Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Hoe kan ik instellingen default maken?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Tsja, dat zou kunnen. Echter heb ik er nu zoveel tijd inzitten dat ik het gewoon op mijn manier wil laten werken. Alles doet het, het hele Linux verhaal en nu kom ik bij OpenOffice aan, wat bekend staat als toch een redelijk pakket en dan blijkt het niet eens automatisch slides te kunnen spelen?Marzman schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:09:
Ik heb daar ook mee zitten kloten, maar als je Windows gebruikt, pak dan gewoon Powerpoint Viewer (die is gratis en heeft betere ondersteuning voor pps-documenten).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik gebruik nu al:Anoniem: 28557 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:59:
ooimpress2 -show bestand.ppt
ooimpress -display :0 -nologo -norestore -show file.pps
ooimpress2 heb ik er echter niet op staan, is dat echt een andere executable? Ik draai de meeste recente versie van OOo zover ik weet
Ik zal eens vragen of ze echt perse animaties willen. Ik denk van wel, deze optie zat ik namelijk ook al te overwegen maar misschien hoeven ze niet perse animaties, misschien is dit dan wel een uitkomst.Breepee schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:04:
Kun je misschien exporteren naar pdf en je pdf viewer de rest laten doen?
[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 04-03-2007 22:49 ]
Jup, alleen maken de mensen de presentaties bij ons met MS Office PowerPointppl schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:48:
Dat zijn volgens mij animaties die je per slide in moet stellen. Standaard zijn slides niet geanimeerd (zowel in Impress als in Powerpoint niet als ik het mij goed herinner). Je zult bij het maken van de presentaties dus bij iedere slide moeten aangeven dat deze automatisch verloopt. Echter werk je in OpenOffice.org met zogenaamde styles. Als je een standaard slide maakt en daarin dan een animatie koppelt en deze weer opslaat als nieuwe style dan kun je al je slides daarvan gebruik laten maken. Je kunt het ook opslaan als template en bij het maken van een nieuwe presentatie van deze template gebruik maken. Het zit hem dus ook in een stukje voorbereiding
Waar ik op doel, is dat je ook al is een presentatie by default geen automatische 'slider' je toch in OOImpress onder 'Slide Settings' in kunt stellen dat hij na een x aantal seconden naar de volgende slide springt. Alleen staat deze optie standaard als manually, zodat je moet klikken.
By design staat het standaard dus verkeerd ingesteld voor mij. Ik wil dat hij altijd automatisch doorloopt als standaard optie. Dat is nu niet het geval. Je kunt dit idd ook weer per presentatie opslaan, maar niet 'systemwide' zeg maar.
Bij wijze van spreken zou ik de broncode van OOImpress moeten aanpassen om dit standaard op 'auto' te laten zetten of er moet iemand zijn die weet heeft van config bestanden waarin je dit ook kunt instellen. Google kon me hier weinig over vertellen
Anoniem: 28557
Op Gentoo heet de executable van OOo2.x ooffice2, en van OOo1.x ooffice (waarschijnlijk kan je ze tegelijk geinstalleerd hebben).DeMoN schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:39:
[...]
Ik gebruik nu al:
ooimpress -display :0 -nologo -norestore -show file.pps
ooimpress2 heb ik er echter niet op staan, is dat echt een andere executable? Ik draai de meeste recente versie van OOo zover ik weet
Anoniem: 28557 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:10:
[...]
Op Gentoo heet de executable van OOo2.x ooffice2, en van OOo1.x ooffice (waarschijnlijk kan je ze tegelijk geinstalleerd hebben).
epia:~/scripts# locate ooimpress |grep bin /usr/bin/ooimpress epia:~/scripts# locate soffice |grep bin /usr/bin/soffice /usr/lib/openoffice/program/soffice.bin
En is gewoon OOo 2.x.
Dus jammer genoeg geen andere executable die het toevallig wel zou doen
Ik zit nu met pptview 97 onder wine, wat ook klote is omdat die lang niet alles kan wat pptview 2003 kan maar die draait uiteraard weer zuigend onder wine

