Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vista] Bevriest(door GPU?), vorige installatie: 0 problemen

Pagina: 1
Acties:

• geheimIII
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-06-2015

geheimIII

DanceMission, Your Mission

Topicstarter
Ik heb enkele dagen geleden de officiële windows Vista geinstalleerd (build 6000).
Installatie ging goed, echter kreeg mijn pc maar een score van 1.0 op de Windows Prestatie-Index.
Deze lage score(windows baseert het cijfer op het langzaamste element) wordt veroorzaakt door mijn grafische kaart . Een Hercules Radeon 9000 128 MB. Na een paar minuten werken bevroor Vista ineens. Enkel een harde reset kon het behelpen. Na een paar keer opnieuw proberen, en steeds weer bevriezen, raakte ik geirriteerd en ging op zoek naar de oorzaak.
Na een beetje zoeken kwam ik uit bij dit topic:
http://gathering.tweakers...184075///vista%2Cbevriest
Nog een persoon die hier last van had, hij had jammer genoeg geen oplossing.

Maar nu komt het rare: Enkele maanden geleden had ik vista al eens geinstalleerd op mijn pc, een gedownloade versie (de bill gates editie noemde die, was volgens de posters geen beta meer, maar een echte RTM versie), toen ik die installeerde werkte Vista wel lekker, ik had een score van 3.2 (geen Aero, maar bevrieste niet) Na enkele dagen heb ik die versie verwijderd, het was immers een illegale versie, ik wou vista gewoon even met mijn eigen ogen zien.

Onder veilige modus kan ik wel gewoon werken met mijn nieuwe Vista installatie, staat al een half uur aan momenteel, en draait perfect :)

Wat ik al geprobeerd heb:
Een Vista driver van een andere kaart te installeren, werkt niet.
XP driver proberen te installeren, werkt niet.
Een oudere vista driver proberen te installen (Volgens http://tweakers.net/meukt...752/?Relate=Full&History= moet mijn kaart immers werken met deze driver), maar werkt natuurlijk niet.
Verder heb ik ook nog alle grote vista topics overlopen op zoek naar mensen met hetzelfde probleem. Jammer genoeg niks gevonden, enkel mensen die met mijn kaart wel zonder problemen kunnen werken (http://gathering.tweakers...sta&data%5Bboolean%5D=AND)

Wat kan ik nog proberen om er voor te zorgen dat vista niet bevriest?

Edit: Misschien nog belangrijk om te vertellen: op die oudere installatie, waar het wel perfect werkte, heb ik geen andere drivers geinstalleerd. Het werkte gewoon met de drivers die windows selecteerde

geheimIII wijzigde deze reactie 02-03-2007 20:42 (4%)

Materialistisch verslaafd

• Dutch_Razor
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 01:48
Best raar ik heb op mijn X1900XT ook al 2x gehad in een maand dat hij bevroor wanneer ik Computer opende of gewoon een map.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True