Eigen server niet meer bereikbaar na nieuwe ISP

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:40

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik zit sinds vandaag op een andere ISP, namelijk Orange. De DHCP-server van de Orange Livebox gebruikt andere IP-adressen dan de DHCP-server van mijn oude modem(Copperjet 816).

De DHCP-server heeft nu als adres 192.168.1.1. Mijn oude DHCP-server had 172.19.3.1. Ik heb via mijn oude DHCP-server ingesteld dat mijn eigen server via het MAC-adres altijd hetzelfde IP-adres krijgt, namelijk 172.19.3.100.

Ik ben vandaag dus gewisselt van ISP en ik heb nu dus ook een andere DHCP-server, maar mijn eigen server heeft nog altijd 172.19.3.100. Die is voor mij nu dus niet meer bereikbaar. Ik wil nu graag een ipconfig /renew doen op mijn server zodat deze een IP-adres krijgt die ik wel kan bereiken.

Mijn server bereik ik altijd via een Terminal Server-sessie. Ik kan er ook geen monitor + keyboard aan gaan hangen want t ding zit helemaal ingebouwd in een kast en het is een klere werk omdat allemaal eruit te gaan halen. Ik kan ook niet het adres van de DHCP-server in mijn Livebox veranderen via de Web-interface, want dat gaat dan via een telnet-sessie en ik zou niet weten hoe ik dit in de livebox voor elkaar krijg. Ik wil mijn server absoluut niet restarten want anders stopt mijn uptime waar ik trots op ben (315dagen :*) ).

Is er een manier zodat ik toch en nieuw IP-adres kan toekennen zodat ik toch mijn server kan bereiken?

OS Client: Windows Vista Ultimate
Huidige IP-adres server: 172.19.3.100
Huidige adres DHCP-server: 192.168.1.1

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan natuurlijk in je Client je IP op handmatig zetten, en 172.19.3.101 maken, en op die manier gewoon connecten met je Win2003. Daar stel je een nieuw ip adres, in de 192.168.1.x reeks.

Daarna zet je je client weer op automatisch IP verkrijgen..

Ey!! Macarena \o/

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:57

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

De DHCP server op hetzelfde subnet zetten als je oude modem had, dan moet je je server weer kunnen bereiken imho.

Hier kon uw advertentie staan

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Sluit een kabel tussen je pc en je server aan (via de router werkt soms ook nog) en zet je pc handmatig op 172.19.3.101, zo kun je hem bereiken.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb dus, zoals jullie gezegd hebben, contact gekregen met me server door mijn laptop op een statisch IP te zetten van 172.19.3.60. Ik heb daarna in mijn nieuwe DHCP-server ingesteld dat mijn server op basis van het MAC-adres altijd het adres 192.168.1.100 moet krijgen.

Hierna heb ik een domme fout gemaakt. 8)7 Ik heb ipv ipconfig /renew, ipconfig /release gedaan. Dit houdt dus in dat mijn server nu als IP 0.0.0.0 heeft. Als ik ipconfig /renew had gedaan kreeg ie netjes het IP 192.168.1.100, maar dit is dus fout gegaan.

Hoe moet ik nu ervoor zorgen dat ik op mijn server alsnog ipconfig /renew kan doen?? Mijn server is nu via een Terminal Server-sessie niet meer bereikbaar, niet via 192.168.1.100, niet via 172.19.3.100 en ook niet via de hostname.

Forever raver!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Druk de resetknop eens in, dan haalt ie vanzelf een nieuw ip adres op.

Ey!! Macarena \o/

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:26:
Druk de resetknop eens in, dan haalt ie vanzelf een nieuw ip adres op.
Als je de OP leest zie je dat dat geen optie is...

Forever raver!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn server bereik ik altijd via een Terminal Server-sessie. Ik kan er ook geen monitor + keyboard aan gaan hangen want t ding zit helemaal ingebouwd in een kast en het is een klere werk omdat allemaal eruit te gaan halen.
Uit je eigen OP lees ik dat het wel te doen is, alleen ben je er te lui voor :P

Andere optie is, als je server automatisch weer aan gaat na een powerdown (stroomstoring), gewoon de hoofdschakelaar om te gooien.

