nforce 3 usb probleem "unkown device"

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 14:35
Sinds niet al te lang worden mijn usb apparaten niet herkent. Je plugged ze in en dan krijg je de melding "unkown device". Enige uitzondering hierop is de bluetooth usb dongle.

Het betreft hier verder om zowel usb 2.0 aparaten (usb sticks) als 1.1 apparaten (keyboards muizen joysticks). Ik heb vrijwel alles wat ik heb kunnen bedenken wel uitgeprobeerd.

-usb apparaten getest op andere pc's. De apparaten werken gewoon
-usb drivers gedeinstalleerd en herinstalleerd (windows safemode driver remove)
-nforce driver update
-fresh win vista installatie (dit was meer om te kijken of vista beviel, en aangezien ik toch een herinstall deed kon ik meteen de trial erop gooien)
-fresh winxp install + alle updates tot nu toe + specifieke usb updates
-bios reset
-stroom van de pc afgehaald (stekker uit stopcontact) en een uurtje laten leeglopen.
-alle usb devices eraf gehaald en een voor een testen

ik heb bijna alles geprobeerd behalve een usb 2.0 kaart erin stoppen, ik ben nu zover dat ik denk dat het moederbord gewoon kuren heeft. Maar ik lees dat dit een wat vaker voorkomend probleem is (ook bij nforce 3 bordjes)

wat ik nog wel frapant vind is dat de bluetooth usb dongle het nog wel doet (als enige apparaat). Ik weet zo niet een verklaring daarvoor te geven. Aangezien geen enkel ander apparaat het wel doet (zelfs niet de keyboards of muizen waarvan je wel zou verwachten dat ze het doen)

het betreft overigens om amd athlon64 3000+ (socket 754) + asus k8n moederbord (nforce 3)

heeft een van jullie nog een suggestie van wat ik zou kunnen proberen?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54
Ik heb het zelfde probleem(zelfde moederbord), maar bij mij herkent hij mijn muis(logitech G5) altijd, maar mijn usb toetsenborden niet(ps2 wel). Ik heb mijn Firmware geupgrade, in de bios alle usb instellingen getest/veranderd zonder resultaat.

• justice strike
en hoe heb je het verholpen? (geen usb lijkt me ook geen optie)

terug gebracht naar de winkel? of is dit een lopende zaak?

[ Voor 32% gewijzigd door justice strike op 03-03-2007 05:39 ]

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54
justice strike schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 05:25:
en hoe heb je het verholpen? (geen usb lijkt me ook geen optie)

terug gebracht naar de winkel? of is dit een lopende zaak?
ik moet elke keer dat mijn pc van de stroom is afgeweest mijn toetsenbord opnieuw inpuggen, wat natuurlijk ook hardstikke irritand is omdat ik elke keer achter mijn pc moet kruipen(1a2x per dag)

@ H00ligan83 zal het eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyth0n op 03-03-2007 11:53 ]

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Phyth0n, heb jij je pc op een geaard stopcontact aangesloten of niet? Anders zou ik dat eens een keer proberen.

• justice strike
mijn stopcontact is ook geaard. Usb heeft het ook wel een half jaar goed gedaan. Ik begin echt te denken dat het een garantie gevalletje gaat worden.

Pagina: 1