Toon posts:

PC naar TV geeft zwart beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier al veel topics over geweest zijn, maar toch kom ik er niet uit.

Ik wil graag mijn tv op mijn pc aansluiten. Mijn pc heeft een s-video uitgang en mijn tv alleen twee scart ingangen. Ik heb dus een s-video kabel in de grafische kaart (nvidia geforce N6600 GT) gedaan en aan het andere uiteinde heb ik een verloopstukje s-video->scart. Deze scart-aansluiting stop ik dan in de tv. Als ik via de nvidia drivers het beeld 'kloon' krijg ik wel beeld op de tv, maar alles in zwart-wit. In de handleiding van de tv heb ik gelezen dat de 2e scartaansluiting van mijn tv geschikt is voor S-VHS.. De tv is een Philips 25PT4503/20. Dit staat in de handleiding:
De EXT1 aansluiting bevat audio en video in- en uitgangen en RGB ingangen.
De EXT2 aansluiting (voor de modellen met 2 euroconnectors) bevat audio en video in- en uitgangen en S-VHS ingangen.
Het kanaal zet ik op EXT2 Y/C. Ook het switchen van PAL-B naar NTSC op de pc helpt niks..

Weet iemand hier de oplossing op, want ik zou graag mijn dvdtjes op de tv willen zien..

Edit: ik had zwart-wit in de topictitel moeten zetten 8)7

Verwijderd

Wel, ik weet het niet zeker, maar je zou kunnen proberen om je videokaart drivers opnieuw te installeren, met de monitor en de TV aan. En dan bij de NVIDIA configuratie niet het beeld klonen, maar de "tweede monitor" (TV dus) via de "Advanced" button configureren voor PAL-B of PAL-G...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:42:
Wel, ik weet het niet zeker, maar je zou kunnen proberen om je videokaart drivers opnieuw te installeren, met de monitor en de TV aan. En dan bij de NVIDIA configuratie niet het beeld klonen, maar de "tweede monitor" (TV dus) via de "Advanced" button configureren voor PAL-B of PAL-G...
ik ga het nu proberen, maar om op de tv hetzelfde beeld als op de monitor te krijgen, moet ik de instellingen wel op 'kloon' zetten. de andere mogenlijkheden zijn Horizontale uitbereiding, Verticale uitbereiding, Dubbelbeeld (Dualview) of Een beeldscherm maar die moet ik niet hebben natuurlijk. Horizontale uitbereiding, Verticale uitbereiding, Dubbelbeeld (Dualview) verlengt het beeld van mijn monitor naar de tv, en dit is dus ook niet de bedoeling.. Maar ik zal nu een nieuwe driver installeren..

Verwijderd

Probeer eens Dualview...

Verwijderd

Topicstarter
de herinstallatie helpt niks... Als ik hem op dualview instel ziet de pc de tv als extra monitor en maakt ie daar een extra bureaublad, maar nog steeds zwartwit.

Verwijderd

Ook als je die op PAL B of PAL G instelt?

Verwijderd

Topicstarter
ja, toen ik het voor het eerst heb ingesteld, heb ik hem op PAL B gezet. Switchen naar PAL G geeft ook geen kleur..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

Deze al gelezen? De grote tv-out FAQ
Dit is namelijk een bekend probleem... :)

Daar staat een boel informatie over een zwart-beeld op je tv. Mocht je er niet goed uitkomen kijk eens (tenminste als je een geforce hebt) naar het programma tvtool. Daar kan je nog een boel instellingen wijzigen die met de standaard drivers niet kunnen.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 03-03-2007 15:16 ]

Verwijderd

Ok, verder weet ik het ook niet, sorry, het is idd een goed idee om het "De grote tv-out FAQ" topic te bekijken, daar staat behoorlijk wat over het probleem. Wat er o.m. nog mogelijk zou zijn, een s-video/SCART kabel (geen blokje dus), een composite aansluiting (als er zo'n uitgang op je videokaart zit), een VGA naar video adapter zoals deze:

http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=740

Veel succes iig!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 09:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vergeet vooral niet de computer te rebooten na het installeren van neiuwe drivers/aansluiten van je tv. Veel kaarten weigeren de tv te zien zonder een reboot :)

In je handleiding staat dat ingang 2 s-video ondersteunt. Dat klopt (is meestal bij ext2 , maar sluit hem toch aan op je ext1 (waar rgb op zit). Ext2 is soms/vaak een budget-scartaansluiting die niet alle signalen accepteert. Ext1 (met rgb-ondersteuning) moet alle signalen accepteren :)

Als het nog steeds zwart-wit is, kies dan ipc "SAMENGESTELD UIT", die ander :P

[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 03-03-2007 15:14 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:55:
Deze al gelezen? De grote tv-out FAQ
Dit is namelijk een bekend probleem... :)

Daar staat een boel informatie over een zwart-beeld op je tv. Mocht je er niet goed uitkomen kijk eens (tenminste als je een geforce hebt) naar het programma tvtool. Daar kan je nog een boel instellingen wijzigen die met de standaard drivers niet kunnen.
Ja ik heb de faq al gelezen en alles nagechecked wat daar staat:

