Toon posts:

Externe HDD krijg ik niet aan de praat..?

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste Tweakers.

Ik heb een laptop van Compaq, een V4450EA, met daarop een legale Windows versie, die up to date is. Verder heb ik via de HP site de laatste chipset drivers gedownload en geinstalleerd.

Nu heb ik een USB 2.0 schijf gekocht van Pleomax, met een 400GB Samsung schijf erin (€123,- Mediamarkt..), maar ik krijg hem niet aan de praat.

Ik heb zelfs de gebruiksaanwijzing gelezen!

Afbeeldingslocatie: http://joostw.endoria.net/computerbeheer.JPG

Verschillende USB poorten gebruikt, hij draait.. Windows detecteerd een USB Massaopslag apparaat, maar kan er niets mee omdat hij niet geformatteerd is, en zegt dat hij niet geinstalleerd kan worden.

Ik heb binnen computerbeheer al 10x op vernieuwen gedrukt, ik heb al 4x gereboot..

Iemand nog iets wat ik kan proberen? Of moet ik hem gewoon terugbrengen..? Of zit ik iets stoms te doen?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 21:57
Heb je al gekeken bij verwisselbare opslag ? Daar zou ie namenlijk moeten staan.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Neem eens contact op met shop waar je hebt gekocht ? :) En eventueel pleomax zelf daarna.

Normaal moet via schijfbeheer wel lukken inderdaad ;)

http://blog.bjornhouben.com

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Uit mijn hoofd zeg ik dat je mogelijk Admin (makkelijkst om te checken) rechten moet hebben om iets met externe schijven te doen...!
Als wat ben jij ingelogd!?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Keesk schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:21:
Heb je al gekeken bij verwisselbare opslag ? Daar zou ie namenlijk moeten staan.
Daar staat hij helaas ook niet..

Verwijderd

Topicstarter
James_Watt schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 17:23:
Uit mijn hoofd zeg ik dat je mogelijk Admin (makkelijkst om te checken) rechten moet hebben om iets met externe schijven te doen...!
Als wat ben jij ingelogd!?
Ik ben als admin ingelogd.. :) Maar het zou iets geweest kunnen zijn.

Verder heb ik Pleomax al gemailed. En ik heb hem gekocht bij de Mediamarkt.. lijkt me niet dat die ondersteunen!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
Jij heb een koop gesloten met die winkel, als het niet aan jou verwachtingen voldoet kun jij er zo mee terug gaan, die lui hebben je nog te helpen ook. Wet is duidelijk genoeg op dat gebied...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:38
Heb je hem al op een andere PC/Laptop geprobeerd :) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond mét laptop terug naar de MM.

Helaas heb ik maar 1 PC.. dus nog niet op een andere geprobeerd!

Verwijderd

Topicstarter
Te lui om naar de MM te gaan, buurman met PC is niet thuis, dus kan hem daar ook niet proberen. Iemand nog een geniaal idee?

Verwijderd

Heb je geen partition magic? Had ook een ongeformatteerde schijf en dat gaf toch wel wat gezeik; hij zag het kreng niet omdat ie niet geformateerd was. Maar detecteerde hem dus wel. Toen met partition magic ff alles opnieuw ingedeeld ed.

Het is maar een suggestie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:40:
Heb je geen partition magic? Had ook een ongeformatteerde schijf en dat gaf toch wel wat gezeik; hij zag het kreng niet omdat ie niet geformateerd was. Maar detecteerde hem dus wel. Toen met partition magic ff alles opnieuw ingedeeld ed.

Het is maar een suggestie
Nee, heb ik niet.. helaas. Maar denk je dat een extern programma hem wél zou zien?

Hij spinned meteen op als ik hem inplug. Dan hoor ik Ping Pong, dat Windows geluidje, dat een USB apparaat ingeplugged is en werkt.. paar seconden later hoor ik Pong Ping het geluidje dat het device weer is uitgetrokken. Vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien concluderen dat er iets kapot is aan de hdd? Al lijkt me dat stug..

Verwijderd

Bij mij deed dezelfde HDD van de mediamarkt het ook niet. Ik stak m later in een andere USB poort en daar deed ie het wel.

• explosion13
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb ook de zelfde HDD van de MM en heb hem uit zijn case gehaald en gewoon in de pc aangesloten en ik ondervindt ook problemen die ik nog steeds niet heb opgelost. Zullen dus wel gewoon ZEER slechte schijven zijn (voor mij dus nooit meer Samsung). Mijn probleem: "400GB HD valt steeds uit bij zware belasting".

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
ik zou het toch ff proberen met Partition Magic. Dat is heus wel te downloaden. Of zo'n tooltje van samsung. http://www.samsung.com/nl...0HJ&filetype=SW&language=
Pagina: 1