[Excel] Rekenen met datums en tijden

Pagina: 1
Acties:

• erikmolenaar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-07 12:23
Hallo!

Ik ben bezig om een overzicht te maken voor opslagtijden van mijn stageplaats. Hiervoor volg ik 50 items door het magazijn.Ik heb dit verwerkt in een sheet:

Vervolgens wil ik m.b.v. deze tijden de gemiddelde opslagtijd uit laten rekenen. Deze moet dan als volgt weergegeven worden:

x months xx days xx hours xx minutes

Nu begint het probleem, als ik simpelweg de eind- en begindatum van elkaar af trek, rekent Excel altijd een extra maand erbij. Hoe los ik dit op? Misschien met een formule? Ik heb echter niet (zo) veel kaas gegeten van Excel :'(

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt hoor!! :)

[ Voor 7% gewijzigd door erikmolenaar op 03-03-2007 00:45 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hasato schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:56:
Hallo!

Ik ben bezig om een overzicht te maken voor opslagtijden van mijn stageplaats. Hiervoor volg ik 50 items door het magazijn.Ik heb dit verwerkt in een sheet:

[afbeelding]

Vervolgens wil ik m.b.v. deze tijden de gemiddelde opslagtijd uit laten rekenen. Deze moet dan als volgt weergegeven worden:

x months xx days xx hours xx minutes

Nu begint het probleem, als ik simpelweg de eind- en begindatum van elkaar af trek, rekent Excel altijd een extra maand erbij. Hoe los ik dit op? Misschien met een formule? Ik heb echter niet (zo) veel kaas gegeten van Excel :'(

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt hoor!! :)
mischien omdat er geen 0e maand bestaat

formateer je uitkomt veld gewoon als general. dan zie je gewoon het aantal dagen

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 02-03-2007 21:14 ]

Iperf

• erikmolenaar
Dat kan het best zijn inderdaad ;)
Maar wat voor formule kun je nu gebruiken, om wel tot een kloppend resultaat te komen? :)
TIA

Edit: met een aantal dagen kom ik niet weg, het management van mijn bedrijf wil perse maand/dag/uur/minuut weergave :S

[ Voor 36% gewijzigd door erikmolenaar op 03-03-2007 00:45 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer deze maar eens

de maanden mag je zelf uitvogelen.. dit is namelijk huiswerk
=MID(VALUE(B1-A1);1;FIND(",";VALUE(B1-A1))-1)&" Dagen en "&VALUE("0,"&MID(VALUE(B1-A1);FIND(",";VALUE(B1-A1))+1;4))*24&" uur"

a1 is begin
a2 is eind

lekker suf btw .. alsof iedereen een acount heeft op dat forum ... gewoon hosten ander kijk ik er geeneens naar

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 02-03-2007 21:28 ]

Iperf

• erikmolenaar
fish schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:27:
probeer deze maar eens

de maanden mag je zelf uitvogelen.. dit is namelijk huiswerk
=MID(VALUE(B1-A1);1;FIND(",";VALUE(B1-A1))-1)&" Dagen en "&VALUE("0,"&MID(VALUE(B1-A1);FIND(",";VALUE(B1-A1))+1;4))*24&" uur"

a1 is begin
a2 is eind

lekker suf btw .. alsof iedereen een acount heeft op dat forum ... gewoon hosten ander kijk ik er geeneens naar
Bedankt voor je hulp Fish, ik ben eruit! :)
Wat hosten is, weet ik niet, niet iedereen heeft volledig verstand van computers..
...voor de zekerheid heb ik de plaatjes weggehaald.