Nog een andere optie is, dat ding lekker zo laten voor wat het is. Een ding wat stroom vreet, en verders niet bruikbaar is.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

dan toch maar ff een beeldscherm, toetsenbord en muis er aan hangen

• hornet76
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik weet niet wat je erop hebt draaien, maar trek gewoon eens de netwerkkabel eruit en stop hem er weer in...

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:34:
[...]
Nog een andere optie is, dat ding lekker zo laten voor wat het is. Een ding wat stroom vreet, en verders niet bruikbaar is.
Ik ben zeer afhankellijk van mijn server en andere ook. Hij wordt gebruikt als File-, FTP-, Ventrilo- en Hamachi-server. Dus hoe je erbij komt dat ie niet bruikbaar is..... :?
hornet76 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:38:
Ik weet niet wat je erop hebt draaien, maar trek gewoon eens de netwerkkabel eruit en stop hem er weer in...
Windows 2003 Enterprise, even proberen en kijken of t werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Techno Overlord op 02-03-2007 18:40 ]

Forever raver!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

CaptainM schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:39:
[...]

Ik ben zeer afhankellijk van mijn server en andere ook. Hij wordt gebruikt als File-, FTP-, Ventrilo- en Hamachi-server. Dus hoe je erbij komt dat ie niet bruikbaar is..... :?
Feit: Ding draait zonder IP.
Dan lees ik uit de OP: het is veel werk om er bij te komen.
Daarna zeg je: Lees de OP, waarin staat dat het geen optie is om erbij te komen.

Conclusie: Een PC zonder een IP in een netwerk, is niet berijkbaar, dus onbruikbaar, omdat niemand erbij kan.

Ik hoop voor je dat je niet veel werk hoeft te verzetten om ergens waar je toch niet bij kan komen, bij te moeten komen 8)7

Je spreekt je zelf wel een paar keer tegen hoor. Maargoed, succes ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Heb je wel een punt ja, maar volgens Microsoft is een Stand-Alone server ook een server.

Blijft een punt van discussie ...

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als je écht zuinig bent op je uptime kun je altijd nog een USB>LAN of USB>WLAN-kaartje kopen wat zichzelf kan installeren, zodat je de server daarmee kan benaderen :)

Anders idd een console aansluiten om hem handmatig aan te passen.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Kijk je hebt pech en je hebt pech...... ;( :(

Ik net dus met veel ge-kut de server uit de kast proberen te halen en net op het moment dat ik m eruit wil schuiven krijg ik een stroomschok en vliegt in het hele huis de stroom eruit. Aardlek omgezet en alles deed t weer.

Me uptime is weg! :(

Misselijk gevoel van stroomschok! :(

Maarja mijn server heeft nu dus wel het juiste IP-adres! }:O

Forever raver!

Verwijderd

sorry...hier moet ik dus wel heel hard om lachen

HAHAHAHA

UPS maar aanschaffen, aangezien je je uptime belangrijk vindt.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:32:
sorry...hier moet ik dus wel heel hard om lachen

HAHAHAHA

UPS maar aanschaffen, aangezien je je uptime belangrijk vindt.
Ja ik moet er ook hard om lachen achteraf, bij deze wil ik dit topic ook uitroepen tot het meest *vul-iets-in*-topic van 2007!

Forever raver!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

LOL! Ik geloof niet in een god, maar iemand strafte je meteen ;)

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-03 16:32
ok, ik weet niet of je server daarvoor geconfigureert is maar je kan een seriele verbinding maken tussen je laptop en server of als die het auto configt een usb/firewire en dan op die manier een console openen ;)

edit had ongeveer de helft gelezen maar lees nu dat ik dus te laat was :S

[ Voor 15% gewijzigd door terror538 op 02-03-2007 23:28 ]

too weird to live too rare to die

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dammit! En ik stond net op het punt om die ongepatchte w2k3 bak eens goed te hacken...

pfft! uptime is voor nozems, FCAPS is voor ĂĽbermenschen ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Pfieuw, het leek er even op dat je je uptime belangrijker vond dan de beschikbaarheid :P

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:20:
Pfieuw, het leek er even op dat je je uptime belangrijker vond dan de beschikbaarheid :P
Je sig regeert!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

đź’©

ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:20:
Is ook zo. uptime is namelijk een makkelijk op te vragen nummertje. Beschikbaarheid moet je moeilijk voor doen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1