[Feisty Fawn Herd 5] Zomaar overstappen?

Pagina: 1
Acties:

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 09:45
Ik draai op dit moment Ubuntu Edgy Eft. Nu is het zo, dat vandaag officieel Feisty Fawn Herd 5 is gereleased. Kan ik zomaar naar deze versie updaten, zonder dat ik problemen krijgen met compatibility whatsoever?. Ik heb vernomen dat er misschien probleem met de X.org desktop gaan ontstaan (resolutie e.d., xgl, ik heb een ATI kaart).

Wie helpt mij uit de brand?

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Het mooie is dat je de CD kunt branden en het OS proberen zonder te installeren. Ik heb een herd3 op m'n laptop met SIS chipset gezet en dat ging qua display adapter goed zonder dat ik er iets aan hoefde te doen.
Ik ga er even vanuit dat bij elke volgende versie de hardware ondersteuning wordt uitgebreid, m.a.w. als alles goed werkt onder edgy, dan zal het onder feisty ook geen probleem zijn.
Maar zoals met alle nieuwe dingen, er is maar 1 manier om er achter te komen.......

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-01 21:39

Crakie

I want my board back, Lance

Waarom wil je perse Feisty Herd5? Zoveel spectaculaire veranderingen zitten er niet in en aangezien je niet overkomt als een tester in hart en nieren, zou ik lekker even een maandje wachten totdat de laatste glitches eruit zijn gehaald.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Crakie schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 08:19:
Waarom wil je perse Feisty Herd5? Zoveel spectaculaire veranderingen zitten er niet in en aangezien je niet overkomt als een tester in hart en nieren, zou ik lekker even een maandje wachten totdat de laatste glitches eruit zijn gehaald.
Feisty heeft de nieuwe 2.6.20 kernel, start (dus) (waarschijnlijk) sneller op, heeft nieuwere software in de repo's zitten en heeft meer software in de repo's zitten (Deluge, Listen, Compiz etc).

Echter aan de TS: ik zou ook wachten, tenzij je Edgy systeem alleen om te spelen is: op 22 maart is de beta, dan mag je verwachten dat Feisty echt wel stable genoeg is. Nu het allemaal nog in de alpha fase zit zou ik toch even wachten, je weet nooit of er een broken package in de update stream zit :)

Maar natuurlijk blijft je vraag dan nog staan, ik denk wel dat het goed zal gaan. Het ligt er een beetje aan in welke mate je je systeem hebt getweakt. Je xorg.conf zal waarschijnlijk blijven bestaan, maar doe toch maar een backup. Daarnaast heb je voor XGL waarschijnlijk je gdm.conf-custom veranderd, die zou ik ook backuppen. Dan is het een kwestie van de cd branden en upgraden :)

[ Voor 18% gewijzigd door mithras op 03-03-2007 09:52 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Bij het gaan naar "testing" uitvoeringen van een distro moet je gewoon goed weten wat je aan het doen bent. De kans dat je de packagemanager molt door dependencies of programma X driver Y ineens niet kan benaderen ligt in de rij mogelijkheden, reken maar dat de lijst bugreports iets hoger ligt als bij egde eft.

Dit is niet erg want daar is het voor en gelukkig zijn er jongens die de moeite nemen de nieuwste meuk te installeren want daar wordt het gewoon beter van.

Bij Rolls-Royce zeggen ze "if you don't know the price, you can't afford it". Hier geldt net zoiets, als je niet weet wat de eventuele consequenties kunnen zijn, moet je het niet proberen :+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 09:45
Bedankt voor de reacties. Ik zal inderdaad mijn gdm.conf en xorg.conf backuppen (hoe vaak heb ik dat al niet gedaan haha :P). Nog een vraag, als je update blijft de installatie dan van je /home directory af en laat hij de programma's en gnome settings etc. staan zoals ze waren, of moet dat ook opnieuw worden ingesteld. Laat ik het anders vragen, wat veranderd er aan me systeem behalve dat ik de nieuwe kernel heb :P

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Pim. schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 09:51:
Bij Rolls-Royce zeggen ze "if you don't know the price, you can't afford it". Hier geldt net zoiets, als je niet weet wat de eventuele consequenties kunnen zijn, moet je het niet proberen :+
Ik denk dat het meer dit is: "if you need to know the price, you can't afford it".

On topic: de veranderingen in kernel 2.6.20 zijn voor de normale gebruiker echt niet zo spectaculair te noemen en qua nieuwe hardware ondersteuning lijkt het ook wel mee te vallen.

Juist in dit soort releases is het van belang dat fouten worden opgespoord en gemeld worden en de kans is groot dat er dingen stuk zijn/gaan bij gebruik.

Dus beetje hands-on ervaring is wel handig. Het zijn problemen die je tegen komt, maar uitdagingen ;) Als je daar bang voor bent kan je beter Edgy Eft blijven draaien :)

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een aantal maanden geleden was er op de ubuntu planet een post te lezen van eimand die beweerde dat upstart pas in feisty echt goed gaat functioneren. Dit resulteert in snellere opstart tijden. Geen idee of dit waar is. Ik kijk meer uit naar feisty+1. Dan zit er eindelijk compositing by default in. En natuurlijk xorg 7.3. Als je dan ook nog eens super simpel kvm of xen kan gebruiken, dan ben ik helemaal tevree.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik draai al sinds het begin Feisty op mijn desktop waar ik dagelijks mee moet werken. Af en toe is er eens iets kapot, maar als je weet wat je doet heb je dat snel genoeg opgelost. Maar ik heb met Feisty nog nooit echt grote problemen gehad, bij de testing versies van Edgy en Dapper had ik bijvoorbeeld wel eens X kapot, of een kernel die niet goed werkte, maar bij Feisty valt het hartstikke mee.

Kortom, als je enig idee hebt wat je aan het doen bent en het niet erg vind om af en toe eens een probleempje te hebben (wat vaak zo opgelost is) dan kun je best Feity gaan draaien. Maar als je geen idee hebt wat je moet doen als er iets niet werkt, blijf dan lekker bij Edgy.
Pagina: 1