Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Flat cable gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste ik ben bezig met een eigen projector te maken met een tft scherm
maar ja, de printplaat hangt voor het scherm, oplossing ?

een flat cable verlengen !

20 polig, 13mm breed of

41 polig(als ik goed getelt heb), (20 langs eene kant 21 langs de andere), 23 mm breed

weet iemand waar ik zo iets kan kopen ?

alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://img1.putfile.com/thumb/3/6010474528.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img1.putfile.com/thumb/3/6010474446.jpg

denk dat deze post hier beter past :)

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Hoi, kijk eens in het DIY beamer topic, hierin staat:
De FFC
Tijdens het uit elkaar halen van de TFT kun je tegen het volgende probleem aan komen. Aan de onder en zijkant van de TFT-glasplaat zitten printplaten die naar achter om de backlight heen zijn gevouwen. Ze zijn verbonden met elkaar met een FFC kabeltje (FFC=Flat Flexible Cable). Dit is een soort IDE-kabel maar dan veel kleiner, de draadjes zitten een halve milimeter uit elkaar.
De naam zal al helpen bij je zoektocht.
ik dacht mij te herrineren dat er een speciale DIY-beamer webwinkel was waar je deze kom krijgen maar dat weet ik niet zeker

[ Voor 16% gewijzigd door StapelPanda op 02-03-2007 19:02 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Inderdaad, zoals hierboven al vermeld is dit een bekend probleem, en zijn de mogelijke oplossingen en de (on)mogelijkheden om aan dat kabeltje te komen al uitgebreid aan bod gekomen in het DIY beamer topic. Deze gaat dus dicht, als je de searchmogelijkheden van dit forum en google voldoende hebt benut en nog geen oplossing hebt gevonden, kan je dan nog altijd posten in het DIY beamer topic.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Dit topic is gesloten.