probleem (als je temperaturen verder in orde zijn).

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 12:24
@ IseT , al eens geprobeerd met je kast open te spelen en eventueel een ventilator erop gericht?
Heb hier ook een 7600GT (Asus) met Zalman koeler die na 2 uur Stalker of Oblivion net op 42/43 graden zit. Onder Windows op 37 graden idle.
Heb voorheen ook problemen met de voeding gehad (had er een 450W inzitten) heb nu een Hiper 580 zonder problemen. Effect met de oude voeding was alleen geen hang maar .... pats middenin het spel een zwart scherm alleen op te lossen met een reboot.

C'est moi.

• IseT
Ik heb nu voortdurent mijn kast open en zo af en toe een ventilator erbij. Soms gaat de fan van mijn vga wel harder draaien tijdens games. Maar als die vastloopt dan draait die normaal het gebeurt altijd *ineens* hele systeem staat stil en het beeld Bevriest en blijft hetzelfde. Ik weet niet of het een hitteprobleem is maar ik was al van plan een nieuwe fan te kopen als het wat zou uitmaken. Maar het heeft geen enkel nut als het niet aan de hitte ligt. Het kan wel aan mijn voeding liggen want zoals je kunt zien op de 1ste pagina ligt 1 van de voltage's aan de lage kant. Maar de helpdesk van Coolermaster heeft gezegd dat het komt door mijn verouderd moederbord.

P.S. Ik ga ff kijken of ATItool wat heeft te zeggen...

[ Voor 4% gewijzigd door IseT op 15-05-2007 14:23 ]

• IseT
Ik heb net heel ff ATI tool Gestart en toen ik op search for artifacts klikte zag ik dat kleine schermpje verschijnen met dat vreemde blokje erin en wat dat ding stopte meteen met draaien na enkele miliseconden. Ik heb um zo'n 2 minuten laten draaien maar hij bleef steeds op dezelfde positie staan. Ik weet niet of dat de bedoeling is maar ik heb zo'n gevoel van niet.

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Dat hij stil blijft staan is wel degelijk de bedoeling. Laat hem eens een poos draaien gewoon (net zolang tot normaal je pc crasht). Mocht je pc dan crashen, dan kun je na een herstart naar de logfile van atitool kijken of hij voor die tijd artifacts heeft gevonden.

Eigenlijk denk ik meer aan een voedings/moederbord of eventueel driver probleem omdat je hele systeem blijft hangen. Je kan eventueel ook eens memtest downloaden en draaien om je systeemgeheugen te controleren (let op zo'n test duurt lang, die moet je eigenlijk een aantal uren laten draaien om iets te weten te komen).

Edit: Ik heb geen idee waar bij jouw +2.5V voor staat. Volgens de coolermaster website zit er geen 2.5V op de PSU. Heb je alle stekkers op je moederbord goed aangesloten? Het is me ook niet geheel duidelijk of je je windows hebt geinstalleerd voor of na dat je je videokaart hebt vervangen?!

[ Voor 26% gewijzigd door RmanX op 15-05-2007 18:16 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• IseT
Memtest heb ik al een paar keer gedaan. Heb ook met Ntuner mijn systeem stabiliteit gescheckt. Geen problemen. Maar ik probeer zo wel weer ff ATI tool.
Btw. waar is de +2.5V spanning voor?

• IseT
Ik heb Atitool ff een uurtje gedraaid onder deze settings
http://img467.imageshack.us/img467/2456/atitoolam1.jpg

