Toon posts:

Advies over netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Graag zou ik van jullie advies willen ontvangen over het volgende:

Wij hebben een Linksys WRT300N op de begane grond staan waar de laptops verbinding mee maken om op internet te gaan. Op zolder hebben we 1 draadloze computer ( draadloze kaart is een sitecom wl-151) en 1 bedrade computer staan die via een sitecom repeater/extender contact maken met internet en het netwerk.

Helaas werkt het allemaal niet naar wens, het is instabiel. Nu willen we die sitecom repeater/extender vervangen. Het probleem bij ons in huis is dat we een stalen trap hebben, en dat schijnt een ongelooflijke stoorzender te zijn.

Nu heb ik er om te testen tussen de extender/repeater en de 2 computers een oude bedrade router sitecom 202 gezet en de draadloze computer even bedraad gemaakt. Nu werk internet etc beter maar nu zien de draadloze laptops de bedrade computers niet en andersom terwijl ze wel allemaal "lid zijn" van het zelfde netwerk.

Welke type zouden jullie mij adviezen om op zolder te zetten zodat hij het signaal wat van benede komt oppikt en versterkt. Is het dan mogelijk om op die router zowel bedrade als draadloze
computers aan te sluiten ? En allemaal elkaar kunnen zien in het netwerk en verbinding kunnen maken met internet ?

Ben ondertussen al bij verschillende computerzaken geweest en heb gebeld en gemaild met linksys en sitecom.

Ze zeggen allemaal wat anders. De een zegt dat ik een bridge moet hebben de ander adviseert een rangebooster, de derde een switch of een router met client functie enz enz. Ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet hebben.....

Zou het werken om de oude bedrade sitecom 202 router te vervangen door een router die een draadloze en bedrade mogelijkheid heeft en 'm het dezelfde netwerknaam te geven ?? Zouden alle computers en laptops elkaar dan kunnen zien ? Of heb ik dan nog 2 verschillende netwerken ??

Ik hoop dat jullie mijn verhaal begrijpen en mij kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Mariska

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Trek gewoon een kabel naar boven. Werkt 100% gegarandeerd en stabiel.

Zoveel mensen doen zo moeilijk met wireless terwijl dat eigenlijk alleen geschikt is is om je laptop vanaf de bank te kunnen gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

CyBeR schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:03:
Trek gewoon een kabel naar boven. Werkt 100% gegarandeerd en stabiel.

Zoveel mensen doen zo moeilijk met wireless terwijl dat eigenlijk alleen geschikt is is om je laptop vanaf de bank te kunnen gebruiken.
En een switch(je) boven neerzetten in plaats van die router.
De router houdt de NetBIOS broadcasts tegen zodat de computers elkaar niet "zien".

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:26:
[...]
En een switch(je) boven neerzetten in plaats van die router.
De router houdt de NetBIOS broadcasts tegen zodat de computers elkaar niet "zien".
Netbios blocken richting WAN is vaak uit te zetten. Makkelijker is idd een switch. DHCP uitzetten op dat routertje is ook een optie, je router wordt dan ge"downgraded" naar switch. (de 4 poorten worden dan een domme switch, zonder verdere dingen. Wel even een IP opgeven dat niet in gebruik is voor je router (aka switch))