[C#/ASP.NET] Volgorde van databinding bepalen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een pagina waarin een aantal DataSources staan. De een is gewoon de gegevens van een persoon, de ander vult een DropDownList met geslachten (nee, dat doe ik liever niet hardcoded).

Nu is het probleem dus dat die DropDownList databound wordt ná het databinden van de persoon. Dus hij wil eerst het geslacht op "M" instellen, en daarna pas die DropDownList M->Man en V->Vrouw voeren. Maar ik wil het andersom, zoals je begrijpt.

Ik had gehoopt dat dit gerealiseerd zou worden als ik simpelweg de datasource van de DropDownList boven de andere datasource zet, maar dat was te makkelijk. Vervolgens geprobeerd de DropDownList in z'n Load event te databinden, maar dat geeft een error:
code:
1
2
Databinding methods such as Eval(), XPath(), and Bind() can only be used in the
context of a databound control.

Maarja, een DropDownList heeft die functies niet, want hij is helemaal niet templated :?

Ik zie ff niet hoe ik dit nou verder moet oplossen,kan iemand me een schop in de juist richting geven?

日本!🎌

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hij zal ws Databinder.Eval op de achtergrond gebruiken ;)

Maar je kan eerst de boel gaan binden (alle geslachten) en vervolgens met
Visual Basic .NET:
1
DropDownList1.Items.FindByValue(JeWaarde).Selected = True

gaan werken :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik zou wel willen, maar dan krijg ik die rare error dus. Terwijl het databinden van de DropDownList an sich prima werkt (zij het op het verkeerde moment, maar het werkt wél)

日本!🎌

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Los van je probleem, geslachten zijn juist dingen die net als dagen van de week gewoon hardcoded kunnen want die wijzigen niet, je hebt man, vrouw, en eventueel onzijdig, maar that's it.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar misschien in plaats van Man/Vrouw op een gegeven moment Male/Female, catch my drift? ;)

Dus los dáár weer van, je moet de volgorde van databinding toch ergens kunnen bepalen?

日本!🎌

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:48

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

_Thanatos_ schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:48:
Maar misschien in plaats van Man/Vrouw op een gegeven moment Male/Female, catch my drift? ;)

Dus los dáár weer van, je moet de volgorde van databinding toch ergens kunnen bepalen?
Je kan dat stuk altijd zelf gaan binden in je page_load :) En met betrekking tot die andere optie: Daar heb je een ResourceManager voor :) Kan je nog steeds hardcoded doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 06-03-2007 09:58 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Je moet eerst de DropDownList binden, die vervolgens het event DataBound afvuurt. In dit event bind je Persoon.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maar hoe bind ik een DropDownList die een fout "Databinding methods such as Eval(), XPath(), and Bind() can only be used in the context of a databound control" geeft op het aanroepen van de DataBind() method?

日本!🎌

Pagina: 1