En hier is het logje van Atitool
2007-05-15 14:24:09 D Successfully connected to driver, version 130
2007-05-15 14:24:09 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-05-15 14:24:09 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...
2007-05-15 14:24:09 D Found NVIDIA device: 0x10DE 0x02E0 bus 1 dev 0
2007-05-15 14:24:09 D fbPhy: 0xE9000000, mmrPhy: 0xE8000000.
2007-05-15 14:24:09 D mmapped mmr to 0x15E0000
2007-05-15 14:24:09 D F75373 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-05-15 14:24:09 D ADT7473 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-05-15 14:24:24 I Scan for Artifacts started... Core: 580.00 MHz Memory: 700.00 MHz
2007-05-15 14:24:24 I Scan for Artifacts running for: 0:00:00
2007-05-15 14:24:38 I Scan for Artifacts stopped Total runtime: 13 seconds
2007-05-15 14:24:40 I Scan for Artifacts started... Core: 500.00 MHz Memory: 700.00 MHz
2007-05-15 14:24:41 I Scan for Artifacts stopped Total runtime: 1 seconds
2007-05-15 14:24:45 I Scan for Artifacts started... Core: 500.00 MHz Memory: 700.00 MHz
2007-05-15 14:24:58 I Scan for Artifacts stopped Total runtime: 12 seconds
2007-05-15 14:25:00 I Find Max Core started...
2007-05-15 14:25:03 I Clocks level 0 set to: 500.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:03 I Clocks level 1 set to: 500.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:03 I Clocks level 2 set to: 583.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:06 I Clocks level 0 set to: 583.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:06 I Clocks level 1 set to: 583.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:06 I Clocks level 2 set to: 586.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:10 I Clocks level 0 set to: 586.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:10 I Clocks level 1 set to: 586.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:10 I Clocks level 2 set to: 589.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:17 I Clocks level 0 set to: 589.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:17 I Clocks level 1 set to: 589.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:17 I Clocks level 2 set to: 592.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:20 I Clocks level 0 set to: 592.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:20 I Clocks level 1 set to: 592.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:20 I Clocks level 2 set to: 592.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:23 I Clocks level 0 set to: 592.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:23 I Clocks level 1 set to: 592.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:23 I Clocks level 2 set to: 598.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:30 I Clocks level 0 set to: 598.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:30 I Clocks level 1 set to: 598.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:30 I Clocks level 2 set to: 598.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:33 I Clocks level 0 set to: 598.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:33 I Clocks level 1 set to: 598.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:33 I Clocks level 2 set to: 604.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:36 I Clocks level 0 set to: 604.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:36 I Clocks level 1 set to: 604.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:36 I Clocks level 2 set to: 604.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:39 I Clocks level 0 set to: 604.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:39 I Clocks level 1 set to: 604.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:39 I Clocks level 2 set to: 610.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:42 I Clocks level 0 set to: 610.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:42 I Clocks level 1 set to: 610.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:42 I Clocks level 2 set to: 610.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:45 I Clocks level 0 set to: 610.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:45 I Clocks level 1 set to: 610.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:45 I Clocks level 2 set to: 616.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:48 I Clocks level 0 set to: 616.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:48 I Clocks level 1 set to: 616.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:48 I Clocks level 2 set to: 616.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:56 I Clocks level 0 set to: 616.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:56 I Clocks level 1 set to: 616.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:56 I Clocks level 2 set to: 622.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:59 I Clocks level 0 set to: 622.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:59 I Clocks level 1 set to: 622.00 / 700.00
2007-05-15 14:25:59 I Clocks level 2 set to: 625.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:05 I Clocks level 0 set to: 625.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:05 I Clocks level 1 set to: 625.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:05 I Clocks level 2 set to: 628.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:12 I Clocks level 0 set to: 628.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:12 I Clocks level 1 set to: 628.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:12 I Clocks level 2 set to: 631.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:15 I Clocks level 0 set to: 631.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:15 I Clocks level 1 set to: 631.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:15 I Clocks level 2 set to: 631.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:18 I Clocks level 0 set to: 631.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:18 I Clocks level 1 set to: 631.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:18 I Clocks level 2 set to: 637.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:21 I Clocks level 0 set to: 637.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:21 I Clocks level 1 set to: 637.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:21 I Clocks level 2 set to: 637.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:24 I Clocks level 0 set to: 637.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:24 I Clocks level 1 set to: 637.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:24 I Clocks level 2 set to: 643.00 / 700.00
2007-05-15 14:26:33 D Successfully connected to driver, version 130
2007-05-15 14:26:33 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-05-15 14:26:33 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...
2007-05-15 14:26:33 D Found NVIDIA device: 0x10DE 0x02E0 bus 1 dev 0
2007-05-15 14:26:33 D fbPhy: 0xE9000000, mmrPhy: 0xE8000000.
2007-05-15 14:26:33 D mmapped mmr to 0x15E0000
2007-05-15 14:26:33 D F75373 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-05-15 14:26:33 D ADT7473 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-05-15 14:26:44 I Loading profile 'Default':
2007-05-15 14:26:44 I Gamma: loaded
2007-05-15 14:26:44 I Core clock: 643.00 MHz -> 580.00 MHz
2007-05-15 14:26:44 I Mem clock: 700.00 MHz -> 750.00 MHz
2007-05-15 14:26:44 I Core clock 2: 642.00 MHz -> 580.00 MHz
2007-05-15 14:26:44 I Mem clock 2: 750.00 MHz -> 750.00 MHz
2007-05-15 14:26:44 I Core clock 3: 643.00 MHz -> 580.00 MHz
2007-05-15 14:26:44 I Mem clock 3: 750.00 MHz -> 750.00 MHz
2007-05-15 14:26:44 I Done
2007-05-15 14:26:54 I Scan for Artifacts started... Core: 580.00 MHz Memory: 750.00 MHz
2007-05-15 14:26:54 I Scan for Artifacts running for: 0:00:00
2007-05-15 14:27:36 I Scan for Artifacts stopped Total runtime: 42 seconds
2007-05-15 14:30:28 I Application terminated.
2007-05-15 17:59:52 D Successfully connected to driver, version 130
2007-05-15 17:59:52 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-05-15 17:59:52 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...
2007-05-15 17:59:52 D Found NVIDIA device: 0x10DE 0x02E0 bus 1 dev 0
2007-05-15 17:59:52 D fbPhy: 0xE9000000, mmrPhy: 0xE8000000.
2007-05-15 17:59:52 D mmapped mmr to 0x15E0000
2007-05-15 17:59:52 D F75373 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-05-15 17:59:52 D ADT7473 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-05-15 18:00:12 I Application terminated.
2007-05-15 18:00:33 D Successfully connected to driver, version 130
2007-05-15 18:00:33 D Scanning for ATI VGA Cards...
2007-05-15 18:00:33 D Scanning for NVIDIA VGA Cards...
2007-05-15 18:00:33 D Found NVIDIA device: 0x10DE 0x02E0 bus 1 dev 0
2007-05-15 18:00:33 D fbPhy: 0xE9000000, mmrPhy: 0xE8000000.
2007-05-15 18:00:33 D mmapped mmr to 0x15E0000
2007-05-15 18:00:33 D F75373 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-05-15 18:00:33 D ADT7473 temp chip detection: failed (VendorID)
2007-05-15 18:00:45 I Scan for Artifacts started... Core: 580.00 MHz Memory: 700.00 MHz
2007-05-15 18:00:45 I Scan for Artifacts running for: 0:00:00
2007-05-15 19:03:01 I Scan for Artifacts stopped Total runtime: 3735 seconds

