Toon posts:

Asp.net Updaten detailsview

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een details view en een sqlconnection. Nu wil ik dus de database updaten dmv de detailsview.

dit gaat als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<asp:DetailsView CssClass="website_detailview" AutoGenerateRows="False" AutoGenerateEditButton="true" ID="Website_detail" runat="server"  DefaultMode="ReadOnly" DataSourceID="ds_website">        
            <Fields>
                <asp:BoundField DataField="website_id" HeaderStyle-CssClass="website_detailviewheader" HeaderText="website id" ReadOnly="True" SortExpression="website_id" />
                <asp:BoundField DataField="website_name" HeaderStyle-CssClass="website_detailviewheader" HeaderText="website name" ReadOnly="false" SortExpression="website_name" />
                <asp:BoundField DataField="url" HeaderStyle-CssClass="website_detailviewheader" HeaderText="Url" ReadOnly="false" SortExpression="url" />
                <asp:BoundField DataField="description" HeaderStyle-CssClass="website_detailviewheader" HeaderText="description" ReadOnly="false" SortExpression="description" />            
            </Fields>
</asp:DetailsView>

<asp:SqlDataSource ID="ds_website" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString1 %>" 
    SelectCommand="SELECT [website_id], [website_name], [url], [description] FROM [website] WHERE (([website_id] = @website_id) AND ([deleted] = @deleted))"
    UpdateCommand="Update [website] set [website_name]=@website_name, [url]=@url, [description]=@description where [website_id]=@website_id" >
        <SelectParameters>
            <asp:ControlParameter ControlID="lst_Websites" Name="website_id" Type="Decimal" />
            <asp:Parameter DefaultValue="false" Name="deleted" Type="Boolean" />            
        </SelectParameters>
        <UpdateParameters>
            <asp:Parameter Name="website_id" Type="Decimal" />
            <asp:Parameter Name="website_name" Type="String" />
            <asp:Parameter Name="url" Type="String" />
            <asp:Parameter Name="description" Type="String" />            
        </UpdateParameters>
</asp:SqlDataSource>

De select gaat goed via een listbox alleen het updaten niet. Ik krijg geen foutmelding maar hij update ook niets.

Ideeën?:X

na het updaten komt hij nog wel in de event "Website_detail_ItemUpdated"

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2007 19:43 . Reden: extra info ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Je hebt extra info toegevoegd in je edit zeg je ? Extra info ? Hoezo extra info, ik zie niets van extra relevante info die van toepassing kan zijn.
Begin misschien eerst eens met het debuggen van je code; stap voor stap door je code lopen, gebruik maken van de tools die je IDE je biedt om te zien wat de inhoud vanbepaalde variablen zijn. Desnoods met REsponse.Write de inhoud van bepaalde variablen naar het scherm schrijven.
Met de SQL profiler kijken wat er precies naar de DB gestuurd wordt; misschien wordt er wel een UPDATE gestuurd, maar met de verkeerde (oude) waarden.
Etc.... Met de info die je nu geeft, kunnen we dus alleen maar gissen wat het probleem is. Echter, zowiezo is het de bedoeling dat je minstens zelf eerst eens even je code debugged (of toch tenminste probeert).
Ik geloof trouwens dat ik je daar al meerdere keren op gewezen heb

[ Voor 4% gewijzigd door whoami op 02-03-2007 21:30 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.