Toon posts:

Sitecom 54G Turbo geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van een Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g Turbo. Ik heb de router aangesloten op internet. De laptop heb ook verbinding met de router. De computer geeft geen melding dat er 'beperkte netwerkmogelijkheden' zijn. De computer zegt dat er gewoon internet is, maar als ik een pagina opvraag, kan deze niet gevonden worden. Bij het instellen van de router kan ik uit de volgende providers kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.theschoolcriminals.com/iFrames/Naamloos.jpg

Elke wizard die ik uitvoer eindigd in hetzelfde resultaat. Mijn internet provider is Multikabel (Quicknet), maar als ik die wizard uitvoer, en daarna de router opnieuw laat opstarten, werkt het evengoed niet.

Heeft iemand ervaring met het instellen van deze router??

Alvast bedankt, SAplayer

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:26

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Wat de internetinstellingen betreft, volgens mij maakt Multikabel gebruik van DHCP om je een IP adres te geven. Deze router staat ook standaard ingesteld om DHCP te ontvangen en zodoende hoef je niets in te stellen als je deze router wilt verbinden met het internet. Als je het wil instellen volgens de wizard, kies je voor Andere provider en dan als hij om een IP adres vraagt, kies je DHCP (automatisch). Ik durf niet precies te zeggen hoe de schermen er daarna uitzien, dus je moet zelf even goed lezen wat er staat. Nogmaals, ik weet ook niet zeker of het Multikabel modem automagisch een DHCP uitdeelt, als dat niet het geval is (en je dus inlogt met user/pass combinatie), weet ik niet wat te doen, dat is te lang geleden voor mij. Succes!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:40

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Heb je je modem al eens gereset nadat je de router aangesloten hebt (ik neem aan dat ie daarvoor rechtstreeks aan een pc zat?). Het zal de eerste keer niet zijn dat een kabelmodem maar naar 1 MAC adres wil luisteren en pas weer naar een andere na een reboot (MAC overzetten in je router kan ook een optie zijn)

Laat maar.. .