• RmanX

RmanX

Mario pizza!

Hmm zo te zien geen foutmeldingen daar. Je core kan zelfs flink omhoog (ik zie dat je maxcore hebt gedaan). Heb je de mogelijkheid om bij een vriend de kaart te testen en kijken of hij er daar ook uit knalt. Dat lijkt me de manier om de kaart zelf uit te sluiten. Als je eventueel een andere voeding ter beschikking hebt zou je dat ook eens kunnen testen.

Verder dezelfde vraag als ik in mijn edit stelde. Heb je windows voor of na de installatie van je nV kaart opnieuw geinstalleerd (resten van ati drivers kunnen problemen veroorzaken vandaar)?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
@IseT
die 2,5V moet je je geen zorgen om maken, die wordt gewoon fout uitgelezen, bij zo'n grote afwijking zou je pc direct vastlopen en dus niet na bv 30min gamen

de kans is groot dat het probleem aan de VIA chipset ligt van je moederbord, er zijn redelijk veel problemen gekend tussen de VIA implementatie van de AGP poort en de bridge chipset op je videokaart (het is eigenlijke een pcie kaart)
allereerst stel je best de AGP poort op 4x (ipv 8x), wat in veel gevallen al veel problemen oplost
indien dit niet helpt kan je de drive strenght aanpassen
die staat nu op 9B zie ik, bij mij werk 97 perfect (toch al 3 maand stabiel, na 2 maand experimenteren) (dit is een hexadecimaal getal), bij 9A kreeg ik soms ook vastlopers na een half uur gamen
btw, om de AGP Driving control aan te passen moet je die eerst op manual zetten (staat standaard op AUTO)

het blijkt een puur timingsprobleem te zijn, vandaar dat een lagere AGP snelheid ook kan helpen
het snelheidsverschil tussen 4x en 8x ga je niet merken, 2x gaf bij mij dan weer andere problemen
enkel intel blijkt een zeer goede AGP implementatie te hebben, vandaar dat er ook problemen zijn met SIS en zelf nVidia chipsets (zoals nf2)

[ Voor 7% gewijzigd door catfish op 16-05-2007 09:48 ]

• IseT
Catfish Ik heb alles gedaan wat je zei maar het heeft niet geholpen. Alle instellingen zoals je zei maar tog loopt ie vast.

