Ik wil dus mozilla installeren, nu heb ik de tar file gedownload en met tar zxvf uitgepakt, toen ontstond er een package dir. nu dacht ik dat ik via ./configure etc, het kon compilen, maar dan geeft ie een foutmelding, nu staan er ook geen c en o files tussen, dus mischien is het al van tevoren gecompileerd, weet iemand hoe ik dit moet installen?? alvast bedankt!!
Welke versie?
En laat eens een ls van de dir zien!
En laat eens een ls van de dir zien!
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Verwijderd
Mozilla is al een 'klaar' pakket om het zo te zeggen. Je pakt het uit in /opt bijvoorbeeld
en dan krijg je dus executables in /opt/mozilla/bin, als je dan ook nog /opt/mozilla/bin aan je $PATH toevoegd dan kan je via X mozilla opstarten via:
mozilla , óf
mozilla-bin
Succes.
en dan krijg je dus executables in /opt/mozilla/bin, als je dan ook nog /opt/mozilla/bin aan je $PATH toevoegd dan kan je via X mozilla opstarten via:
mozilla , óf
mozilla-bin
Succes.
nu heb ik dus alles geinst. maar als ik dus mozilla wil starten geeft ie aan dat ie de shared library libstdc++-libc6.1-1.so.2 niet kan vinden, dat de dir. niet bestaat, zou iemand me kunnen vertellen hoe ik alsnog die kan installen??
Verwijderd
Om even op DENZ te reageren. Mozilla hoeft niet perse een " klaar " pakket te zijn. Mozilla heeft voorgecompileerde en ongecompileerde versies uitgebracht. Dat dit veel verwarring met zich meebrengt is duidelijk te merken aan deze posting. Daarbij is het een hel om een enorm pakket als Mozilla te compileren.
Pagina: 1