[PHP] interferende varbiabelen met includes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb 3 includes op een pagina van andere php pagina's, als ik deze pagina opvraag gaat het niet goed omdat er variabelen door elkaar komen, afzonderlijk aanroepen gaat wel goed.
Het zijn te grote pagina's om het zo even uit te zoeken(is ook niet mijn werk) en zoek daarom een snellere oplossing.

Ik zoek zeg maar een soort unset voor alle variabelen op een pagina, iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 02-03-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een quick en dirty fix is om elke pagina in het geheel in een functie op te nemen. Hierdoor blijven de variabelen binnen de functie scope en zullen ze niet lekken. Nadeel is dat dit niet werkt als je html door je code hebt.

Een andere erg dirty oplossing is om alle variabelen per pagina een prefix te geven (door $ te vervangen door $unieke_prefix_per_pagina_ en dan goed opletten dat je niet teveel vervangt)

Dit zijn echter allebij enorm smerige oplossingen. Eigenlijk zit er gewoon niks anders op dan de rommel die je nu hebt weg te flikkeren en eerst eens met een fatsoenlijk ontwerp gaat beginnen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Janoz schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:24:
Een quick en dirty fix is om elke pagina in het geheel in een functie op te nemen. Hierdoor blijven de variabelen binnen de functie scope en zullen ze niet lekken. Nadeel is dat dit niet werkt als je html door je code hebt.

Een andere erg dirty oplossing is om alle variabelen per pagina een prefix te geven (door $ te vervangen door $unieke_prefix_per_pagina_ en dan goed opletten dat je niet teveel vervangt)

Dit zijn echter allebij enorm smerige oplossingen. Eigenlijk zit er gewoon niks anders op dan de rommel die je nu hebt weg te flikkeren en eerst eens met een fatsoenlijk ontwerp gaat beginnen.
Natuurlijk even find and replace met prefixes. Het is ranzig oke maar het is niet mijn code, en ik ga de boel zeker niet opnieuw maken, tnx!