Mainboard met HDMI voor Core 2 Duo

Pagina: 1
Acties:

• h00ligan83
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04-2021
Hallo mede tweakers,

Ik ben voor mij HTPC opzoek naar een nieuwe mainboard. Ik beschik al over een Intel Core 2 Duo en DDR2 geheugen. Om deze reden zoek ik een mainboard wat een onboard hdmi uitgang heeft (voor zowel audio als video).

Ik heb al aardig wat gegoogled en heb tot nu toe alleen een Abit moederbord kunnen vinden maar deze is enkel geschikt voor de mobiele variant van de C2D.

Voor AMD zijn er wel al wat mainboards met een onboard HDMI poort, voor Intel (volgens mij) echter niet.

Ik hoop dat ik het verkeerd heb en dan iemand mij kan vertellen welke er eventueel beschikbaar is.

Alvast bedankt! :)

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022

• h00ligan83
Bedankt voor de hulp. Echter lijkt het op het plaatje dat er gebruikt wordt gemaakt van een insteekkaart. Ik heb een silverstone LC10-M behuizing staan waar dit waarschijnlijk niet in gaat passen.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
h00ligan83 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:35:
Bedankt voor de hulp. Echter lijkt het op het plaatje dat er gebruikt wordt gemaakt van een insteekkaart. Ik heb een silverstone LC10-M behuizing staan waar dit waarschijnlijk niet in gaat passen.
waarom zou dit dan niet passen ik heb even naar plaatjes van die behuizing gekeken en volgens mij moet dat gewoon passen.

• h00ligan83
Mijn excuses, ik heb een LC11M. Dit is een lager model waardoor deze met een risercard werkt. Ik vind het wel een mooi bordje van abit echt gaat deze niet passen in de behuizing. Dit omdat de PCI poort niet op de juiste plek zit. Deze moet namelijk direct onder de PCI-E poort zitten zodat mijn tv tuner doormiddel van de risercard kan worden geplaatst.

Echter is het wel een nieuwe chipset. Misschien is een kwestie van even wachten om te kijken wat de andere fabrikanten maken met deze chipset.

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:16
Maar dit insteek kaartje zit gewoon daar waar de usb poorten ook zitten. Oftewel, dit gaat gewoon passen aangezien dit nog in het IO panel zit. dus daar hebben de insteek kaarten niets mee van doen.

edit: typo

[ Voor 6% gewijzigd door Rickz op 03-03-2007 18:12 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
dlm schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:11:
Maar dit insteek kaartje zit gewoon daar waar de usb poorten ook zitten. Oftewel, dit gaat gewoon passen aangezien dit nog in het IO panel zit. dus daar hebben de insteek kaarten niets mee van doen.

edit: typo
nee de insteekkaart zit op de plaats van het eerste PCI slot dus dat gaat niet werken

Verwijderd

moet je kijken bij ati modelen
http://www.asrock.com/mb/...=775Twins-HDTV%20R2.0&s=n
deze ondersteunt dual core
maar moet het met hdtv aan sluiting?
je zal meer onboord moederborden vinden met dvi aansluiting dan met hdmi (verschil is alleen audo aansluiting)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 12:29 ]

• h00ligan83
Het asus P5B-V DH deluxe bord gaat inderdaad niet passen. De asrock heeft geen HDMI.

Ik wil de kabelbende die ik momenteel heb een beetje opruimen en verminderen. Mijn receiver ondersteund HDMI dus dat scheelt weer een kabel. M'n mediacenter, dvd speler en Wii heb ik allemaal op de receiver aangesloten en deze dan weer op de tv.
Pagina: 1