Ik probeer al een week Vista aan de praat te krijgen op een nieuw systeem. Tot nu toe zonder resultaat.
Configuratie:
2 x SATA 500 Gb schijf Seagate
Mainboard: Asus P5W DH Deluxe
Memory: Kingston 2 x 1 Gb
CPU: 3,4 Ghz Intel
Graphics adapter: EN8800GTS of 7600GT
In eerste instantie wordt de installatie goed doorlopen en start de userinterface met de standaard VGA driver.
Na installatie van de driver voor de 8800GTS (laatste versie gedownload van NVIDIA site) krijg ik een blue screen of death precies op het moment dat de userinterface in beeld moet gaan verschijnen. Vervolgens start de PC opnieuw. Als ik in de veilige modus de driver weer op standaard VGA zet werkt alles wel normaal.
Vervolgens geprobeerd met 7600GT kaart deze geeft zowel met de NVIDIA driver als met de "standaard" microsoft drivers ook problemen. Op hetzelfde moment als de userinterface in beeld moet verschijnen wordt het scherm zwart. Het systeem lijkt verder wel normaal door te starten.
Al geprobeerd:
1. Diverse driver versies.
2. Mainboard geflashed met nieuwste firmware update van Asus (1901)
3. Compleet opnieuw installeren Vista
Iemand ideeën ?
Configuratie:
2 x SATA 500 Gb schijf Seagate
Mainboard: Asus P5W DH Deluxe
Memory: Kingston 2 x 1 Gb
CPU: 3,4 Ghz Intel
Graphics adapter: EN8800GTS of 7600GT
In eerste instantie wordt de installatie goed doorlopen en start de userinterface met de standaard VGA driver.
Na installatie van de driver voor de 8800GTS (laatste versie gedownload van NVIDIA site) krijg ik een blue screen of death precies op het moment dat de userinterface in beeld moet gaan verschijnen. Vervolgens start de PC opnieuw. Als ik in de veilige modus de driver weer op standaard VGA zet werkt alles wel normaal.
Vervolgens geprobeerd met 7600GT kaart deze geeft zowel met de NVIDIA driver als met de "standaard" microsoft drivers ook problemen. Op hetzelfde moment als de userinterface in beeld moet verschijnen wordt het scherm zwart. Het systeem lijkt verder wel normaal door te starten.
Al geprobeerd:
1. Diverse driver versies.
2. Mainboard geflashed met nieuwste firmware update van Asus (1901)
3. Compleet opnieuw installeren Vista
Iemand ideeën ?