Toon posts:

Kan pc niet meer opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik ben ten einde raad, elke keer als ik mijn pc opstart krijg ik het volgende:
Schijfleestfout druk Ctrl+Alt+Delete om de PC opnieuw op te starten
dit blijft ie doen.
Ik heb een compaq deskpro EN.
P3 500Mhz en een 160 ATA samsung schijf. hij deed t altijd en in een keer kwam dit.

nu heb ik mijn harde schijf in de pc van mn broer gedaan, en daar deed ie t wel (mn broer heeft zelfde pc) dus aan mn schijf ligt t niet.

aan mn moederbord ligt het ook niet want mijn broer's harde schijf doet t wel in mijn pc.

hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? ik wil mn bestanden niet kwijt, is ook vervelend.
alvast badankt, jeroen

Verwijderd

Sow das een moderne p3 met sata die ook nog eens 160 gb heeft . Neem me niet kwalijk maar klopt het wel ?.

In het geval dat je een sata controller hebt zal ik die eens vervangen door die wat in je broers pc zit

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij doet t normaal gewoon. gwoon een 160 gig ATA erin gezet. doet t prima totdat deze melding kwam.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Probeer de herstel optie van de Windows installatie, die kan vaak je bootpartitie weer aan de praat krijgen (ik had deze fout door corrupte bootpartitie).

@Peterke_f, hij zegt toch ATA? (als in PATA/IDE gok ik :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je wilt je bestanden niet kwijt en de harddisk doet het in de pc van je broer?
Dan is dat meteen de manier waarop je je backup MOET gaan maken.

Nadat je de backup hebt gemaakt, ga je op je gemak uitzoeken wat er nu mis is en repareren.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb mn muziek al naar mn broers pc gezet en mn foto's en nog wat in totaal 70 gb ( heeft 2 dagen vollop staan laden)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:30:
ja ik heb mn muziek al naar mn broers pc gezet en mn foto's en nog wat in totaal 70 gb ( heeft 2 dagen vollop staan laden)
2 dagen over 70 GB gedaan. :?
Dat zou binnen enkele uren al klaar moeten zijn (2 a 3 uur). Denk dat er toch iets mis is met je schijf dan. Heb je gewoon de windows schijfcontrole er al op losgelaten?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
usb 1.0 , langzame pc's, klopt wel ong. en nee er is niks mis met mn harde schijf
Pagina: 1