Sinds niet al te lang worden mijn usb apparaten niet herkent. Je plugged ze in en dan krijg je de melding "unkown device". Enige uitzondering hierop is de bluetooth usb dongle.
Het betreft hier verder om zowel usb 2.0 aparaten (usb sticks) als 1.1 apparaten (keyboards muizen joysticks). Ik heb vrijwel alles wat ik heb kunnen bedenken wel uitgeprobeerd.
-usb apparaten getest op andere pc's. De apparaten werken gewoon
-usb drivers gedeinstalleerd en herinstalleerd (windows safemode driver remove)
-nforce driver update
-fresh win vista installatie (dit was meer om te kijken of vista beviel, en aangezien ik toch een herinstall deed kon ik meteen de trial erop gooien)
-fresh winxp install + alle updates tot nu toe + specifieke usb updates
-bios reset
-stroom van de pc afgehaald (stekker uit stopcontact) en een uurtje laten leeglopen.
-alle usb devices eraf gehaald en een voor een testen
ik heb bijna alles geprobeerd behalve een usb 2.0 kaart erin stoppen, ik ben nu zover dat ik denk dat het moederbord gewoon kuren heeft. Maar ik lees dat dit een wat vaker voorkomend probleem is (ook bij nforce 3 bordjes)
wat ik nog wel frapant vind is dat de bluetooth usb dongle het nog wel doet (als enige apparaat). Ik weet zo niet een verklaring daarvoor te geven. Aangezien geen enkel ander apparaat het wel doet (zelfs niet de keyboards of muizen waarvan je wel zou verwachten dat ze het doen)
het betreft overigens om amd athlon64 3000+ (socket 754) + asus k8n moederbord (nforce 3)
heeft een van jullie nog een suggestie van wat ik zou kunnen proberen?
Het betreft hier verder om zowel usb 2.0 aparaten (usb sticks) als 1.1 apparaten (keyboards muizen joysticks). Ik heb vrijwel alles wat ik heb kunnen bedenken wel uitgeprobeerd.
-usb apparaten getest op andere pc's. De apparaten werken gewoon
-usb drivers gedeinstalleerd en herinstalleerd (windows safemode driver remove)
-nforce driver update
-fresh win vista installatie (dit was meer om te kijken of vista beviel, en aangezien ik toch een herinstall deed kon ik meteen de trial erop gooien)
-fresh winxp install + alle updates tot nu toe + specifieke usb updates
-bios reset
-stroom van de pc afgehaald (stekker uit stopcontact) en een uurtje laten leeglopen.
-alle usb devices eraf gehaald en een voor een testen
ik heb bijna alles geprobeerd behalve een usb 2.0 kaart erin stoppen, ik ben nu zover dat ik denk dat het moederbord gewoon kuren heeft. Maar ik lees dat dit een wat vaker voorkomend probleem is (ook bij nforce 3 bordjes)
wat ik nog wel frapant vind is dat de bluetooth usb dongle het nog wel doet (als enige apparaat). Ik weet zo niet een verklaring daarvoor te geven. Aangezien geen enkel ander apparaat het wel doet (zelfs niet de keyboards of muizen waarvan je wel zou verwachten dat ze het doen)
het betreft overigens om amd athlon64 3000+ (socket 754) + asus k8n moederbord (nforce 3)
heeft een van jullie nog een suggestie van wat ik zou kunnen proberen?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)