[OpenOffice Impress] Automatisch afspelen van slides.

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ik heb een gaar probleem met OO Impress.
Graag zou ik zien dat _altijd elke_ .pps die ik open meteen gespeeld zal worden in automatische modus. Hier bedoel ik mee dat ik _niet_ hoef te klikken met de muis om naar de volgende slide te springen.
Ik zit hier nu al een paar uur mee te klooien.

Ik heb hier een bakkie staan die op een TV presentaties gaat laten zien.
Dit wil ik helemaal gratis aanpakken dus er staat Debian Linux op met fluxbox en aantal zelfgemaakte scriptjes + zelfgemaakt webinterface dat de gewenste presentatie op het scherm laat zien. Redelijk wat werk geweest dus.

Dit werkt nu allemaal perfect, maar het zal me toch niet gebeuren dat dit alles niet gaat lukken omdat ik simpelweg OO Impress niet zover krijg om automatisch slides te spelen?? :/

Ik kan wel per presentatie de "slideshow settings" aanpassen en em daar op "Auto" zetten, maar als je een nieuwe presentatie opzet dan is hij die settings weer vergeten.

Weet iemand hoe ik dit default in kan stellen? Heeft OO Impress ook net zoals MS Word ergens een standaard sjabloon waar ik alles bij in kan stellen?
Weet iemand anders een oplossing waardoor ik OO Impress zo kan laten draaien dat hij altijd automatisch de slides afspeelt uit een presentatie zonder interactie van de user? Daar zou ik heel blij mee zijn :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Niemand die iets meer weet van OOImpress?
Hoe kan ik instellingen default maken?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb daar ook mee zitten kloten, maar als je Windows gebruikt, pak dan gewoon Powerpoint Viewer (die is gratis en heeft betere ondersteuning voor pps-documenten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:09:
Ik heb daar ook mee zitten kloten, maar als je Windows gebruikt, pak dan gewoon Powerpoint Viewer (die is gratis en heeft betere ondersteuning voor pps-documenten).
Tsja, dat zou kunnen. Echter heb ik er nu zoveel tijd inzitten dat ik het gewoon op mijn manier wil laten werken. Alles doet het, het hele Linux verhaal en nu kom ik bij OpenOffice aan, wat bekend staat als toch een redelijk pakket en dan blijkt het niet eens automatisch slides te kunnen spelen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

ooimpress2 -show bestand.ppt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34
Kun je misschien exporteren naar pdf en je pdf viewer de rest laten doen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ik gebruik nu al:
ooimpress -display :0 -nologo -norestore -show file.pps

ooimpress2 heb ik er echter niet op staan, is dat echt een andere executable? Ik draai de meeste recente versie van OOo zover ik weet :)
Breepee schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:04:
Kun je misschien exporteren naar pdf en je pdf viewer de rest laten doen?
Ik zal eens vragen of ze echt perse animaties willen. Ik denk van wel, deze optie zat ik namelijk ook al te overwegen maar misschien hoeven ze niet perse animaties, misschien is dit dan wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dat zijn volgens mij animaties die je per slide in moet stellen. Standaard zijn slides niet geanimeerd (zowel in Impress als in Powerpoint niet als ik het mij goed herinner). Je zult bij het maken van de presentaties dus bij iedere slide moeten aangeven dat deze automatisch verloopt. Echter werk je in OpenOffice.org met zogenaamde styles. Als je een standaard slide maakt en daarin dan een animatie koppelt en deze weer opslaat als nieuwe style dan kun je al je slides daarvan gebruik laten maken. Je kunt het ook opslaan als template en bij het maken van een nieuwe presentatie van deze template gebruik maken. Het zit hem dus ook in een stukje voorbereiding :)

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 04-03-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
ppl schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:48:
Dat zijn volgens mij animaties die je per slide in moet stellen. Standaard zijn slides niet geanimeerd (zowel in Impress als in Powerpoint niet als ik het mij goed herinner). Je zult bij het maken van de presentaties dus bij iedere slide moeten aangeven dat deze automatisch verloopt. Echter werk je in OpenOffice.org met zogenaamde styles. Als je een standaard slide maakt en daarin dan een animatie koppelt en deze weer opslaat als nieuwe style dan kun je al je slides daarvan gebruik laten maken. Je kunt het ook opslaan als template en bij het maken van een nieuwe presentatie van deze template gebruik maken. Het zit hem dus ook in een stukje voorbereiding :)
Jup, alleen maken de mensen de presentaties bij ons met MS Office PowerPoint :)

Waar ik op doel, is dat je ook al is een presentatie by default geen automatische 'slider' je toch in OOImpress onder 'Slide Settings' in kunt stellen dat hij na een x aantal seconden naar de volgende slide springt. Alleen staat deze optie standaard als manually, zodat je moet klikken.
By design staat het standaard dus verkeerd ingesteld voor mij. Ik wil dat hij altijd automatisch doorloopt als standaard optie. Dat is nu niet het geval. Je kunt dit idd ook weer per presentatie opslaan, maar niet 'systemwide' zeg maar.
Bij wijze van spreken zou ik de broncode van OOImpress moeten aanpassen om dit standaard op 'auto' te laten zetten of er moet iemand zijn die weet heeft van config bestanden waarin je dit ook kunt instellen. Google kon me hier weinig over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

DeMoN schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:39:
[...]