• IseT
Ik heb ondertussen ook nog ff op vista geprobeerd te gamen maar daar loopt die ook vast. Heb ff de Via drivers opnieuw geinstalleert op XP maar dat hielp ook niet. Maar ik denk dat het niet echt aan mijn videokaart ligt maar aan mijn Mobo... Hij is nogal verouderd. Het gaat om deze mobo: http://support.packardbel...c_eberly&psn=036349620045

@RmanX ik heb zoals eerder in dit topic gezegt na een verse xp installatie mijn nvidia kaart geinstalleert ATI heeft nooit op deze installatie gestaan.

Verwijderd

Hey IseT ofzoiets.. Ik heb dit probleem vroeger ook gehad met mijn agp kaartje. Powercolor 9800pro.
Het beeld bleef ineens stilstaan onder far cry ofzo, en het geluid ging vrolijk verder. PC's moest ik constant resetten. Lagere kloksnelheden en lagere settings bleef hij het langer mee uithouden dus dat wees maar op 1 ding. Hij werd te warm 8) . En zo te zien werkt hij bij jouw ook langer met lagere kloksnelheden. Die standaard koelingen op de videokaarten zijn altijd low budget. Het is de reden waarom ze die dingen zo goedkoop over de plank kunnen gooien.
Zet er gewoon een zalman op en bespaar je het zoekwerk en de problemen voor een 20 euro.
Nadat ik die zalman erop had gezet heb ik nooit meer een probleem gehad. VF700 of VF900 ofzo.
En het verlengt de levensduur van je kaart ook nog eens. En een IC kan er niet mee ophouden omdat hij te koel is, dat is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb.

Hopelijk helpt dit.

Martin.

• IseT
Nou eigenlijk... Het beeld blijft stilstaan... Maar het geluid ook... Het hele systeem ligt plat op dat moment... dus niet echt hetzelfde als jouw probleem....
En onder lagere snelheden doet hij het ook niet meer... ik heb de core 80 mhz omlaag gehaalt en geheugen 50 mhz... dus dat is al een heel stuk...

[ Voor 31% gewijzigd door IseT op 19-05-2007 13:34 ]

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem gehad op met mn 7800gs van xfx (agp kaartje)
gewoon op willekeurige tijdstippen tijdens games het beeld op standby,na een halve minuut resette het systeem zichzelf.
nadat ik toen drivers ging gebruiken van ngoHQ is het probleem volledig weg,meer mensen hebben/hadden hier blijkbaar last van want er is veel over te vinden op internet

Verwijderd

Dat mijn geluid doorging komt waarschijnlijk omdat ik een aparte geluidskaart had.*dunno*
En de lagere kloksnelheden hebben nu geen effect meer, maar hebben ze wel gehad. Dat is toch duidelijk een teken dat hij het langer uithield. Misschien moet je het standaard blok opnieuw erop zetten(nieuwe pasta). Maar mijn advies is toch echt aparte koeling erop zetten, want temperatuur en warmteontwikkeling is niet hetzelfde. En het ligt er maar net aan WAAR die temperatuur gemeten wordt. Voor +-20EUR loop je geen hopen geld mis, hij is stiller, koeler en gaat langer mee. Het is nooit weggegooid geld :>
Het heeft mij geholpen en ik kan niet meer doen dan je alleen maar een tip geven, daar is dit tenslotte voor ;) Alsnog succes met je videokaart. :P Hopelijk vind je het probleem snel genoeg, ik heb er zelf een hekel aan als iets niet functioneert 8)7

• IseT
Ik was van plan om een koeler te halen... maar als dat niet werkt heb ik mooi 36 euro vergooid... ik heb het al geprobeert met een gewone ventilator naast mijn kast te laten draaien maar dat was ook zonder succes... me kaart worden tijdens het gamen ong. 70 graden wat eigenlijk geen probleem hoort te zijn.... tog?

