Slaapstand of stand-by

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-03 21:13
Zie ook dit artikel op nu.nl

Vandaag bered in het nieuws op de radio
57% vand e PC bezitters gebruikt zelden stand-by en 70% gebruikt nooit de slaapstand.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is ???

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
slaapstand heet ook wel hybernate; je geheugen wordt op harddisk weggeschreven, en bij het booten wordt dit weer teruggehaald. Pc staat geheel uit.
Standby: moederboard is nog onder spanning, en pc is dus weer sneller wakker. (verbruikt dus meer stroom)
Ik gebruik al jaren hybernate iig en dat bevalt erg goed.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-03 21:13
MisTraller schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 20:07:
slaapstand heet ook wel hybernate; je geheugen wordt op harddisk weggeschreven, en bij het booten wordt dit weer teruggehaald. Pc staat geheel uit.
Standby: moederboard is nog onder spanning, en pc is dus weer sneller wakker. (verbruikt dus meer stroom)
Ik gebruik al jaren hybernate iig en dat bevalt erg goed.
Ok duidelijk nu
Jammer dat ze dan Engels en Nederlands door elkaar gebruik.
Stand-by en Hibernate had ik wel gesnapt

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Nadeel van Hibernate en Stand-by is dat het altijd zo heel erg driver afhankelijk is. Ik heb nu DT4.08HE opstaan en dit wil dus niet samen met me A8N-SLI. Dit is een bekend probleem, maar word weinig aan gedaan. Enigste oplossing is dat je je pc helemaal moet uitzetten.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55
Aangezien dit een techvraag is gaat hij naar een techforum. SG->WOS (ivm Windowstermen)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:25
Eerst gebruikte ik heel veel de hybernate functie (slaapstand) maar sinds ik er achter ben gekomen dat mijn geunlockte Geforce 6800LE niet meer unlocked is als mijn pc uit slaapstand komt gebruik ik het niet meer.

Voor mijn laptop gebruik ik altijd slaapstand, standby vind ik maar niets, slaapstand werkt veel beter, die paar seconden wachten kan er nog wel bij :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Jammer dat het een techvraag is van een dusdanig dubieus niveau dat ik er geen enkel nut in zie; hierbij het verzoek aan de topicstarter om in het vervolg wat eigen onderzoek te doen ipv je basic vragen op GoT neer te zetten

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.