Daar wordt hetzelfde probleem besproken, en het lijkt er inderdaad sterk op dat dit alleen per document/nieuw default template in te stellen valt, en níet voor alle - ook huidige - documenten.
idd.r0b schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:40:
Even loopen Google'n, clicquez ici.
Daar wordt hetzelfde probleem besproken, en het lijkt er inderdaad sterk op dat dit alleen per document/nieuw default template in te stellen valt, en níet voor alle - ook huidige - documenten.
Erg erg jammer dit allemaal.
Ik word gedwongen voor Windows te gaan kiezen vrees ik. Ik kan de scriptjes e.d. die ik allemaal heb geschreven wel wegpleuren en XP + RDP erop gaan installeren.
Thx 2 het gesloten pps formaat, anders waren er wel fatsoenlijke readers geweest

Ranzige workaround: laat een klein scriptje / applicatie om de X seconden een keypress makenDeMoN schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:59:
[...]
idd.
Erg erg jammer dit allemaal.
Ik word gedwongen voor Windows te gaan kiezen vrees ik. Ik kan de scriptjes e.d. die ik allemaal heb geschreven wel wegpleuren en XP + RDP erop gaan installeren.
Thx 2 het gesloten pps formaat, anders waren er wel fatsoenlijke readers geweest
.... of huur een stagiair in die dat doet.
Nou moet ik overigens zeggen dat we bij ons op het werk áltijd met keypress-change slides werken, time-based werkt nooit ivm discussies/vragen tussendoor e.d.
[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 05-03-2007 12:01 ]
Zat ik ook al aan te denken. Misschien dat je gewoon naar /dev/psaux een mouseclick kan sturen of zo. Wie weet. Laatste probeersel dan, want er zit al heel erg veel tijd in. Al die python scriptjes in de cgi-bin van apache en zo.r0b schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:00:
[...]
Ranzige workaround: laat een klein scriptje / applicatie om de X seconden een keypress maken
.... of huur een stagiair in die dat doet.
Nou moet ik overigens zeggen dat we bij ons op het werk áltijd met keypress-change slides werken, time-based werkt nooit ivm discussies/vragen tussendoor e.d.
epia:/www/cgi-bin# cat *.py |wc -l 205
Het is trouwens voor een makelaar. Om op een TV-scherm het huizenaanbod voorbij te laten scrollen bij de bali als daar klanten wachten. Dat moet dus automatisch de hele dag doorlopen
[ Voor 25% gewijzigd door DeMoN op 05-03-2007 12:12 ]
Heb er wel 20 uur scripting tijd inzitten, maar het werkt nu met pptview.exe en dan zelfs de 2003 versie onder wine
Wel erg vet nu. Gewoon apache op dat ding en alles presentaties zijn erop te zetten via een upload knop. Daarna kun je kiezen via die webinterface welke presentatie je wilt verwijderen of welke je op het scherm wilt hebben. Beetje gestyled met css en verder is het puur CGI icm Python op Debian Linux + Fluxbox
* DeMoN is best een beetje trots, was veel werk allemaal
* DeMoN is wel een beetje teleurgesteld in OpenOffice

Anoniem: 113297
Dat had ik dus ook al wel verwacht ja. Mocht nou blijken dat wine icm pptview2003 nou toch niet de beste oplossing zal zijn (eigenlijk had ik niet verwacht dat dit zo goed zou werken) dan kijk ik hier alsnog even naar iddAnoniem: 113297 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:30:
netjes. in principe moet het echter wel mogelijk zijn impress automatisch met een presentatie te laten starten. het is bv. mogelijk een macro te koppelen aan de applicatie-opstartgebeurtenis (dit geldt dan wel voor alle ooo-toepassingen, maar dat deert niet.)