Toon posts:

Nieuwe HD in Dell Inspiron 6000 wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn HD van mn dell inspiron 6000 is laatst gecrasht, en nou hebben die aardige mensen van Dell mij maanden buiten de garantie een splinternieuwe HD toegezonden.

Nu wil ik die HD installeren, netjes in de laptop gedaan etc. Maar de bios herkent hem niet, ook in de windows setup wordt hij niet gevonden. Bij het opstarten hoor ik hem echter wel geluid maken. Maar daarna komt er een foutmelding met een piep: HDD hard error.

Om te testen of het niet aan mijn laptop zelf lag hebben we hem in de Inspiron van mn vriend gegooid, en daar werd hij ook niet herkend.

Het Dell mannetje aan de telefoon zei dat de laptop hem in de bios wel zou herkennen, maar niet dus. Alle diagnostische testen al gedaan, en in de bios zelf valt ook niets aan te passen.

I'm stuck. Want dell is natuurlijk ook t hele weekend niet te bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
bummer, niemand met een idee?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het lijkt er dan toch op dat die HD defect is. Probeer hem anders eens in een extern kastje met zo'n P-ATA naar USB convertertje. Kijk of ie het dan wel doet.
Anders toch nog even Dell bellen en vragen of je hem kan ruilen (ik kan me voorstellen dat dat een beetje moeilijk zal zijn maarja :P )

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n convertertje heb ik niet. Maar deze HD is net nieuw opgestuurd door Dell, wel een slome actie als ze me een kadoeke HD opsturen zeg.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gebeurt zo vaak, gewoon een DOA (dead on arrival).
even contact met ze opnemen (diezelfde 2 aardige types, anders zou je wel eens nul op het rekest kunnen krijgen)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:33:
Zo'n convertertje heb ik niet. Maar deze HD is net nieuw opgestuurd door Dell, wel een slome actie als ze me een kadoeke HD opsturen zeg.
nein schreef:en nou hebben die aardige mensen van Dell mij maanden buiten de garantie een splinternieuwe HD toegezonden
Ik vind het netjes dat ze ^^ alsnog hebben gedaan.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

inderdaad.
imo moet de TS ook niet al te hard zeuren, maar hij kan het allicht proberen :)

had een dergelijke actie btw niet van dell verwacht

Verwijderd

Topicstarter
TS is een zij, en zeurt niet :) Ze vraagt alleen om info!

Dell is maandag gebeld, een nieuwe HD werd besteld én voor de zekerheid een nieuw moederbord. En er kwam zelfs een monteur bij mee, de nieuwe HD werd meteen herkend, nieuw mobo was dus nie meer nodig en de monteur zat toch aan het einde van zn opdrachten die dag en heeft meteen maar even windows en alle drivers geinstalleerd. En dat nog altijd voor niets!

Dikke pluim en warme douche voor Dell!!!
Pagina: 1