windowsxp home toegangsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 06:58
Een vreemd proleem met het windows xp home.
IK heb een computer met windows xp home sp2 geinstaleerd en een laptop met xp home sp2 geinstaleerd.IK wil gebruik maken van bestands en printer delen. IK kan wel browsen vanaf de vaste computer naar de laptop maar andersom werkt niet, als ik naar netwerkomgeving vanaf de laptop en dan klik op de naam van de vaste computer dan komt de melding toegang geweigerd.Ik heb geprobeerd te pingen op computernaam en op ipadres dit gaat goed.Ik heb op google en microsoft gezocht .die kwamen met de oplossing om een progje te downloaden die er voor zorgt dat je meer kunt instellen met rechten maar dit is op folder niveau. Ik las ook de tip om het guest account aan te zetten. Ook dit levert niets op.IK heb op de laptop een gebruiker aangemaakt daarmee ingelogd en ik heb toen op de vaste pc dezelfde gebruiker (met admin rechten) aangemaakt maar, nog geen sukses IK heb voor mijn gevoel alles geprobeerd maar nog niet alles anders had het wel gewerkt.ik heb ook een andere laptop met xp pro geprobeerd maar dezelfde elende ik kan dus niet browsen naar de vaste pc zelfs nadat ik x sp1 op de vaste pc heb verwijderd.

Verwijderd

Heb je aan beide kanten de te delen apparaten/drives aangezet?
Als ik zo lees dan lijkt het of je dit eenzijdig gedaan hebt.

• benprint
Het gaat allen om een printer die op de normale pc aangesloten is die wil ik gaan delen zodat ik met de laptop op de normale pc kan printen.Maar als ik het goed begrijp moet ik ook op de laptop iets delen . De optie(bestands en printer delen) is wel aangevinkt op beide computers en ik heb het ook middels een diskette geprobeerd via de wizzard een klein netwerk instellen.

• benprint
Beste tweakers.
Ik heb het probleem opgelost en wil jullie de oplossing niet onthouden
ik moets(na veel gepuzzel) in het register het volgende veranderen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
DWORD KEY "restrictanonymous" = 0
na dit te hebben gedaan de computer opnieuw opgestart en toen werkt het.
:)