Ik heb sinds gister Vista Home premium op mijn computer staan, maar ik heb nog een probleem betreffende de drivers voor mijn geforce 7650GS (medion compu). Als ik een film draai dan ziet deze er erg grijs/vaal uit. Dit komt waarschijnlijk omdat de gamma of brightness te hoog staan. Echter is het niet mogelijk om dit te veranderen, omdat in de NVIDIA control panel hij aangeeft dat "overlay is uitgeschakeld, check primair beeldscherm". Hierdoor heb ik niet de mogelijkheid om de kleuren te veranderen, en blijft het beeld dus erg vaal en grijs. Hoe zet ik 'overlay' aan, of hoe kan ik ervoor zorgen dat de kleuren weer normaal worden (ik snap zelf niet helemaal wat overlay uberhaupt is).
Overlay is een oude methode om video op je scherm te krijgen.
Om het simpel uit te leggen:
Elk video beeld is een los plaatje dat over het vorige plaatje heen word gelegd, (op elkaar leggen, overlayen) het nadeel is dat dit niet kan in Direct X en daar komt vista om de hoek kijken.
Vista gebruikt vanaf home premium de Aero interface, die is geheel grafisch Direct X gebaseerd.
Dit houd in dat oude film af spelers dus niet werken tenzij aero word uitgezet, het komt er op neer dat overlayen dus niet meer gebruikt gaat worden op welke media speler dan ook.
Vandaar dat Nvidia in hun drivers de opties en de functies er uit hebben gesloopt.
Wil je alsnog je video goed krijgen probeer eens VLC media player te downloaden, deze is vista ready en bij deze speler kun je in het programma zelf kleur instellingen doen.
Om het simpel uit te leggen:
Elk video beeld is een los plaatje dat over het vorige plaatje heen word gelegd, (op elkaar leggen, overlayen) het nadeel is dat dit niet kan in Direct X en daar komt vista om de hoek kijken.
Vista gebruikt vanaf home premium de Aero interface, die is geheel grafisch Direct X gebaseerd.
Dit houd in dat oude film af spelers dus niet werken tenzij aero word uitgezet, het komt er op neer dat overlayen dus niet meer gebruikt gaat worden op welke media speler dan ook.
Vandaar dat Nvidia in hun drivers de opties en de functies er uit hebben gesloopt.
Wil je alsnog je video goed krijgen probeer eens VLC media player te downloaden, deze is vista ready en bij deze speler kun je in het programma zelf kleur instellingen doen.
Coding 4 Fun!