Toon posts:

[XP] .cab file wil niet naar externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een .cab file van 6 gb en als ik hem naar mijn externe harde schijf wil kopieren, krijg ik de melding dat deze schijf vol zit. Maar ik heb nog 63 gb plaats op mijn externe harde schijf, op mijn interne zelf 182. Een disk cleanup heeft niets uitgebracht.
De externe harde schijf is FAT32 moest het iets uitmaken, maar ik heb het ook eens geprobeerd te kopieren naar mijn andere harde schijf die NTFS is, maar dan krijg ik ook weer de melding dat ik te weinig plaats heb.

Ik heb zitten zoeken op tweakers.net en ook google, maar heb niet gevonden wat de reden kan zijn van deze fout.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om het te verhelpen?

Alvast bedankt

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Fat32 kan geen bestandn aan groter dan 4gb in ieder geval :)

Zeker weten dat je op die NTFS-schijf schrijfrechten hebt en dat de file op de bronlocatie verwijderd kan worden in het geval dat je knipt/plakt?

[ Voor 55% gewijzigd door spone op 02-03-2007 19:14 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Probeer eens die .cab met WinRAR te splitten in twee .rars van 3GB, aangezien (zoals hierboven al is vermeld) je geen bestanden groter dan 4GB kan verplaatsen naar FAT32 schijven.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry mijn 2 externe harde schijven zijn allebei FAT32, ik heb verkeerd gekeken. 8)7
Ik moet de cab file dus in 2 stukken krijgen, maar dit lukt niet.
De programma's waar ik het mee heb geprobeerd: winzip, winrar & cabextract

Ik heb wat zitten googlen naar programma's om een cab file te extracten, maar ik vond alleen eeuwenoude sites met oplossingen voor windows 98 enzo....

Kent iemand een programma?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
WinRAR kan gewoon CAB-files uitpakken, net zoals splitten enzo. Je hebt wel genoeg ruimte nodig ;)

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zoals ik zei, winrar kan het bestand niet openen. Ik zoek dus naar een ander programma :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:43:
Nee, zoals ik zei, winrar kan het bestand niet openen. Ik zoek dus naar een ander programma :)
Als het een cab van installshield wizard installer is dan zal je die idd niet met (standaard)tooltjes kunnen openen.

In plaats van uitpakken kan je natuurlijk ook gewoon in brokken van bijvoorbeeld 1,75 GB hakken, kan je doen met allerlei software, waaronder total commander.

[ Voor 23% gewijzigd door spone op 04-03-2007 19:10 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Of beide schijven converteren naar NTFS.
convert x: /fs:ntfs 

Waarbij x de driveletter is van je externe schijf.
convert /? 
levert alle opties op.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Als je het wilt opsplitsen in rar bestanden (of een ander archief bestand), kun je dat in iedergeval wél doen met WinRAR. Dit gaat als volgt:

1) Rechter muisknop op het .cab bestand, selecteer "Add to archive".
2) Geef de lokatie en archief-naam op
3) Compressie methode heeft meestal geen nut, kun je het beste op "Store" zetten
4) Onder "Split to volumes, bytes" type je de grootte in megabytes (b.v. 3900M). Zet dus de M achter de waarde, zodat deze het opsplitst in bestanden van maximaal (in dit geval) 3900MB = ongeveer 3.9GB opsplitst

En voilà :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok bedankt, met total commander heb ik het kunnen splitsen :) En achteraf ook met winrar, bedankt!

De verschillen tussen FAT32 en NTFS ken ik niet echt. Ik weet dat FAT32 op een andere manier schrijft dan NTFS waardoor het sneller is, en heb ook gehoord dat NTFS schijven langer leven dan FAT32 schijven. Dus ligt de keuze dan tussen snelheid en levenstijd?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
NTFS biedt een aantal voordelen, zoals een betere ondersteuning door het besturingssysteem, bestandsrechten, compressie-opties, encrypted file system (EFS), etc...

Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/NTFS

We are shaping the future

Pagina: 1