Toon posts:

Google probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst moet ik even kwijt dat ik weinig van websites en google afweet.

Een jaar of 2 geleden heb ik voor mijn bedrijfje een website gemaakt met webdesign en sinds een jaar wordt ik met bepaalde zoektermen altijd op de eerste of tweede pagina gevonden. De pagina is nooit drastisch veranderd geweest, alleen wat tekst op een onderliggende pagina. Wat is nu het geval, ik kijk regelmatig met die bepaalde zoektermen in google om te zien op welke pagina ik gevonden wordt, echter vanaf een dag of drie geleden sta ik ineens op de een na laatste (75) pagina???????
Kan iemand mij vertellen waarom google dit doet? Er is nooit iets veranderd dus daar kan het toch niet aan liggen lijkt mij. Pagerank is ook nog hetzelfde 2/10. Is er anders misschien een mogelijkheid om direct aan google te vragen hoe of wat, kan hier niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden wij dat weten?

Vraag het eens aan Google?

AFAIK mag Google doen wat ze willen, als ze jouw pagina op de laatste plek willen zetten dan mogen ze dat gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:16:
Waarom zouden wij dat weten?

Vraag het eens aan Google?

AFAIK mag Google doen wat ze willen, als ze jouw pagina op de laatste plek willen zetten dan mogen ze dat gerust.
Ik zeg ook niet dat het niet mag, ik vraag alleen of iemand me op weg kan helpen met waar de fout te zoeken, ze doen het niet zomaar lijkt mij. Als jij me kan vertellen hoe ik google over dit soort zaken kan bereiken graag want ik vind geen adres hiervoor niks, op een telefoonnummer na dan om een advertentie te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ten eerste wil ik even zeggen dat u gewoon iets verder moet kijken dan u neus lang is, zo'n contactmogelijkheid is zeer makkelijk te vinden. Om nu niet kinderachtig te doen is hier het adres: http://www.google.nl/support/bin/request.py?ctx=answer

Overigens wil ik nog even melden dat de kans dat u een goed antwoord krijgt op een dergelijke vraag zeer klein is. Google zal waarschijnlijk melding maken dat het een geautomatiseerd proces is, waarin zij geen handmatige aanpassingen verrichten.

Het kan trouwens ook gewoon een dipje zijn en het feit dat u uw website amper veranderd is niet optimaal voor uw zoekpaginapositie. Andere website kunnen natuurlijk ook gewoon 'beter' worden gevonden door de Google-bot...

Weinig kans op een antwoord lijkt mij, maar u kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die pagina verandert niet, maar de rest van het internet wel. En dat wordt nu relevanter gevonden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:46:
Die pagina verandert niet, maar de rest van het internet wel. En dat wordt nu relevanter gevonden.
Van pagina 1 naar 75 in 3 dagen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kan zomaar gebeuren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:32:
[...]

Van pagina 1 naar 75 in 3 dagen? :S
Dat lijkt me ook niet niet super extreem. Als je kijkt hoeveel websites er zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door rickhansen op 03-03-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
let ook dat google laatst wat aan zijn zoekalgorithme heeft veranderd om zogenaamde google bombs er uit te filteren. Het zou kunnen dat jouw pagina nu door dat algoritme wat lager wordt gewaardeerd

[ Voor 34% gewijzigd door BasieP op 03-03-2007 23:02 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rickhansen schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:38:
[...]

Dat lijkt me ook niet niet super extreem. Als je kijkt hoeveel websites er zijn.
Bedoel wordt al een jaar lang met een zoekterm op pagina 1 gevonden en nu van de een op andere dag op pagina 75, en 75 is in dit geval de laatste.
Heb ook al met de webmaster tools gekeken maar kan daarmee geen fouten ontdekken verder.
Misschien een dipje idd, wacht het maar af dan, maar blijf het vreemd vinden.
Pagina: 1