Toon posts:

KPN ADSL naar KPN Bitstream: Telco-Telco migratie?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De einddatum van mijn huidige contract verloopt de komende maand weer, dus weer eens tijd om te kijken naar een andere aanbieder. Nu KPN ADSL Lite (3072/512), en gezien de beschikbare netwerken hier in het noorden lijkt Bitstream voor mij de gewenste verbinding. Mijn interesse ging uit naar de 8mbit lijn van Solcon, die via Bitstream loopt.

Nu is mij bekend dat Bitstream van KPN is, dus vraag ik mij af of een migratie KPN consumenten ADSL -> KPN Bitstream een 'ISP-hop' is of een 'telco-telco migratie'. Solcon lijkt hierin niet eenduidig. De ene medewerker deelt mee dat het KPN signaal van de vorige aanbieder kan blijven en kan worden gemigreerd (ISP-hop) de andere zegt dat het een telco-telco migratie betreft. Voor mij is het wel belangrijk dat de migratie kan verlopen met de kortste downtime.

Iemand ervaring met een dergelijk migratieproces?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je zit al bij KPN (telco naam is BSA), dus een telco-telco migratie is het niet.

Kan wel zijn dat je fysiek in de centrale omgezet moet worden bij KPN (door KPN monteur) met je lijn omdat je van het mxstream netwerk naar het bitstream netwerk gaat. Effect is dan eigenlijk het zelfde als een telco-telco migratie, maar dan noem je het een sip-migratie (blijft bij zelfde telco, maar wel naar andere poort met je lijn).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik er even een voorbeeld bijpak:

1. Migratie KPN naar BabyXL: KPN monteur sloopt de lijn in centrale en herstelt naar oude situatie. BabyXL monteur komt later langs en legt alles weer aan. Een telco-telco migratie met een bepaalde periode downtime.

Een migratie naar Bitstream is technisch een telco-telco migratie, maar de lijn wordt niet eerst volledig gesloopt, een monteur hoeft alleen een kabel om te zetten dus theoretisch een korte downtime dan bij een 'echte' telco-telco migratie. Klopt?

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Mijn ouders gaan binnenkort om van BBNed naar Bitstream. (Hebben Solcon).
Daarin staat dat het 1:1 omgeschakeld wordt
Let op!
Het betreft een geplande datum voor een technische omzetting op afstand, u hoeft hiervoor niet thuis te blijven. Mocht u merken dat uw internetverbinding langer dan 30 minuten verbroken is, zet dan uw modem even uit en weer aan.
Het zou dus zonder downtime moeten gaan.

[sub]ik vraag me alleen af hoe dat kwa netwerkconfig gaat, VCI/VPI enz van BBNed is toch iets anders dan bitstream.[sub]

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:42:
Maar als ik er even een voorbeeld bijpak:

1. Migratie KPN naar BabyXL: KPN monteur sloopt de lijn in centrale en herstelt naar oude situatie. BabyXL monteur komt later langs en legt alles weer aan. Een telco-telco migratie met een bepaalde periode downtime.

Een migratie naar Bitstream is technisch een telco-telco migratie, maar de lijn wordt niet eerst volledig gesloopt, een monteur hoeft alleen een kabel om te zetten dus theoretisch een korte downtime dan bij een 'echte' telco-telco migratie. Klopt?
Je schrijft nu onzin.

KPN is de gene die altijd de lijnen in de centrale omzet, aanlegd en losmaakt. Op verzoek van alle partiijen doet KPN netjes de omzettingen en veranderingen.

Stel je stapt van KPN naar BaByXL met je DSL aansluiting. Dan zal een KPN monteur de opdracht van BaByXL uitvoeren en de lijn losmaken van de huidige DSL aanbieder en opnieuw koppelen aan de apparatuur van BaByXL.

Een Telco-Telco-Migratie is daarom altijd 1 stap en duurt zo'n 1 tot 15 minuten downtijd tijdens de overstap van DSL-netwerk-aanbieder (telco).

Als je dus van KPN-DSL (mxstream) naar KPN-DSL (bitstream(2)) gaat is het dus geen telco-telco migratie omdat je van KPN naar KPN gaat. Echter als ze toch op de centrale je van poortje (apparatuur) moeten veranderen noem je dat een SIP-migratie.

Of dat nodig is zal je niet altijd weten bij zo'n omzetting. Als je omzetting op een werkdag gebeurt tijdens kantoortijden kan je hier wel vanuitgaan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 03-03-2007 02:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik altijd zo begrepen, weet ik dat ook weer. ;) Bedankt. :)
Pagina: 1