Toon posts:

snelheids verschil tussen router en desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Ik ben al weken aan't worstelen met 'n netwerk/speed probleem en 't wil maar niet lukken.

Ik heb :

- Sky Broadband Max internet (16 mb pakket)
- Wireless Netgear sky broadband router (product name: 108 MBps Super Wireless ADSL Router)
- Belkin wireless G+ MIMO usb network adapter.

Hiermee zou ik snel internet moeten hebben cq snel kunnen downloaden maar dat is helaas niet het geval.
Ik heb verschillende speedtests gedaan en ook bij 't downloaden via usenet (via payserver) krijg ik snelheden van gemiddeld 3.3 t/m 3.9 MBps, af en toe even 4 MB maar dan maar voor 'n paar seconden.

Echter, als ik naar m'n router instellingen ga en de stats bekijk zie ik dit :

Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/9290/stats2dn3.jpg

En daar zie ik dat ik een connectionspeed van 16382 kpbs moet hebben, echter zit ik daar dus ver vandaan.

Eerst dacht ik dat 't misschien aan m'n oude moederbord (met usb 1.0 lag) maar sinds deze week heb ik nieuwe hardware (asus P5b moederbord + intel 6400 duo core cpu) waar dus wel usb 2.0 poorten opzitten maar ook dat heeft geen verschil gemaakt.

Iemand hier enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen ?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Heb je al bedraad geprobeerd? Zo niet, op hoeveel mbit heb jij je wireless verbinding staan? (Dubbelklik op netwerk icoontje, daar de snelheid aflezen)
Daarnaast; vanaf welke server test jij je snelheid? Een payserver kan nog steeds gecapped zijn
Hoe snel gaat ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin , bijvoorbeeld?

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

je haalt Mb en MB niet door elkaar?

16Mb downstream = 2MB/s

dan klopt die 4MB van jou nog steeds niet, maar dan heb je juist dubbel je verbindings-snelheid :).

... not as I do.

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 04:14:
Heb je al bedraad geprobeerd? Zo niet, op hoeveel mbit heb jij je wireless verbinding staan? (Dubbelklik op netwerk icoontje, daar de snelheid aflezen)
Daarnaast; vanaf welke server test jij je snelheid? Een payserver kan nog steeds gecapped zijn
Hoe snel gaat ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin , bijvoorbeeld?
Bedraad heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik morgen/straks (zit nu op m'n werk) als eerste proberen.
Die draadloze router heeft 4 gewone "netwerkuitgangen", daar kan ik gewoon een netwerkkabeltje inprikken en dat op m'n pc aansluiten ?

Volgens mij staat de wireless verbinding op 54 MBps maar dat zal ik straks thuis nog even controleren.

Speedtests doe ik van www.speedtest.net en www.speedtest.bbmax.co.uk/

En zal straks thuis ook even dat bestandje downloaden en dan 't resultaat hier posten, alvast bedankt voor alle tips/hulp.
Clush schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 04:20:
je haalt Mb en MB niet door elkaar?

16Mb downstream = 2MB/s

dan klopt die 4MB van jou nog steeds niet, maar dan heb je juist dubbel je verbindings-snelheid :).
Nee haal Mb en MB niet door elkaar.

'n vriend hier heeft 't zelfde abbonement en die download met gemiddeld 12-14 MBps.

En dan zouden die routerstats toch ook iets anders moeten zeggen.

Toch bedankt voor 't meedenken though ;)

Verwijderd

Je haalt MB en Mb wel door elkaar omdat je aangeeft dat je download met MB terwijl je Mb bedoeld. Het is maar een hoofdletter, maar wel zeer verwarrend voor mensen die dagelijks met dit verschil werken en het verschil dus ook weten.

Vermoedelijk is je probleem echter je draadloze verbinding. Test eerst met een bedrade verbinding. Die is zowiezo veel stabieler.

Greetz,

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:17

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lijkt een beetje op het probleem met het Tele2 Davolink modem bij wireless verbindingen, tcp optimizer op de pc gebruiken is dan een oplossing.
Maar eerst zou ik met een bedraad netwerk van 100Mb kijken wat de snelheid echt is, je nieuwe moederbord heeft zo'n aansluiting.
Downloads lees je af in MB/s, maar een adslmodem haalt x Kbps, hier zit incl. overhead ongeveer een factor 10 tussen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

'n vriend hier heeft 't zelfde abbonement en die download met gemiddeld 12-14 MBps.
Tenzij je vriend in een van die EttH testgebieden met 100Mbit/s zit, is wat je hierboven schrijft onmogelijk met een NL consumentenabo.

12MBps = 96Mbps :o

Waarschijnlijk bedoel je 12Mbps, wat neerkomt op 1.5MBps...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Downloads lees je af in MB/s, maar een adslmodem haalt x Kbps, hier zit incl. overhead ongeveer een factor 10 tussen.
Wederom fout. Hier zit een factor van 1024*8 tuseen. MB is MegaByte en Kb is KiloBit. Dat is een factor van 1024*8

Greetz,

I live in the hope that someday they will learn.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:57:
[...]

Wederom fout. Hier zit een factor van 1024*8 tuseen. MB is MegaByte en Kb is KiloBit. Dat is een factor van 1024*8

Greetz,

I live in the hope that someday they will learn.
En dan vergeet je voor het gemak even de overhead wat IP veroorzaakt. Dus delen door 10 ipv delen door 8 en je zit heel erg in de buurt.

dus 1 Mbit = 1024/10 = 102.4 KByte/sec is een beter indicatie dan 1024/8 = 128KByte/sec

of bedoelde je het zo niet ??

Verwijderd

Uiteraard, echter ik wilde het puur theoretisch houden en niet eens beginnen over overhead. Dit omdat hoofdletters en kleine letters al zo veel moeilijkheden veroorzaken. 8)7 8)7

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:46:

Tenzij je vriend in een van die EttH testgebieden met 100Mbit/s zit, is wat je hierboven schrijft onmogelijk met een NL consumentenabo.
Ik (en hij ook) woon in London ;)
Speedy-Andre schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:51:
tcp optimizer op de pc gebruiken is dan een oplossing.
Probleem is opgelost, dit bleek deze keer inderdaad te werken.

Ik had dit tooltje de eerste keer (met dat oude moederbord) ook gebruikt en toen maakte 't geen verschil dus ik had er eigenlijk weinig hoop in, maar ik had 't vanochtend nog 's geprobeerd en deze keer bleek 't wel te helpen.

Voor 't gebruik van dat tooltje zat de speedtest rond de 3.6 mb/MB/Mb (of wat 't ook mag zijn), en na 't gebruik zat ik tegen de 14 aan. Mooi verschil dus.

En net ook even newsbin gebruikt, en 'n dvd'tje doet nu geen 2:20 uur meer om binnen te zijn, maar is gemiddeld binnen in 6 tot 7 minuten :9

Iedereen hartelijk bedankt voor 't meedenken.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 17:23 ]

Pagina: 1