LJ4600dn deels onbereikbaar via router

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik heb een LJ4600dn kleuren laserprinter met 100Mb netwerk aansluiting op m'n adslmodem/router (Davolink 201 van Tele2) aangesloten.
Met de drivers en status controle software van HP (pc met XP prof op zelfde router) kan ik alles printen en ook de status van papier, toner, fuserkit, transferkit, geheugen enz. is zichtbaar.

Echter lukt het niet om de printvoortgang te volgen en ook de print history is niet te zien :|

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/4600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/4600-1.jpg

De vraag is waar dit aan ligt, ook zonder (software) firewall werkt het niet omdat de software kennelijk de printer niet vindt ....
Waarom al het andere met dezelfde software wel werkt is mij een raadsel :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

IS het niet zo dat de printer de logs pusht naar een bepaald IP, die eerst ingesteld moet worden? Dus als je printer op x.x.x.150 staat, en je pc op x.x.x.101, dat je dan ergens in de configuratie van de printer de logs moet laten pushen naar x.x.x.101, waar vervolgens je software het opvangt en uitleest? Misschien evt een poortje opengooien. Ik weet dat Dell laser netwerkprinters op deze manier werken, wellicht werkt het met HP ook zo?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Dat zou kunnen, maar bij HP kon ik niet achterhalen hoe dit werkt, bij de setup wordt het ip gebruikt dat de printer van de router krijgt (dhcp).
Een 2e ip zou ik op de printer zelf in moeten stellen, maar ik zie dit zo snel niet in de menu's :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

probeer voor de gein eens gewoon een crosscable tussen je printer en PC te zetten, kijken of het dan wil. Wil het dan ook niet, dan zit de fout in de software of de printer en kun je dus de router al beschouwen als zijnde niet de dader :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ik heb het ook met een directe verbinding geprobeerd (pc - printer via patch kabel) en het probleem is hetzelfde, je kan wel printen en een deel van de status zien (toner e.d.) maar niet de printstatus tijdens printen (vordering printjob) en de print history ;(