Toon posts:

[Vista] Installeert niet op Asus P5W DH met Nvidia 8800GTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een week Vista aan de praat te krijgen op een nieuw systeem. Tot nu toe zonder resultaat.

Configuratie:
2 x SATA 500 Gb schijf Seagate
Mainboard: Asus P5W DH Deluxe
Memory: Kingston 2 x 1 Gb
CPU: 3,4 Ghz Intel
Graphics adapter: EN8800GTS of 7600GT

In eerste instantie wordt de installatie goed doorlopen en start de userinterface met de standaard VGA driver.
Na installatie van de driver voor de 8800GTS (laatste versie gedownload van NVIDIA site) krijg ik een blue screen of death precies op het moment dat de userinterface in beeld moet gaan verschijnen. Vervolgens start de PC opnieuw. Als ik in de veilige modus de driver weer op standaard VGA zet werkt alles wel normaal.

Vervolgens geprobeerd met 7600GT kaart deze geeft zowel met de NVIDIA driver als met de "standaard" microsoft drivers ook problemen. Op hetzelfde moment als de userinterface in beeld moet verschijnen wordt het scherm zwart. Het systeem lijkt verder wel normaal door te starten.

Al geprobeerd:
1. Diverse driver versies.
2. Mainboard geflashed met nieuwste firmware update van Asus (1901)
3. Compleet opnieuw installeren Vista

Iemand ideeën ?

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Net nog geprobeerd het andere video slot op het bord te gebruiken.
Helpt helaas ook niet.
Andere poging was grotere voeding 500W.
Nog steeds geen vista.

Suggesties nog steeds welkom....

Verwijderd

hallo,
ik heb bijna de zelfde hardware.
ook een asus p5b deluxe wifi
2 gb kingston
en een asus en 8800 gts.

ik heb geen probleem ondervonden met installatie van vista, met de drivers voor de videokaart wel. maar je moet de 100,65 versie hebben van de nvidia site. en de 64 bit. niet 32. want die flipte bij mij.
100.65_forceware_winvista_64bit_international_whql

deze heb ik ge dllt en het werkt prima. je hoeft niks te doen aan drivers voor je mobo want die installt vista automatisch. doe je dit wel dan krijg je problemen.

enige probleem wat ik met vista nog heb is dat hij het beeldscherm na 20 minuten utischakelt..maar daarna krijg ik hem niet weer aan. heeeeeeeel vaag

edit:
wel de soundmax drivers dllen van de asus site. want die zitten er niet standaard in.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 10:16 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Misschien ligt het aan je mobo drivers? Alhoewel Vista die bij mij automatisch installeerde kreeg ik in het begin bij XP blauwe schermen toen ik de RAID drivers nog niet had geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ga vanavond de 64 bits drivers proberen. Wel vreemd dat de 32 bits het niet doen.
Zowel met de 7600 and 8800....
Mobo drivers heb ik niet extra geïnstalleerd. Alleen geflashed naar meest recente BIOS.
Het resultaat post ik nog wel even.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:56

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:10:
OK, ik ga vanavond de 64 bits drivers proberen. Wel vreemd dat de 32 bits het niet doen.
Zowel met de 7600 and 8800....
Basisregel:

Op x86 (32-bits) besturingssystemen van Microsoft gebruik je 32-bits drivers.
Op x86-64 (64-bits, ook wel x64 genoemd) besturingssystemen van Microsoft gebruik je 64-bits drivers.

Een uitzondering bestaat: audio en video codecs (welke in feite ook drivers zijn, zoals Windows er mee omgaat) mogen 32-bits zijn, mits de gebruikte media player ook 32-bits is.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:10:
Mobo drivers heb ik niet extra geïnstalleerd. Alleen geflashed naar meest recente BIOS.
Moederbord drivers zijn wel de belangrijkste, dus die zou ik zeker even installeren.
Pagina: 1