Ik heb het onderstaande .htaccess bestand, ik heb deze pagina al een heel eind doorgelezen maar begrijp niet waarom heb niet werkt. http://httpd.apache.org/docs/1.3/misc/rewriteguide.html
Als ik www.domein.nl/image/5/120/foto6.jpg aanroep vanuit een html pagina heeft de pagina een HTTP_REFERER, als ik deze url gewoon in de adresbalk intyp is deze referer er niet en zal hij doorgelinkt worden naar het php bestand, dit gebeurd helaas niet.
Als ik het onderstaande htaccess bestand gebruik wordt ik als ik de url in de adresbalk typ gewoon doorgestuurd, prima. Als ik dan de html pagina bekijk staat er een kruisje en kan hij het plaatje niet vinden, ik neem aan als deze dan OOK doorgestuurd wordt wat niet de bedoeling is.
Wie is htaccess freak en zou mij willen helpen?
Het .htaccess bestand
-------------------------------------------------------------------------
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !=""
RewriteRule ^image/(.+)/(.+)/(.+) showpagewithimage.php?1=$1&2=$2&3=$3
# de onderstaande regels staan ook in het .htaccess bestand om een vriendelijke url te maken, ik weet niet als dit ook invloed heeft op de bovenstaande regel.
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?$1 [L,QSA]
Als ik www.domein.nl/image/5/120/foto6.jpg aanroep vanuit een html pagina heeft de pagina een HTTP_REFERER, als ik deze url gewoon in de adresbalk intyp is deze referer er niet en zal hij doorgelinkt worden naar het php bestand, dit gebeurd helaas niet.
Als ik het onderstaande htaccess bestand gebruik wordt ik als ik de url in de adresbalk typ gewoon doorgestuurd, prima. Als ik dan de html pagina bekijk staat er een kruisje en kan hij het plaatje niet vinden, ik neem aan als deze dan OOK doorgestuurd wordt wat niet de bedoeling is.
Wie is htaccess freak en zou mij willen helpen?
Het .htaccess bestand
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !=""
RewriteRule ^image/(.+)/(.+)/(.+) showpagewithimage.php?1=$1&2=$2&3=$3
# de onderstaande regels staan ook in het .htaccess bestand om een vriendelijke url te maken, ik weet niet als dit ook invloed heeft op de bovenstaande regel.
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-f
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?$1 [L,QSA]