• Kijk goed in de handleiding van je tv of deze wel s-video signaal aan kan -> op EXT2 kan het volgens de handleiding (http://www.p4c.philips.co...0/25pt4503_20_dfu_nld.pdf)
• Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC -> Staat op PAL B
• Gebruik het juiste videokanaal -> EXT2 Y/C volgens de handleiding
• Gebruik de composite aansluiting (gele ingang) -> Zit niet op de videokaart
• Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ? -> S-VHS->SCART zou moeten werken
• Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat -> Heb ik een paar keer verandered
• Werk niet via een SCART-blok -> Als het goed is wel

Ik heb ook tvtool gedownload en zowat alle waardes veranderd, maar nog steeds niks..
Michael Knight schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:13:
Vergeet vooral niet de computer te rebooten na het installeren van neiuwe drivers/aansluiten van je tv. Veel kaarten weigeren de tv te zien zonder een reboot :)

In je handleiding staat dat ingang 2 s-video ondersteunt. Dat klopt (is meestal bij ext2 , maar sluit hem toch aan op je ext1 (waar rgb op zit). Ext2 is soms/vaak een budget-scartaansluiting die niet alle signalen accepteert. Ext1 (met rgb-ondersteuning) moet alle signalen accepteren :)

Als het nog steeds zwart-wit is, kies dan ipc "SAMENGESTELD UIT", die ander :P
Heb de SCART ook al in EXT1 gestopt en als ik de tv dan op het EXT1-kanaal zet is het beeld nog steeds zwartwit.. wat bedoel je met 'SAMENGESTELD UIT'? en waar kan ik deze optie vinden?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 16:06 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bij de eigenschappen (rechtermuisknop op) van je tweede display (in dit geval je tv).

Je kunt daar ook je type display kiezen, beeldformaat, pal/ntsc etc :)

'Samengesteld uit' slaat op het type signaal dat door je kabel moet (s-video voor jou).
Het dropdown-venster heeft twee opties. Als de een zwart-wit geeft, geeft de ander kleur..

[ Voor 36% gewijzigd door Michael Knight op 03-03-2007 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! :) Ik heb de SCART aansluiting in EXT1 gestopt. Het beeld was nog steeds zwartwit. Toen zette ik de instellingen op 'SAMENGESTELD UIT' ipv 'S-VIDEO', en verrek alles in kleur.. Ik snap ook niet waarom hij het nou wel doet, maar ik ben iig erg blij

Verwijderd

@ T.Hohner: Mooi dat het gelukt is! d:)b

@ Michael Knight: Top notch, man! _/-\o_ Als het niet teveel moeite is, zou je dan uit willen leggen waarom het zo werkt? Ik dacht dat een RGB signaal anders was als een s-video signaal...

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Het zijn ook twee verschillende signalen! :)

Echter, de scartaansluiting (ext1) in de tv kan overweg met meerdere signalen over dezelfde stekker.
Ext1 is vaak een 'volwaardige' aansluiting (kan composiet, s-video, rgb en soms zelfs component verwerken), terwijl Ext2 veelal een goedkopere aansluiting is die niet met alle signalen overweg kan.

Overigens kan het nu gewoon zijn, dat de kabel+stekker van T.Hohner het gewoon doen op Ext2, omdat de computer nu de juiste instellingen (signaal van tv) heeft gekregen. De computer stuurt nu een correct s-video signaal door :)

Hier nog een Wiki over SCART en de mogelijkheden (engelse is uitgebreider dacht ik):
http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART

Verwijderd

Michael Knight schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:19:
Bij de eigenschappen (rechtermuisknop op) van je tweede display (in dit geval je tv).

Je kunt daar ook je type display kiezen, beeldformaat, pal/ntsc etc :)

'Samengesteld uit' slaat op het type signaal dat door je kabel moet (s-video voor jou).
Het dropdown-venster heeft twee opties. Als de een zwart-wit geeft, geeft de ander kleur..
Heb precies het zelfde probleem, ook alles geprobeerd.

Behalve de optie zoals hier boven genoemd.... Maar ik kan de "SAMENGESTELD-uit" optie niet vinden....!?!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:19:
[...]

Heb precies het zelfde probleem, ook alles geprobeerd.

Behalve de optie zoals hier boven genoemd.... Maar ik kan de "SAMENGESTELD-uit" optie niet vinden....!?!?
Bij de geavanceerde instellingen van je TV in het nView menu

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 20:57 ]

Verwijderd

Heb ook het zelfde probleem/uitdaging. Ik kan ook de "SAMENGESTELD-uit" optie niet vinden. Ik heb een Ati mobility radeon 9700 kaart. Iemand een idee?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bij ATI-kaarten heet dat anders....... ik heb helaas geen ATI-kaarten, dus het is even wachten tot een ATI-gebruiker iets post hier :)

Verwijderd

Michael Knight schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 02:59:
Bij ATI-kaarten heet dat anders....... ik heb helaas geen ATI-kaarten, dus het is even wachten tot een ATI-gebruiker iets post hier :)
Die ati gebruiker laat helaas wel lang op zich wachten... :'(
Pagina: 1