Beste Tweakers,kunnen jullie mij uit de brand helpen met het volgende probleem:
Computers specs:
Intel Core 2 Duo E6300
Sunbeam Tuniq Tower 120
Asus P5B-E Plus
Sapphire x1800xtx 256 MB (Afwachtend op Directx10 spellen)
1GB x 2 (2GB) PC5400 DDR2 CL4 (Corsair TWIN2X2048-5400C4)
Western Digital Caviar RE (Bulk, WD2500YS, SATA2, NCQ) x 2 RAID 0
Tagan TG480-U15
Nu is mijn probleem het volgende:
Na het vervangen van mijn Raptor 36 gig 16 mb cache voor 2 WD Caviars en het vervangen van mijn geheugen van 512MB x 2 (1GB) PC5400 DDR2, CL4 (Corsair TWIN2X1024-5400C4) naar 1GB x 2 (2GB) PC5400 DDR2 CL4 (Corsair TWIN2X2048-5400C4.
Voor het vervangen van deze onderdelen kon ik mijn systeem overklokken tot 3,4 Ghz niet Orthos stabiel maar kon wel booten naar windows.
Voor het installerenhad ik alle bios instellingen weer op default gezet,en na het installeren alleen in het bios de Raid instellingen aangepast.
Geboot,Raid Volume aangemaakt en Windhoos er op gekwakt en mijn programmas geinstalleerd.
Prima gelukt niks aan de hand tot zo ver.
Na dit alles ben ik weer wezen kijken tot hoever ik mijn pctje kon overklokken met de volgende instellingen:
Om te beginnen:
Dram Frequency gezet op 533 mhz
Pci Express Frequency op 100 mhz
Pci Clock gelocked op 33.33 mhz
Spread Centrum op Disabled
Mem Voltage op 1,9 v
Cpu core voltage op 1.300v
Voor de rest bij deze instelling alles op auto (dit werkte prima bij de vorige onderdelen)
Modify Ratio Support op Enabled
Ratio Cmos Setting op 7
C1e Support op Disabled
Max Cpuid Value Limit op Disabled
Vanderpool Technology op Disabled
Cpu Tm Function op Enabled
Execute Disable Bit op Disabled
Peci op disabled
North Bridge Chipset heb ik niks veranderd qua memory timings want die blijven dan mooi 1:1 lopen.
Na elke keer mijn FSB in stappen van 10 mhz verhoogd te hebben kom ik tot 2,3 Ghz voordat hij niet meer wou booten,geen probleem dacht ik,misschien het voltage verhogen van de Cpu en dan gaan we weer lekker door.
Maar helaas pindakaas dit werkte niet,zelfs niet verhogen naar 1,500v.
Nog een keer goed gekeken wat de voltage specs waren van mijn geheugen 1,9v das dus goed (ook geprobeerd te verhogen naar 2,1v maar dat hielp ook niet.
Geboot naar windows en Orthos laten pruttelen voor 2 uurtjes op standaard settings,Cpu en Memory getest en geen probleem.
3dmarks laten draaien ook geen probleem,3 uur gamen BF 2142 ook niks aan de hand.
Passmark BurnInTest laten draaien voor 3,5 uur en weer geen problemen.
Temperaturen zijn ook allemaal binnen de grenzen,idle en stressed.
Na een paar uur zoeken op Google / Tweakers en XtremeSystems ben ik nog geen steek verder,kan het soms aan mijn Raid opstelling liggen dat ik niet verder kom ?
Als ik mijn oude onderdelen (harde schijf en geheugen) terug plaats prutteld hij gewoon weer tot de 3,4 ghz,met het oude en nieuwe geheugen.
Dus blijft er volgens mij maar 1 optie over en dat is de Raid opstelling,zou ik een instelling in het bios moeten veranderen of heb ik iets vergeten aan te zetten?
Alle hulp zou welkom zijn.
