[Vista] Gelige waas in Windows Fotogalerie

Pagina: 1
Acties:

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 17:09
Medetweakers,

Sinds mijn installatie van Vista zit ik met het volgende grote probleem:

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/313i3jq.png

Zoals je ziet hangt er een hele gele waas over wat eigenlijk grijs behoort te zijn...
Nu is dit op zich niet zo heel storend, Office Picture Manager deed zijn werk goed. Echter in Adobe Photoshop heb ik nu hetzelfde verhaal!
Ik heb al de laatste nVidia drivers geïnstalleerd voor mijn 7800GS+ maar ik kom er echt niet meer uit....

Nog wat specs:
AMD 4400+ s939
Asus A8v Deluxe
nVidia 7800GS+
768 MB geheugen
Samsung 205BW

Help... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door TMPJ op 02-03-2007 20:15 ]

Verwijderd

dat zou wel eens met je geheugen te maken kunnen hebben.Als ik met de fotogalerie werk heeft Vista Meer dan 800 MB in gebruik, Knap zwaar dus. Gezien je beperkte geheugen is het dit misschien dat de fout veroorzaakt. Overal roept men dat 1024MB eigenlijk echt minimaal nodig is om alles top te draaien en dan is 768MB toch wat weinig.Zeker weten doe ik het echter niet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het geheugen verbruik in Vista 'lijkt' hoog, omdat Vista het meeste van je geheugen direct reserveert voor als het nodig is tov bv XP.

Is dit niet gewoon een kleur(thema) instelling?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TMPJ
SinergyX schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:55:
Het geheugen verbruik in Vista 'lijkt' hoog, omdat Vista het meeste van je geheugen direct reserveert voor als het nodig is tov bv XP.

Is dit niet gewoon een kleur(thema) instelling?
Ik heb ook al alles op Windows Klassiek ingesteld, helaas de problemen blijven.
Zowel in de Fotogalerie als in Photoshop...

Verwijderd

Ga eens na je scherm instellingen. Rechterklik bureaublad --> eigenschappen --> bureaublad
en dan "Kleur" checken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan ook nog kijken bij die geavanceerde instellingen (naam even kwijt), waar je elk onderdeel apart kan instellen (zit dacht in het zelfde scherm waar je klassiek ed kan kiezen). Elke even af gaan of je die kleur tegenkomt en wijzigen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TMPJ
Nope... alles nagelopen en heeft niet mogen helpen...
Ik kijk er morgen weer verder naar, mijn ogen worden nu te vierkant...

• TMPJ
En ik ben er dus achter wat het is!

Na een verse installatie van Vista was alles weer normaal...
Echter na het installeren van de CutePDF printer had ik weer een gele waas!

Deinstalleren was afdoende :)
Iedereen toch maar weer hartelijk bedankt!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

DJH

Ik had dit probleem ook maar had geen cutePDF. Wat de oplossing is zonder software de deïnstalleren is een softwarematige kleurencalibratie (met b.v. adobe gamma). Daarna is het opgelost :)
Pagina: 1