hallo ik heb een details view en een sqlconnection. Nu wil ik dus de database updaten dmv de detailsview.
dit gaat als volgt:
De select gaat goed via een listbox alleen het updaten niet. Ik krijg geen foutmelding maar hij update ook niets.
Ideeën?
na het updaten komt hij nog wel in de event "Website_detail_ItemUpdated"
dit gaat als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <asp:DetailsView CssClass="website_detailview" AutoGenerateRows="False" AutoGenerateEditButton="true" ID="Website_detail" runat="server" DefaultMode="ReadOnly" DataSourceID="ds_website">
<Fields>
<asp:BoundField DataField="website_id" HeaderStyle-CssClass="website_detailviewheader" HeaderText="website id" ReadOnly="True" SortExpression="website_id" />
<asp:BoundField DataField="website_name" HeaderStyle-CssClass="website_detailviewheader" HeaderText="website name" ReadOnly="false" SortExpression="website_name" />
<asp:BoundField DataField="url" HeaderStyle-CssClass="website_detailviewheader" HeaderText="Url" ReadOnly="false" SortExpression="url" />
<asp:BoundField DataField="description" HeaderStyle-CssClass="website_detailviewheader" HeaderText="description" ReadOnly="false" SortExpression="description" />
</Fields>
</asp:DetailsView>
<asp:SqlDataSource ID="ds_website" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString1 %>"
SelectCommand="SELECT [website_id], [website_name], [url], [description] FROM [website] WHERE (([website_id] = @website_id) AND ([deleted] = @deleted))"
UpdateCommand="Update [website] set [website_name]=@website_name, [url]=@url, [description]=@description where [website_id]=@website_id" >
<SelectParameters>
<asp:ControlParameter ControlID="lst_Websites" Name="website_id" Type="Decimal" />
<asp:Parameter DefaultValue="false" Name="deleted" Type="Boolean" />
</SelectParameters>
<UpdateParameters>
<asp:Parameter Name="website_id" Type="Decimal" />
<asp:Parameter Name="website_name" Type="String" />
<asp:Parameter Name="url" Type="String" />
<asp:Parameter Name="description" Type="String" />
</UpdateParameters>
</asp:SqlDataSource> |
De select gaat goed via een listbox alleen het updaten niet. Ik krijg geen foutmelding maar hij update ook niets.
Ideeën?
na het updaten komt hij nog wel in de event "Website_detail_ItemUpdated"
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 19:43 . Reden: extra info ]