2x windrop op 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 14:04
Hi all.

Zojuist met windrop/eggdrop aan het spelen geweest.
Maar wilde voor de fun er nog 1 naast zetten als IA botje.

Maar tijdens het opstarten ervan krijg ik de volgende melding:
C:\chatbot\eggdrop.exe (1764): *** system shared memory version mismatch detecte
d - 0x75BE0081/0xFFFF0080.
This problem is probably due to using incompatible versions of the cygwin DLL.
Search for cygwin1.dll using the Windows Start->Find/Search facility
and delete all but the most recent version. The most recent version *should*
reside in x:\cygwin\bin, where 'x' is the drive on which you have
installed the cygwin distribution. Rebooting is also suggested if you
are unable to find another cygwin DLL.
Dit komt naar alle waarschijnlijkheid doordat er al een windrop/eggdrop versie draait maar hoe los ik dit nu op?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Eeeeeuhm.
This problem is probably due to using incompatible versions of the cygwin DLL. Search for cygwin1.dll using the Windows Start->Find/Search facility and delete all but the most recent version.
?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• schumi2004
Denk dat het niet kan aangezien ze beide , denk ik, van zelfde dll gebruik maken.
Ook al staat er in beide folders die dll's er kan er maar 1 tegelijk gebruik van maken heb ik het idee.

Verwijderd

Draai VMware of VirtualPC met een IRC client en draai daar Windrop op.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dezelfde dll niet kunnen delen: dat zou inderdaad best wel eens kunnen. Je zou kunnen kijken of je wegkomt met het gebruik van een .local bestand, maar ik geef je weinig kans.

Doe inderdaad anders bovenstaande. Wat hoe dan ook handig kan zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• schumi2004
F_J_K schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:24:
Dezelfde dll niet kunnen delen: dat zou inderdaad best wel eens kunnen. Je zou kunnen kijken of je wegkomt met het gebruik van een .local bestand, maar ik geef je weinig kans.

Doe inderdaad anders bovenstaande. Wat hoe dan ook handig kan zijn.
Thx ik gaat daar eens mee spelen, dit zou idd wel eens de oplossing kunnen zijn ;)

:update:
Dat is idd de oplossing, thx again ;)

:update2:
Nou helaas het werkte maar voor even, een restart van de bot gaf weer zelfde error :(
Werkt toch wel moet alleen ondertussen geen dll gaan vervangen echter zit ik nu met een probleem van megahal (addon chat script voor windrop) krijg deze error maar mss een nieuw topic bete rop zijn plaats --> Can't load modules megahal: dlopen, Win32 error 126

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 05-03-2007 23:22 ]

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
De Megahal module die je probeert te laden moet zoals windrop zelf ook binnen cygwin gecompileerd zijn. Je kan niet gewoonweg de linux module binnen windrop (in windows) gebruiken.

- Serhat

• schumi2004
serhat schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:06:
De Megahal module die je probeert te laden moet zoals windrop zelf ook binnen cygwin gecompileerd zijn. Je kan niet gewoonweg de linux module binnen windrop (in windows) gebruiken.

- Serhat
Mmm das toch raar want deze module zou al gecompileerd moeten zijn volgens creator en is juist voor windrop.
Via via en wat collega's werd me verteld dat het mss wel eens aan de vrsie van cygwin zou kunnen liggen...
Pagina: 1