@mark over die site... ik snap er niks van er staan zo veel verschillende drivers op die site... welke moet ik nou gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door IseT op 19-05-2007 14:17 ]

• IseT
Heb net de nieuwe nvidia drivers geinstalleerd en ging weer ff testen met een game... Kreeg dit keer een BSOD nadat het beeld bevroor maar het geluid nog ff doorging.. het was iets met nv4.disp.dll

EDIT:
Hier is de complete melding:

*** Stop: 0x0000008E (0xC0000005,0xBFB0A058,0xB9026B00,0x00000000)
*** nv4.disp.dll - Address BFB0A058 base at BF9D5000, Datestamp 4627d557

Ik weet niet of dit door de nieuwe drivers komt of doordat ik gister de BSOD instelling automatisch herstarten heb uitgezet maar dit lijkt wel een beetje op voor uitgang

[ Voor 47% gewijzigd door IseT op 19-05-2007 16:38 ]

Verwijderd

je hebt koelers voor veel minder geld.. Kijk maar eens op www.alternate.nl Het is nooit vergooid geld, omdat het altijd beter is om betere koeling te hebben. Een externe koeler ernaast zetten heeft weinig effect op de heatsink van de vga. En het koelblokje zelf van aluminium is ofzo wat al heel slecht koelt, dus meer airflow dan het blokje kan afvoeren heeft geen effect ;) . Betere koelertjes hebben koperen blokjes wat de warmte ontwikkeling beter afvoert. (bijv. Zalman)
Probeer eens een game op te starten, en dan op de allerlaagste settings mogelijk te spelen. Kijken of hij dan langer volhoudt. Als dit het geval is lijkt het mij nogal voor de hand liggend :)

Zalman VF700-AlCu Art.-Nr.: JZZ#35 (half koper, half aluminium)
€ 19,-

Zalman VF700-Cu Art.-Nr.: JZZ#36 (volledig koper)
€ 24,-

Martin. :9

• IseT
meeste upgrades heb ik bij alternate gekocht. Me VGA, Voeding en geheugen... Maar als ik een koeler koop, koop ik die Fatal1ty heb ik in 1 keer een goeie... de vraag is... Helpt het... want bij de meest simpele spellen crasht die al... Ik kan het wel ff proberen... duurt maar een paar min tot die crasht dus...

Verwijderd

Tsja dat jij in wilt gaan op die verkoop truc van wendel moet jij weten. Het model is niet anders er staat alleen zijn naam op. Die vf700-cu/alcu is goed genoeg voor die kaart. Het enige waar je dan mee zit is de verzendskosten. Wat op 1 artikel zwaarder aantikken. Maar in je lokale computerwinkel zullen ze niet veel duurder zijn. Probeer maar eens uit een spel op 800x600 en low te spelen. Ik hoor het wel als hij het wat langer uithoudt.
En qua drivers. Ik zou gewoon de normale 93.71, of wat dat nu ook is, pakken.

• IseT
OP de een of andere manier houd die het langer vol... hij is niet gecrashed het is wel erg vaag want als die overhit raakt dan stopt die er tog niet zomaar mee of wel?

EDIT:
Heb het nog eens geprobeerd maar dan met een ander spel en dit keer hield die het minder lang vol op low dan met high.. dus ik denk niet dat het aan oververhitting komt

[ Voor 34% gewijzigd door IseT op 19-05-2007 17:59 ]

Verwijderd

hoe vaak heb je dit geprobeert, kan toeval geweest zijn. Ik gooi het er nog steeds op. Kan ook zijn dat je chipset (VIA) wat aan de warme kant word. Als het een driver probleem was geweest deed hij het niet. Iets kan het niet maar half doen.

• IseT
Kan het zijn omdat ik totaal geen airflow heb? Want ik heb alleen maar 3 fans... Die van mijn CPU, Voeding en Videokaart... verder niet.

Verwijderd

Ja maar een paar casefans gaan daar geen verandering in brengen. Zelf heb ik 2 zalmans op de CPU en GPU. En 2 zeeer laag draaiende casefans voor doorstroming, maar hij functioneert ook prima zonder deze 2. Ik zou het gewoon proberen. Vf700 of iets dergelijks. Niet te duur. Het is zeer zeker nooit weggegooid geld. Je hebt vast wel een computerzaakje in de buurt die ze verkoopt.

Martin :*)

• IseT
Het probleem word nu wel heel erg. Daarnet viel mijn pc uit tijdens een film. Hij sloeg ineens uit. Het probleem is blijkbaar erger geworden. Zal dit echt nog te maken hebben met overhitting?
Pagina: 1