Ik gebruik nu al:
ooimpress -display :0 -nologo -norestore -show file.pps

ooimpress2 heb ik er echter niet op staan, is dat echt een andere executable? Ik draai de meeste recente versie van OOo zover ik weet :)
Op Gentoo heet de executable van OOo2.x ooffice2, en van OOo1.x ooffice (waarschijnlijk kan je ze tegelijk geinstalleerd hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Anoniem: 28557 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:10:
[...]

Op Gentoo heet de executable van OOo2.x ooffice2, en van OOo1.x ooffice (waarschijnlijk kan je ze tegelijk geinstalleerd hebben).
epia:~/scripts# locate ooimpress |grep bin
/usr/bin/ooimpress
epia:~/scripts# locate soffice |grep bin
/usr/bin/soffice
/usr/lib/openoffice/program/soffice.bin

En is gewoon OOo 2.x.
Dus jammer genoeg geen andere executable die het toevallig wel zou doen :P

Ik zit nu met pptview 97 onder wine, wat ook klote is omdat die lang niet alles kan wat pptview 2003 kan maar die draait uiteraard weer zuigend onder wine :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Even loopen Google'n, clicquez ici.
Daar wordt hetzelfde probleem besproken, en het lijkt er inderdaad sterk op dat dit alleen per document/nieuw default template in te stellen valt, en níet voor alle - ook huidige - documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
r0b schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:40:
Even loopen Google'n, clicquez ici.
Daar wordt hetzelfde probleem besproken, en het lijkt er inderdaad sterk op dat dit alleen per document/nieuw default template in te stellen valt, en níet voor alle - ook huidige - documenten.
idd.
Erg erg jammer dit allemaal.
Ik word gedwongen voor Windows te gaan kiezen vrees ik. Ik kan de scriptjes e.d. die ik allemaal heb geschreven wel wegpleuren en XP + RDP erop gaan installeren.
Thx 2 het gesloten pps formaat, anders waren er wel fatsoenlijke readers geweest :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

DeMoN schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:59:
[...]

idd.
Erg erg jammer dit allemaal.
Ik word gedwongen voor Windows te gaan kiezen vrees ik. Ik kan de scriptjes e.d. die ik allemaal heb geschreven wel wegpleuren en XP + RDP erop gaan installeren.
Thx 2 het gesloten pps formaat, anders waren er wel fatsoenlijke readers geweest :/
Ranzige workaround: laat een klein scriptje / applicatie om de X seconden een keypress maken
.... of huur een stagiair in die dat doet. :+

Nou moet ik overigens zeggen dat we bij ons op het werk áltijd met keypress-change slides werken, time-based werkt nooit ivm discussies/vragen tussendoor e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 05-03-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
r0b schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:00:
[...]

Ranzige workaround: laat een klein scriptje / applicatie om de X seconden een keypress maken
.... of huur een stagiair in die dat doet. :+

Nou moet ik overigens zeggen dat we bij ons op het werk áltijd met keypress-change slides werken, time-based werkt nooit ivm discussies/vragen tussendoor e.d.
Zat ik ook al aan te denken. Misschien dat je gewoon naar /dev/psaux een mouseclick kan sturen of zo. Wie weet. Laatste probeersel dan, want er zit al heel erg veel tijd in. Al die python scriptjes in de cgi-bin van apache en zo.
epia:/www/cgi-bin# cat *.py |wc -l
205
205 regels vind ik best veel al :P

Het is trouwens voor een makelaar. Om op een TV-scherm het huizenaanbod voorbij te laten scrollen bij de bali als daar klanten wachten. Dat moet dus automatisch de hele dag doorlopen ;) En ik dacht dat wel ff in elkaar te proggen op een Debian linux bakkie en dit alles weer op zo'n Via Epia met C7 proc en laptop hdd + slimline dvdrw + linksys wlan :9~ (dat was dus ook nog een hell om alles op de nieuwste kernel te laten draaien, wlan te laten draaien (usb wlan) en die via unichrome support te fixen ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door DeMoN op 05-03-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ok, don't fokking ask, maar het werkt.

Heb er wel 20 uur scripting tijd inzitten, maar het werkt nu met pptview.exe en dan zelfs de 2003 versie onder wine :D

Wel erg vet nu. Gewoon apache op dat ding en alles presentaties zijn erop te zetten via een upload knop. Daarna kun je kiezen via die webinterface welke presentatie je wilt verwijderen of welke je op het scherm wilt hebben. Beetje gestyled met css en verder is het puur CGI icm Python op Debian Linux + Fluxbox :9~

* DeMoN is best een beetje trots, was veel werk allemaal
* DeMoN is wel een beetje teleurgesteld in OpenOffice :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

netjes. in principe moet het echter wel mogelijk zijn impress automatisch met een presentatie te laten starten. het is bv. mogelijk een macro te koppelen aan de applicatie-opstartgebeurtenis (dit geldt dan wel voor alle ooo-toepassingen, maar dat deert niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Anoniem: 113297 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:30:
netjes. in principe moet het echter wel mogelijk zijn impress automatisch met een presentatie te laten starten. het is bv. mogelijk een macro te koppelen aan de applicatie-opstartgebeurtenis (dit geldt dan wel voor alle ooo-toepassingen, maar dat deert niet.)
Dat had ik dus ook al wel verwacht ja. Mocht nou blijken dat wine icm pptview2003 nou toch niet de beste oplossing zal zijn (eigenlijk had ik niet verwacht dat dit zo goed zou werken) dan kijk ik hier alsnog even naar idd :)

Pagina: 1