Met vriendelijke groet,
Jan-Jo.
Computers specs:
Intel Core 2 Duo E6300
Sunbeam Tuniq Tower 120
Asus P5B-E Plus
Sapphire x1800xtx 256 MB (Afwachtend op Directx10 spellen)
1GB x 2 (2GB) PC5400 DDR2 CL4 (Corsair TWIN2X2048-5400C4)
Western Digital Caviar RE (Bulk, WD2500YS, SATA2, NCQ) x 2 RAID 0
Tagan TG480-U15
Nu is mijn probleem het volgende:
Na het vervangen van mijn Raptor 36 gig 16 mb cache voor 2 WD Caviars en het vervangen van mijn geheugen van 512MB x 2 (1GB) PC5400 DDR2, CL4 (Corsair TWIN2X1024-5400C4) naar 1GB x 2 (2GB) PC5400 DDR2 CL4 (Corsair TWIN2X2048-5400C4.
Voor het vervangen van deze onderdelen kon ik mijn systeem overklokken tot 3,4 Ghz niet Orthos stabiel maar kon wel booten naar windows.
Voor het installerenhad ik alle bios instellingen weer op default gezet,en na het installeren alleen in het bios de Raid instellingen aangepast.
Geboot,Raid Volume aangemaakt en Windhoos er op gekwakt en mijn programmas geinstalleerd.
Prima gelukt niks aan de hand tot zo ver.
Na dit alles ben ik weer wezen kijken tot hoever ik mijn pctje kon overklokken met de volgende instellingen:
Om te beginnen:
Dram Frequency gezet op 533 mhz
Pci Express Frequency op 100 mhz
Pci Clock gelocked op 33.33 mhz
Spread Centrum op Disabled
Mem Voltage op 1,9 v
Cpu core voltage op 1.300v
Voor de rest bij deze instelling alles op auto (dit werkte prima bij de vorige onderdelen)
Modify Ratio Support op Enabled
Ratio Cmos Setting op 7
C1e Support op Disabled
Max Cpuid Value Limit op Disabled
Vanderpool Technology op Disabled
Cpu Tm Function op Enabled
Execute Disable Bit op Disabled
Peci op disabled
North Bridge Chipset heb ik niks veranderd qua memory timings want die blijven dan mooi 1:1 lopen.
Na elke keer mijn FSB in stappen van 10 mhz verhoogd te hebben kom ik tot 2,3 Ghz voordat hij niet meer wou booten,geen probleem dacht ik,misschien het voltage verhogen van de Cpu en dan gaan we weer lekker door.
Maar helaas pindakaas dit werkte niet,zelfs niet verhogen naar 1,500v.
Nog een keer goed gekeken wat de voltage specs waren van mijn geheugen 1,9v das dus goed (ook geprobeerd te verhogen naar 2,1v maar dat hielp ook niet.
Geboot naar windows en Orthos laten pruttelen voor 2 uurtjes op standaard settings,Cpu en Memory getest en geen probleem.
3dmarks laten draaien ook geen probleem,3 uur gamen BF 2142 ook niks aan de hand.
Passmark BurnInTest laten draaien voor 3,5 uur en weer geen problemen.
Temperaturen zijn ook allemaal binnen de grenzen,idle en stressed.
Na een paar uur zoeken op Google / Tweakers en XtremeSystems ben ik nog geen steek verder,kan het soms aan mijn Raid opstelling liggen dat ik niet verder kom ?
Als ik mijn oude onderdelen (harde schijf en geheugen) terug plaats prutteld hij gewoon weer tot de 3,4 ghz,met het oude en nieuwe geheugen.
Dus blijft er volgens mij maar 1 optie over en dat is de Raid opstelling,zou ik een instelling in het bios moeten veranderen of heb ik iets vergeten aan te zetten?
Alle hulp zou welkom zijn.
Met vriendelijke groet,
Jan-Jo.